Auteur Topic: Brillen  (308178 keer gelezen)

Erik van Voorst

• Gebruiker
  • First of all you dress like shit...(Julian)
    • Bekijk profiel
Re: Brillen
Reactie #360 Gepost op: 18 september 2010 - 20:02:10
Bij de zus van mijn vrouw ging het fout...het netvlies liet los dus veel ellende en uiteindelijk alsnog een bril..!!!!!
Ik wil geen doemdenker zijn maar alleen succes stories geeft ook een vertekend beeld.

Ik ben persoonlijk ook aan de bril (ook te bang voor laseren) ik heb een moeilijke afwijking (lees kostbaar)  ik heb een "onopvallend dun" licht titaan brilmontuur (onverwoestbaar) van Silhouette met Varilux en als zonnebril een (niet aggresief !) Pierre Cardin montuur met Varilux Serengetti glazen.....geld uitgeven aan dit soort prothese heb ik geen enkele moeite mee, dus ik kan me vinden als iemand roept een paar monturen...zeker als je vaak Santoni koopt  :lol:_
Iedere dag is een feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen !!

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #361 Gepost op: 18 september 2010 - 20:05:45
Eerst goed laten testen bij een oogziekenhuis.
wat valt er te testen dan? Die laser
Be yourself no matter what they say

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #362 Gepost op: 18 september 2010 - 20:09:11
Nog steeds? Nog niet uit elkaar gevallen? Mijn volgende bril wordt zeer waarschijnlijk ook een TF. Die logootjes achter op de poot, zie je die? (Ooit een opmerking over gehad?)

Nog steeds tevreden, bril is nog niet uit elkaar gevallen. Die logootjes zie je wel en goed ook, zegt mijn vrouw nu. Zij heeft trouwens ook een bril van Tom Ford, die helaas wel na ongeveer een jaar - en ontelbare kopstoten van onze jochies - begint te desintegreren. Het model op de plaatjes hierboven lijkt qua constructie meer op de mijne, die van haar heeft veel ielere pootjes en kwetsbaardere scharnieren. Maar ik durf geen duurzaamheid te garanderen.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #363 Gepost op: 18 september 2010 - 20:16:59
Bedankt, V. Dat laatste begrijp ik. Sterker dan wat ik nu heb (titanium) zal sowieso niet lukken met kunststof.
Hm, die logootjes. Het kan zijn dat ik dan met een donker watervast stiftje aan de gang ga...

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #364 Gepost op: 18 september 2010 - 20:22:17
Hè nee. Zijn er dan geen alternatieven? Zo uniek ziet dat montuur er niet uit.

Mediaman

• Gast
Reactie #365 Gepost op: 18 september 2010 - 20:23:39
wat valt er te testen dan? Die laser

Nee, sarcastje. Of je ogen geschikt zijn voor een laserbehandeling. Mijn pupillen bleken bijvoorbeeld groter dan het gebied dat men maximaal kan laseren. Hierdoor zouden na een behandeling halo's ontstaan. Ik denk dat een oogziekenhuis wat objectiever is daar in dan een commercieele kliniek.

Mediaman

• Gast
Reactie #366 Gepost op: 18 september 2010 - 20:24:48
Bedankt, V. Dat laatste begrijp ik. Sterker dan wat ik nu heb (titanium) zal sowieso niet lukken met kunststof.
Hm, die logootjes. Het kan zijn dat ik dan met een donker watervast stiftje aan de gang ga...

Ik ben nog steeds zeer content met mijn Moscot montuur: http://www.moscot.com/mens-eyewear.html

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #367 Gepost op: 18 september 2010 - 20:28:37
Nee, sarcastje. Of je ogen geschikt zijn voor een laserbehandeling. Mijn pupillen bleken bijvoorbeeld groter dan het gebied dat men maximaal kan laseren. Hierdoor zouden na een behandeling halo's ontstaan.

En... dat leek je niks?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #368 Gepost op: 18 september 2010 - 20:30:03
Hè nee. Zijn er dan geen alternatieven? Zo uniek ziet dat montuur er niet uit.

(Ik ben daar heel bedreven in.) Ik heb flink lopen passen; wel alleen bij mijn vaste opticien, maar daar wil ik hem ook kopen, en deze was precies goed.

Ze hadden bijvoorbeeld ook Gijs; een merk dat ik nog niet kende. Daar zaten ook aardige bij, misschien zelfs mooiere, alleen niet op mijn hoofd.

@MM: zie hierboven.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #369 Gepost op: 18 september 2010 - 20:34:38
Oh, je hebt 'm al gepast. Ja, mijn TF zat en zit nog steeds beduidend lekkerder dan alle brillen die ik daarvoor heb gedragen. Als deze nu de geest zou geven zou ik precies dezelfde kopen (al weet ik niet of mijn model nog gemaakt wordt).

Mediaman

• Gast
Reactie #370 Gepost op: 18 september 2010 - 20:40:23
En... dat leek je niks?

Uh,....nee. S'avonds auto kunnen rijden is wel handig denk ik.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #371 Gepost op: 18 september 2010 - 22:11:31
Oh, je hebt 'm al gepast. Ja, mijn TF zat en zit nog steeds beduidend lekkerder dan alle brillen die ik daarvoor heb gedragen. Als deze nu de geest zou geven zou ik precies dezelfde kopen (al weet ik niet of mijn model nog gemaakt wordt).

Ja, al gepast. Hij zat lekker, maar alles klopte ook. Het zit 'm bij brillen (en veel andere dingen natuurlijk, maar het is een nogal gezichtsbepalend ding) in de details, zeker bij dit soort monturen die amper aan te passen zijn: het montuur moet niet te groot of te klein zijn, de neusbrug niet te hoog, laag, smal of breed, de bovenkant van het montuur moet de goede vorm hebben en goed staan ten opzichte van je ogen (en wenkbrauwen), de kleur moet kloppen bij je gezicht en 'haar', je ogen moeten goed binnen het glas vallen en het moet je natuurlijk ook gewoon aanspreken (waar je bij het passen meestal mee begint...).

Dat klinkt allemaal veel ingewikkelder dan het is, want je (en/of een goede opticien) ziet het wel als er iets niet klopt.

(Beetje lang antwoord en niet eens speciaal aan jou gericht. Excusez-moi.)

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #372 Gepost op: 30 oktober 2010 - 16:56:27
Net aangeschaft donderdag klaar

Ik was mijn RB clubmaster helemaal zat
Be yourself no matter what they say

Mediaman

• Gast
Reactie #373 Gepost op: 30 oktober 2010 - 17:41:51
Nice, beetje 50's.

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #374 Gepost op: 30 oktober 2010 - 17:57:59
Net aangeschaft donderdag klaar

<mooie bril>

Ik was mijn RB clubmaster helemaal zat

Prachtige bril. Clubmaster heeft inmiddels veel te veel hipster-aandacht gekregen, ik ken zo veel mensen die het laatste jaar naar een CM zijn geswitcht als bril. Vind dit een ongelooflijk mooi ontwerp.

Mijn pa gaat binnenkort waarschijnlijk voor een New Wayfarer in een aantal verschillende kleurstellingen als dagelijkse bril. Best een grappig model met transparante glazen, met getinte glazen vind ik het echt een baggerontwerp.