Auteur Topic: Brillen  (308132 keer gelezen)

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Re: Brillen
Reactie #900 Gepost op: 28 juni 2026 - 15:30:23
Sinds een paar jaar ben ik brildrager. Ik ben begonnen met een paar monturen van Charlie Temple. Helaas lijken mijn ogen achteruit te zijn gegaan. Binnenkort oogmeting.  Ik werk bij een bank en heb de voorkeur voor een bril met  montuur, denk aan schildpad, in plaats van titanium of montuurloos.

Half Nederland lijkt al Tom Ford te dragen als het om niet-titanium monturen gaat.

Zijn er behalve Oliver Peoples nog andere merken waar ik naar moet kijken? Tips hoor ik graag.
Lunor heeft mooie monturen.

LJW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • LJW Architectuur
Reactie #901 Gepost op: 28 juni 2026 - 19:06:29
Moscot, Lescalunetier of gewoon iets op maat laten maken 😁
Architectuur is de materialisatie van hogere idealen...
http://www.beerari.tumblr.com/

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #902 Gepost op: 28 juni 2026 - 19:13:17
Sinds een paar jaar ben ik brildrager. Ik ben begonnen met een paar monturen van Charlie Temple. Helaas lijken mijn ogen achteruit te zijn gegaan. Binnenkort oogmeting.  Ik werk bij een bank en heb de voorkeur voor een bril met  montuur, denk aan schildpad, in plaats van titanium of montuurloos.

Half Nederland lijkt al Tom Ford te dragen als het om niet-titanium monturen gaat.

Zijn er behalve Oliver Peoples nog andere merken waar ik naar moet kijken? Tips hoor ik graag.
Jij woont toch in de buurt van Amersfoort?

Mooie kijkers op de leusderweg eens proberen. Beetje eigenwijze eigenaar maar wel mooi spul
Be yourself no matter what they say

Dagobert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #903 Gepost op: 28 juni 2026 - 19:36:30
Garreth Leight? Vincent Optiek in Houten kan ik aanbevelen.

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #904 Gepost op: 29 juni 2026 - 07:49:18
Dank, dat geeft meer keuze.

@CarpeDiem, Mooie Kijkers wil ik sowieso langs omdat ze Oliver Peoples hebben. Dank.
Style is never out of fashion

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #905 Gepost op: 29 juni 2026 - 13:34:14

Draag normaliter lenzen maar anders een oud jaren 90 montuur met nieuwe glazen van Armani. Zoals hierboven - Luciano Benetton/Giorgio Armani in hun zakelijke hoogtijdagen vibes. Omdat het montuur van metaal was konden ze nieuwe glazen zetten, dat hoef je met 30+ jaar oud acetaat niet te proberen.