Heren, mijn dank is groot!
En ik heb misschien de reacties mijzelf iets teveel persoonlijk aangetrokken, daarnaast vind ik dat ik toch op de juiste weg ben geholpen en ik hoop dan ook dat we gewoon weer verder kunnen zoals voorheen. (tu) De reden dat ik het hier vroeg was omdat men hier geen belang heeft in de verkoop en hier de echte kenners/liefhebbers zitten. Dat is nu wel weer gebleken! Bedankt.
@Ervé en Mediaman: bedankt voor de links. Erg bruikbaar en zal ze opslaan in mijn favorieten, eens aandachtig doorlezen op zijn tijd.
@Edgar: bedankt voor het delen van je ervaringen. Jammer te horen dat hij nu al wat dof word. Is dit niet gewoon huidvet wat opdroogd? Ik heb het ook op mijn bril en draag hem ook dagelijks. Het smeren van vet had ik in de links hierboven ook gelezen en lijkt mij dus een standaard procedure voor het goed onderhouden van de bril. Persoonlijk lijkt mij een maandelijkse smeerbeurt wat veel, maar ik denk dat dat toch wel nodig is als je hem een groot deel van je leven wilt blijven dragen. (Net als mooie horloge's is een smeerbeurt af en toe nodig om ze mooi te houden, denk ik.)
Bedankt zover!