Poll

Hoe strak moet het pak, hoe beklemd het hemd?

Camiceriaal
11 (12.1%)
Strak is niet strak genoeg
5 (5.5%)
Strak is strak genoeg
53 (58.2%)
Iets meer ruimte, graag
21 (23.1%)
Doe maar lekker los
1 (1.1%)
Geef me alle ruimte
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 80

Poll gesloten: 23 mei 2008 - 15:44:20

Auteur Topic: The Battle of the Fit  (287149 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: The Battle of the Fit
Reactie #375 Gepost op: 15 juni 2013 - 13:01:24
Ondertussen, bij Mikey op de rommelzolder...

Een stukje crosspost met het Vanita-topic, maar de pasvorm kunnen we denk ik beter hier bespreken.

dynamisch, kijk de souplesse:

statisch voorzijde:

en vanaf de zijkant:

bonusfoto:

Hieronder nog wat detailfoto's. Ik heb mijn voorlaatste broek van een Vanita-pak even bovenop gelegd om het verschil te laten zien.

voetwijdte:

kniewijdte:

Hierboven is mooi het verschil te zien tussen mijn vorige broek, de nieuwe zónder bandplooi en de nieuwe mét bandplooi. Zelf vind ik die met bandplooi het mooiste vallen. Maar het moet gezegd dat het niet makkelijk is om selfies te maken waarop de fit optimaal te beoordelen is. De foto van de broek met flat front is niet de meest gunstige. Net een iets andere houding of een broekband die net iets verschuift en de fit lijkt minder mooi door de zich vormende plooien. Het pak is natuurlijk ook nog helemaal nieuw, moet er nog een nachtje in slapen.

oud:

nieuw:

bandplooi  8)

Ook qua pasvorm is het bij mij dus allemaal wat relaxter geworden, natuurlijk ook een beetje doordat ik wat zwaarder ben dan een paar jaar geleden, maar vooral omdat dit gewoon duurzaam is en ook beter past bij de conservatieve branche waar ik wekelijks mijn >veertig uurtjes doorbreng.

Schopt u maar!
Laatst bewerkt op: 15 juni 2013 - 13:10:47 door Mikey Fuoco

ML

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #376 Gepost op: 15 juni 2013 - 13:07:24
Mooi hoor. De broek zit goed, sluitknoop op de juiste hoogte en mooie revers. Mouwen van het jasje zijn wat kort voor mij.
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #377 Gepost op: 15 juni 2013 - 13:10:51
Laatste broek is inderdaad de beste, MF. Good call.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #378 Gepost op: 15 juni 2013 - 13:13:19
Thanks guys.

Ben het met je eens, wat betreft de mouwen, ML. Ik heb er niks aan laten veranderen t.o.v. mijn vorige jasje, maar ze lijken me toch iets korter. Laat ze denk ik een centimetertje langer maken, kan nèt.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
The Battle of the Fit
Reactie #379 Gepost op: 15 juni 2013 - 13:13:22
Broek is goed gelukt zo te zien en je draagt het pak goed, dat moet gezegd. Het jasje overtuigt mij wat minder, zeker van voren gezien lijkt het alsof de armsgaten nogal ruim zijn, daardoor maakt het jasje in die regionen een wat lompere indruk.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #380 Gepost op: 15 juni 2013 - 13:14:29
Broek is mooi, M! Echt niet te wijd. Jasje vind ik niet mooi qua verhoudingen. Mouwen beetje kort, plaatsing van en ruimte onder de klepzakken vind ik niet geslaagd, zoals vaak bij Và.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #381 Gepost op: 15 juni 2013 - 13:19:45
Vind ook de laatste broek erg mooi zitten. Maar het jasje klopt niet, het oogt goedkoop op een of andere manier..
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #382 Gepost op: 15 juni 2013 - 13:19:59
Eens wat de mouwen betreft. De schouders lijken ook een fractie te ver uit elkaar te liggen, of zijn dat die armsgaten? Het jasje ben ik iig niet kapot van, maar de broek zit erg mooi.

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #383 Gepost op: 15 juni 2013 - 13:30:16
Ben je tevreden met het jasje, Mike?
Respect the beard

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #384 Gepost op: 15 juni 2013 - 13:31:57
Eens wat de mouwen betreft. De schouders lijken ook een fractie te ver uit elkaar te liggen, of zijn dat die armsgaten? Het jasje ben ik iig niet kapot van, maar de broek zit erg mooi.

Denk dat de armsgaten vrij groot zijn.
Jasje minder, broek is ok.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #385 Gepost op: 15 juni 2013 - 13:34:21
Bedankt voor de reacties. Ik hoop dat jullie Sergio toestaan om te reageren als hij dat wil?

De 'armsgaten' zie ik ook, maar ik ervaar dit niet als storend. Eerlijk gezegd weet ik ook niet of wat scherper hier tot de mogelijkheden behoorde. En hoger is natuurlijk mooier, maar gaat -zeker bij een semi-canvas pak- denk ik al snel ten koste van je bewegingsvrijheid.

Kan je wat nauwkeuriger omschrijven wat je bedoelt met de plaatsing van de zakken C.? Hadden ze lager gemoeten?

Ik vind het pak 'in totaal' in elk geval mooi in balans.

Ben je tevreden met het jasje, Mike?

Ja. Daarbij de prijs/kwaliteit verhouding natuurlijk wel voor ogen gehouden hè.

Charlie

• Gast
Reactie #386 Gepost op: 15 juni 2013 - 13:34:28
Een erg mooi pak, Mikey. Sergio heeft weer top werk afgelegverd. Ik heb ook één bandplooi in mijn broek zitten van Vanita, maar ik zou de volgende keer toch voor twee gaan, omdat ik dat net wat mooier vind vallen. Ik zie dat je nieuwe broek ook wat wijder is. Ik ben fan van wijder zittende broeken, jeweetz; alles lekker los en comfortabel op die manier. Ik neem aan dat jij nu ook om bent? :P

Het enige puntje van kritiek is, dat ik de zakken wat lager zou willen zien. Verder toppie!

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #387 Gepost op: 15 juni 2013 - 13:48:18
Dat relaxte is wel een goed idee.

In mijn beleving zou het beter zijn als je de band wat horizontaler draagt (richting de groene lijn). Dan lost het probleem van meerdere breaks aan de voorkant zich ook wel op verwacht ik. Ik vind het wat moeilijker om te duiden waarom die meerdere breaks links afwezig zijn.

Verder is het van belang dat de bandplooi (meestal) dicht is, maar dat is niet heel goed te zien op de foto's. Het jasje lijkt wat te trekken rond de sluitknoop.
Laatst bewerkt op: 15 juni 2013 - 13:50:03 door Desiderata

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #388 Gepost op: 15 juni 2013 - 13:48:50

Ja. Daarbij de prijs/kwaliteit verhouding natuurlijk wel voor ogen gehouden hè.

top, daar gaat het om!
Respect the beard

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #389 Gepost op: 15 juni 2013 - 13:51:22
Kan je wat nauwkeuriger omschrijven wat je bedoelt met de plaatsing van de zakken C.? Hadden ze lager gemoeten?

Nee, hoger juist; dat wil zeggen: het lijkt alsof het jasje korter is gemaakt, terwijl de zakken op dezelfde plek zijn blijven zitten. En ze lijken weer te veel aan de voorkant te zitten; voor mijn gevoel moeten ze meer naar achteren, naar de zijkant van je lichaam. Bij Broekveld (geloof ik) was dat extreem, maar het valt me hier ook op (vooral op de tweede foto).

Ik vind het pak 'in totaal' in elk geval mooi in balans.

Balans, in de zin van 'uitgebalanceerd', 'evenwichtige onderlinge verhoudingen', vind ik juist het zwakke punt van Và-jasjes. Maar ik weet zeker dat je dit pak goed wegdraagt; dat zie je eigenlijk al op de eerste foto.