Auteur Topic: Brillen  (308199 keer gelezen)

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Brillen
Reactie #315 Gepost op: 25 januari 2010 - 16:18:19
Even een vraagje tussendoor. Zijn er hier mensen die eigen ervaringen hebben mbt onderhoud van hoorn?

Van Buren, een hoornen montuur moet je inderdaad onderhouden. Ik heb bij aanschaf van mijn montuur een potje met een vettige substantie gekregen en daarbij het advies dat ik eens in de maand die substantie met mijn vinger op het montuur moet aanbrengen om die vervolgens met een schone, droge doek uit te wrijven. In het begin heb ik mij daar aan gehouden. Ik heb het één keer gedaan. Daarna nooit meer.

Mijn montuur begint inmiddels ook wat dof te worden (ik heb deze bril nu iets langer dan één jaar en draag hem iedere dag; ik heb het nodig). Die doffe uitstraling (het lijkt nu veel erger dan dat het is) voorkom ik (denk ik) niet met het periodiek aanbrengen van vet, maar is simpelweg een natuurlijke reactie van het hoornen montuur. Sommigen zouden het patina kunnen noemen, maar daar wil ik me niet aan wagen.

Zo genoeg informatie?
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Mediaman

• Gast
Reactie #316 Gepost op: 25 januari 2010 - 16:19:57

Komop WA, ik vind dat je wel erg lichtgeraakt reageert in dit topic. Mijn reactie was helemaal niet zo 'scherp' als jij schijnt te denken, en al helemaal niet naar jou als persoon gericht. Ik vind het idee gewoon grappig dat hoorn onderhouden moet worden, dat is alles.

Je hebt me zeker keurig voorzien van informatie over horloges (en me een zeer mooi horloge verkocht voor een goede prijs), en als ik méér wist over hoorn had ik het ook zeker met je gedeeld. Maar een loze opmerking moet gewoon kunnen vind ik, zeker als hij niet op de persoon gericht is. Als ik je nou ronduit belachelijk zat te maken, vooruit, maar hier had je me best even het voordeel van de twijfel kunnen geven.

Dat krijg je nou van het dragen van rare veters. :P

WA van Buren

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #317 Gepost op: 25 januari 2010 - 16:22:24
Heren, mijn dank is groot!

En ik heb misschien de reacties mijzelf iets teveel persoonlijk aangetrokken, daarnaast vind ik dat ik toch op de juiste weg ben geholpen en ik hoop dan ook dat we gewoon weer verder kunnen zoals voorheen. (tu) De reden dat ik het hier vroeg was omdat men hier geen belang heeft in de verkoop en hier de echte kenners/liefhebbers zitten. Dat is nu wel weer gebleken! Bedankt.

@Ervé en Mediaman: bedankt voor de links. Erg bruikbaar en zal ze opslaan in mijn favorieten, eens aandachtig doorlezen op zijn tijd.

@Edgar: bedankt voor het delen van je ervaringen. Jammer te horen dat hij nu al wat dof word. Is dit niet gewoon huidvet wat opdroogd? Ik heb het ook op mijn bril en draag hem ook dagelijks. Het smeren van vet had ik in de links hierboven ook gelezen en lijkt mij dus een standaard procedure voor het goed onderhouden van de bril. Persoonlijk lijkt mij een maandelijkse smeerbeurt wat veel, maar ik denk dat dat toch wel nodig is als je hem een groot deel van je leven wilt blijven dragen. (Net als mooie horloge's is een smeerbeurt af en toe nodig om ze mooi te houden, denk ik.)

Bedankt zover!
If plan A fails, remember there are 25 more letters.

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #318 Gepost op: 25 januari 2010 - 16:32:28
En ik heb misschien de reacties mijzelf iets teveel persoonlijk aangetrokken (...)

Hou op zeg! Natuurlijk voel je je persoonlijk aangetrokken wanneer je voor mafkees wordt uitgemaakt. Ik vind het een kansloze en stijlloze opmerking, zeker wanneer de afzender van de bewuste opmerking en nog van baalt dat iemand hem voor is geweest om jou te kakken te zetten. Het laatste wat jij moet doen, Van Buren, is je verontschuldigen voor het feit dat anderen jou proberen te schofferen. Dat het, zo blijkt later, allemaal niet zo bedoelt is, doet daar niets aan af.

Als je bericht van ze hebt gekregen, kan je die info dan doorspelen? Ik heb nog hoornen knopen die ik wel van een onderhoudsbeurt wil voorzien. Mafkees.

Edit: Ramone was eerder, sh**

@Edgar: bedankt voor het delen van je ervaringen. Jammer te horen dat hij nu al wat dof word.

Ik vind het zelf niet jammer dat het montuur wat dof wordt (het is maar marginaal; als je het niet weet, valt het ook niet op). Het montuur gaat meer leven en ik vind dat eigenlijk mooier.
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Mediaman

• Gast
Reactie #319 Gepost op: 25 januari 2010 - 16:34:04
Genoeg gepiep van iedereen lijkt me anders door praten in het café.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #320 Gepost op: 25 januari 2010 - 16:36:07
Dat krijg je nou van het dragen van rare veters. :P

Mafkees.

Ervé

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #321 Gepost op: 25 januari 2010 - 16:36:54

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #322 Gepost op: 25 januari 2010 - 16:37:17
Mafkees.

En nu niet gaan piepen, Mediaman. ;)

Ervé

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #323 Gepost op: 25 januari 2010 - 16:39:09
On topic weer:Indien er vuil achterblijft op plaatsen waar u niet bij kunt komen, loopt u dan even bij ons binnen. Wij plaatsen uw bril in een speciaal bad waar we het vuil met ultrasone geluidsgolven losweken. 8)

Bron: http://www.optiekvanes.nl/?Alles_over_ogen:Tips_en_weetjes:Onderhoud_bril
Laatst bewerkt op: 25 januari 2010 - 16:43:42 door Ervé

Mediaman

• Gast
Reactie #324 Gepost op: 25 januari 2010 - 16:49:53
Mafkees.

Ik wacht je op buiten het SF-café, dan zal ik je een lesje veterstrikken geven. :wink:

On topic weer:Indien er vuil achterblijft op plaatsen waar u niet bij kunt komen, loopt u dan even bij ons binnen. Wij plaatsen uw bril in een speciaal bad waar we het vuil met ultrasone geluidsgolven losweken. 8)

Bron: http://www.optiekvanes.nl/?Alles_over_ogen:Tips_en_weetjes:Onderhoud_bril

Dat wordt op één van de door mij geposte sites juist afgeraden voor een hoornen montuur.
Laatst bewerkt op: 25 januari 2010 - 16:51:26 door Mediaman

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #325 Gepost op: 25 januari 2010 - 16:51:27
Ik wacht je op buiten het SF-café, dan zal ik je een lesje veterstrikken geven. :wink:

Kijk maar uit: ik schop je zo hard dat je uit je ongeveterde Gucci-loafers vliegt, mafkees  :wink:

Edit: Oeps, pleonasme. Zag MM toch niet.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #326 Gepost op: 25 januari 2010 - 16:59:46
Hou op zeg! Natuurlijk voel je je persoonlijk aangetrokken wanneer je voor mafkees wordt uitgemaakt. Ik vind het een kansloze en stijlloze opmerking, zeker wanneer de afzender van de bewuste opmerking en nog van baalt dat iemand hem voor is geweest om jou te kakken te zetten. Het laatste wat jij moet doen, Van Buren, is je verontschuldigen voor het feit dat anderen jou proberen te schofferen. Dat het, zo blijkt later, allemaal niet zo bedoelt is, doet daar niets aan af.

Inderdaad. Foei, Swann. Gelukkig zijn er nog mensen met een groot rechtvaardigheidsgevoel.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #327 Gepost op: 25 januari 2010 - 17:02:02
Kroeggevechten in het SF-café, s'il vous plaît.

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Reactie #328 Gepost op: 27 februari 2010 - 09:37:35
Iemand al bekend met het merk Ralph Vaessen, verkrijgbaar bij o.a. Oger?

www.ralphvaessen.com

Ralph Vaessen timmert nu wel erg aan de (hippe) weg. Ze staan nu op Nalden.net. Ook met mooie 'background'. (CLICK)

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #329 Gepost op: 11 maart 2010 - 21:53:25
Ik ben op zoek naar zo'n soort bril. (hoef geen merkbril of wat dan ook want wil hem alleen voor de leuk hebben zonder glazen op sterkte hehe.. )

Ik denk dat Narci me kan helpen?;)

Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford