Auteur Topic: Exotisch leer  (44457 keer gelezen)

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Exotisch leer
Reactie #45 Gepost op: 22 oktober 2007 - 19:06:57
was vroeger toch een van mijn favo series.. Toen had ik al een hekel aan Grijpwijk..

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Exotisch leer
Reactie #46 Gepost op: 22 oktober 2007 - 19:07:30
Citaat van: "Sergio"

Lief... :oops:
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Exotisch leer
Reactie #47 Gepost op: 22 oktober 2007 - 19:08:38
Citaat van: "ruby tuesday"
was vroeger toch een van mijn favo series.. Toen had ik al een hekel aan Grijpwijk..

Echt he wat een eikel is dat die Grijpwijk...Seabert ook als is hij klein blablabla
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Exotisch leer
Reactie #48 Gepost op: 22 oktober 2007 - 20:34:09
Citaat van: "cypripedium"
Ik vind deze schoenen spuuglelijk.

Citaat van: "Mikey Fuoco"
Zeehondjes zijn lief!  :evil:

Kalfjes zijn ook lief, met hun reebruine ogen en natte neuzen

Maar die worden niet dood- of halfdood geknuppeld en vervolgens gevild, puur voor het vachtje.

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Exotisch leer
Reactie #49 Gepost op: 22 oktober 2007 - 20:39:14

Maar die worden niet dood- of halfdood geknuppeld en vervolgens gevild, puur voor het vachtje.

Dat klopt Mikey,
die moeten namelijk met hun neusje tegen een electrische plaat lopen, waardoor ze kotsmisselijk worden en dan dood neervallen.
Deze kalfjes worden puur voor de vacht gefokt. Vleeskalveren zijn hier niet voor geschikt.

Aaron

• Gast
Exotisch leer
Reactie #50 Gepost op: 22 oktober 2007 - 20:50:34
Kan een kalfje reebruine ogen hebben?

Ja daar hoef je geen ree voor te zijn.

kalfjes hebben natte neuzen, lieve hoefjes, raspende roze tongen en reebruine ogen. Dat kun je van een zeehond niet zeggen.

@1:11

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Exotisch leer
Reactie #51 Gepost op: 22 oktober 2007 - 22:05:49

Dat klopt Mikey,
die moeten namelijk met hun neusje tegen een electrische plaat lopen, waardoor ze kotsmisselijk worden en dan dood neervallen.
Deze kalfjes worden puur voor de vacht gefokt. Vleeskalveren zijn hier niet voor geschikt.

Ik heb daar geen inhoudelijke kennis van, maar minstens net zo verwerpelijk dus. Ga je me nu vertellen dat al onze mooie schoentjes van deze kalfjes gemaakt worden?

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Exotisch leer
Reactie #52 Gepost op: 22 oktober 2007 - 22:10:14
Citaat van: "Carel"
Citaat van: "DaanL"
Dacht ik te weten. Paarden worden in ieder geval gefokt voor het vlees, dus dan worden ze niet voor niks geslacht.

dacht het te weten.. juist  :wink:

Aan de andere kant, die hoeveelheden Cordovan leer moeten ergens vandaan komen. Maximaal één paar schoenen per paard, wereldwijd zijn dat dus best veel paarden dus ik denk dat we er best van kunnen spreken dat er paarden voor worden gefokt. Anders kun je nooit aan de vraag voldoen.

Citaat
Wilde paarden
Het wilde Przewalskipaard is een bedreigde diersoort, die in 1881 door een Russische ontdekkingsreiziger in Mongolië werd aangetroffen. De tarpan, een Europees soort wild paard is helaas uitgestorven.

Verwilderde paarden stammen af van gedomesticeerde voorouders. Voorbeelden zijn de mustangs in de Amerikaanse staat Wyoming en de brumbies in Australië. In Europa komen (ver)wilde(rde) pony's voor in de Franse Camargue en in het Engelse New Forest. In de Hortobágy Puszta en op de Bugac Puszta, het Nationaal Park Kiskunság in Hongarije, treft men nog kuddes 'wilde paarden' aan. In Duitsland bevindt zich nabij Dülmen een natuurreservaat waar een kudde verwilderde pony's leeft (Dülmener). In Nederland worden hier en daar Konik-paarden ingezet voor de begrazing van natuurgebieden.

Lijkt mij inderdaad sterk dat er nog paarden geschoten worden voor het cordovan.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanitŕ - modern tailors
Exotisch leer
Reactie #53 Gepost op: 22 oktober 2007 - 22:23:37
Op de een of andere manier moet het leer er toch komen, vanzelf gaat het niet.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanitŕ - modern tailors

Pom sedar S. Marela

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Exotisch leer
Reactie #54 Gepost op: 24 oktober 2007 - 12:18:07
mij lijkt het dat al deze schoenen nogal oud zijn allemaal, vintage op zn minst. komen waarschijnlijk uit de tijd dat zeehondjes nog geslagen mochten worden en zeeschildpadden werden gekookt en opgegeten. in dat perspectief vind ik het niet verwerpelijk als deze schoenen nog worden gedragen, het getuigt van respect dat ze dan nog een goede eeuw worden gedragen. als ze wel nieuw zijn is het een beetje politiek incorrect, maar ik vind ze niet lelijk.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Exotisch leer
Reactie #55 Gepost op: 24 oktober 2007 - 12:21:01
Citaat van: "Pom sedar S. Marela"
mij lijkt het dat al deze schoenen nogal oud zijn allemaal, vintage op zn minst. komen waarschijnlijk uit de tijd dat zeehondjes nog geslagen mochten worden en zeeschildpadden werden gekookt en opgegeten. in dat perspectief vind ik het niet verwerpelijk als deze schoenen nog worden gedragen, het getuigt van respect dat ze dan nog een goede eeuw worden gedragen. als ze wel nieuw zijn is het een beetje politiek incorrect, maar ik vind ze niet lelijk.

Dit vind ik echt onzin. Achteraf is duidelijk geworden dat dit soort pratijken mede er de oorzaak van zijn geworden dat zeeschildpadden zo goed als uitgestorven zijn. Dan zijn die dingen toch besmet voor het leven! Wegflikkeren!
This, madame, is Versailles.

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Exotisch leer
Reactie #56 Gepost op: 24 oktober 2007 - 13:05:10
Citaat van: "Rogier"
Citaat van: "Pom sedar S. Marela"

Dit vind ik echt onzin. Achteraf is duidelijk geworden dat dit soort pratijken mede er de oorzaak van zijn geworden dat zeeschildpadden zo goed als uitgestorven zijn. Dan zijn die dingen toch besmet voor het leven! Wegflikkeren!

Eensch!

Jason

• Gast
Exotisch leer
Reactie #57 Gepost op: 25 oktober 2007 - 01:52:10
Spuit elf komt nog één keer terug:

Wat is er eigenlijk verwerpelijk aan uitsterven? Rogier, jij bijvoorbeeld zou toch bij uitstek moeten weten dat uitsterven een hele normale gebeurtenis is die sinds het ontstaan van de aarde al honderdduizenden of zelfs miljoenen soorten ten deel is gevallen, omdat onze natuur nou eenmaal zo werkt. Sterker nog, zonder het uitsterven van soorten die zichzelf niet kunnen handhaven zou de natuur, en daarmee de mens (en daarmee het Stijlforum) er niet zijn. Als je daarentegen wil volharden in de ideologie van lieve zeehondjes en stomme kalfjes, vraag ik me af waarom je biologie studeert. Voordat een bioloog is opgeleid zijn er toch heel wat snijpractica voorbijgegaan, en dan zou het ook nog zomaar kunnen dat je bij het RIVM of bij onderzoek naar medicijnen terechtkomt. Maar dat is dan in naam der wetenschap, of gewoonweg voor een nobel doel? Wat een onzin. Dat is wat de mens zichzelf aanpraat voor wat gemoedsrust. Het gaat erom dat wij de mogelijkheid hebben om vrijwel iedere levensvorm op aarde te gebruiken 'for our own good' (en die levensvormen doen dat op hun beurt ook weer overigens), en daarbij is er helaas geen enkele absolute standaard die het verschil kan aangeven tussen schoenen en medicijn. Dat is niet meer dan natuurlijk en iedere poging om daar wel een scheiding in te maken verzand in arbitrair gedoe. Je kan het er alleen over hebben als een kwestie van smaak.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Exotisch leer
Reactie #58 Gepost op: 25 oktober 2007 - 07:43:38
Citaat van: "Jason"

Wat is er eigenlijk verwerpelijk aan uitsterven? Rogier, jij bijvoorbeeld zou toch bij uitstek moeten weten dat uitsterven een hele normale gebeurtenis is die sinds het ontstaan van de aarde al honderdduizenden of zelfs miljoenen soorten ten deel is gevallen, omdat onze natuur nou eenmaal zo werkt. Sterker nog, zonder het uitsterven van soorten die zichzelf niet kunnen handhaven zou de natuur, en daarmee de mens (en daarmee het Stijlforum) er niet zijn. Als je daarentegen wil volharden in de ideologie van lieve zeehondjes en stomme kalfjes, vraag ik me af waarom je biologie studeert. Voordat een bioloog is opgeleid zijn er toch heel wat snijpractica voorbijgegaan, en dan zou het ook nog zomaar kunnen dat je bij het RIVM of bij onderzoek naar medicijnen terechtkomt. Maar dat is dan in naam der wetenschap, of gewoonweg voor een nobel doel? Wat een onzin. Dat is wat de mens zichzelf aanpraat voor wat gemoedsrust. Het gaat erom dat wij de mogelijkheid hebben om vrijwel iedere levensvorm op aarde te gebruiken 'for our own good' (en die levensvormen doen dat op hun beurt ook weer overigens), en daarbij is er helaas geen enkele absolute standaard die het verschil kan aangeven tussen schoenen en medicijn. Dat is niet meer dan natuurlijk en iedere poging om daar wel een scheiding in te maken verzand in arbitrair gedoe. Je kan het er alleen over hebben als een kwestie van smaak.

Helemaal mee eens...... en ik heb niet eens biologie gestudeerd!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Exotisch leer
Reactie #59 Gepost op: 25 oktober 2007 - 14:13:27
Citaat van: "Jason"

Waar het hier omgaat is het bijna laten uitsterven van dieren doordat mensen ze en masse afslachten (zeehondjes, zeeschilpadden, olifanten, whatever), en dat kan enorme gevolgen hebben voor ecosystemen. Natuurlijk is uitsterven de normaalste zaak van de wereld, maar het gaat om de rate of extinction, en die is door de mens bij een aantal diersoorten zo hoog dat aanpassingen niet gedaan kunnen worden. Voorbeelden zijn legio waarbij door menselijk kortzichtig ingrepen hele habitatten volledig zijn verwoest, maar ja, jij vindt dat blijkbaar 'natuurlijk' met als smoesje "ja, zo werkt de natuur nou eenmaal". De mens moet gewoonweg zo min mogelijk ingrijpen in processen waar ze uiteindelijk nog de ballen verstand van heeft, oa dieren  niet bijvoederen als er eens een keer een slechte winter is, want dat is in de geschiedenis van de aarde wel vaker voorgekomen. Dat een diersoort een andere zo goed als vernietigd in een tijdsbestek van luttele jaren (zoals bijvoorbeeld de yanks met de buffalo gedaan hebben), is nou niet iets wat vaker is gebeurd voordat de de mens zich aan de top van de evolutionaire boom plaatste.
   Ik ben het met je eens dat het raar is om pro te zijn om dieren te gebruiken en doden in de naam van wetenschap, en dan moord en brand schreeuwen als er minder beesten worden gebruikt om bontjassen van te maken. Ik ben verder ook niet anti-jacht ofzo. Maar bij mij ligt de grens bij of een diersoort beschermd is of niet. Kan jij arbitrair vinden, soit.

Prettige dag nog Jason. :D
This, madame, is Versailles.