Auteur Topic: Brillen  (308197 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Brillen
Reactie #285 Gepost op: 25 januari 2010 - 09:33:55
Dat valt mee voor hoorn. (Ben je al aan het bellen of je indicatie klopt? Ik lees het zo wel.)

When hell freezes over.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #286 Gepost op: 25 januari 2010 - 09:37:32
In gesprek?

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #287 Gepost op: 25 januari 2010 - 11:40:33
Ok, ok, ik dacht dat mij toen werd verteld rond de € 500,-

Voor dat bedrag weet ik nog wel wat afnemers.

Mediaman

• Gast
Reactie #288 Gepost op: 25 januari 2010 - 12:10:05
Zucht,...ik vraag het wel na bij diegene. Hebben de dames nog even een greintje geduld?

WA van Buren

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #289 Gepost op: 25 januari 2010 - 12:22:44
Even een vraagje tussendoor. Zijn er hier mensen die eigen ervaringen hebben mbt onderhoud van hoorn?

Een goed jaar terug heb ik al een en ander aan info ingewonnen bij een opticien, maar hoe objectief dat is is altijd maar de vraag. (ik verzamel zelf horloge's en daar zie je ook dat er véél verschil zit tussen de kennis van de ene of de andere juwelier)

Dus graag enkele reacties mbt onderhoud, kwaliteit/levensduur en kosten voor onderhoud en/of reparaties.

Bij voorbaat dank!
If plan A fails, remember there are 25 more letters.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #290 Gepost op: 25 januari 2010 - 12:25:07
Even een vraagje tussendoor. Zijn er hier mensen die eigen ervaringen hebben mbt onderhoud van hoorn?

Een goed jaar terug heb ik al een en ander aan info ingewonnen bij een opticien, maar hoe objectief dat is is altijd maar de vraag. (ik verzamel zelf horloge's en daar zie je ook dat er véél verschil zit tussen de kennis van de ene of de andere juwelier)

Dus graag enkele reacties mbt onderhoud, kwaliteit/levensduur en kosten voor onderhoud en/of reparaties.

Bij voorbaat dank!

Onderhoud van hoorn? Wat wil je allemaal met je bril gaan doen dan?

M.

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #291 Gepost op: 25 januari 2010 - 12:40:26
Wie weet gaat het wel om een skibril van hoorn, weet jij veel ;)

Ervé

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #292 Gepost op: 25 januari 2010 - 12:42:32
WC-bril?

Mediaman

• Gast
Reactie #293 Gepost op: 25 januari 2010 - 12:50:33
Voor dat bedrag weet ik nog wel wat afnemers.

Navraag gedaan en het is x2, dus ca. € 1.000,-

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #294 Gepost op: 25 januari 2010 - 12:53:31
Wist ik. :mrgreen:

Mediaman

• Gast
Reactie #295 Gepost op: 25 januari 2010 - 12:54:19

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #296 Gepost op: 25 januari 2010 - 12:55:28
 :-D :mrgreen:

WA van Buren

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #297 Gepost op: 25 januari 2010 - 14:08:25
Onderhoud van hoorn? Wat wil je allemaal met je bril gaan doen dan?

Niets bijzonders. Maar naar aanleiding van een bezoek bij de opticien een goed jaar geleden wilde ik me er wat meer in gaan verdiepen. Daarnaast vroeg ik om eigen ervaringen, geen "bijdehante" opmerkingen!

Hier een reactie eerder van mijzelf van wat ik al wist:

Citaat
« Antwoord #134 Gepost op: 04 oktober 2008, 19:47:42 » Citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo Edgar,

toevallig dat je net vandaag dit topic omhoog bumpt. Was vanmiddag in het centrum en weet dat de brillenboer hier ook hoornmontuur verkoopt.

Waar je specifiek op moet letten kan ik je niet vertellen, wel kan ik je vertellen wat mij verteld is en misschien dat je er wt aan hebt.

Prijzen liggen bij hem zo tussen de 700 tot 1200 euro voor enkel een montuur, de goedkopere waren dan gelakt in plaats van gepolijst oid en daardoor moest deze ieder jaar voor onderhoud terug worden gebracht. Hieraan zijn overigens geen extra kosten verbonden. (zie het als een horloge dat om de 5 jaar onderhoud nodig heeft)

De duurdere waren helemaal glans gepolijst en hadden dit onderhoud geloof ik niet of minder nodig. Wel moet je ze inderdaad eens in zoveel tijd olie geven (weet niet precies welke olie en in hoeveel mate) omdat het toch eensoort van levend product is (vergelijk het maar met hout, ook een natuurlijk product wat onder invloed werkt van kou en warmte, vocht en droogte).

Ook was het mogelijk om daar monturen (of montuurs..) op verzoek te laten maken. Hier zit ik zelf aan te denken, heb alleen niet gevraagd wat hiervan de extra kosten zijn. Maar dan raak je denk ik al gauw richting de 1500 euro voor een montuur.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Zoals dus al bekend was is er wel degelijk een bepaalde vorm van onderhoud nodig! Mijn vraag dus nogmaals: wie heeft hier ervaring mee en kan mij hierin wegwijs maken betreffende kosten, etc.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #298 Gepost op: 25 januari 2010 - 14:16:32
Heb je wat aan, aan die Mediaman.

WA van Buren

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #299 Gepost op: 25 januari 2010 - 14:18:13
Ik heb overigens net even het topic doorgelezen en zie dat er btw veel geschreeuwd word en dat er volgens mij maar 2 leden (Edgar en MaChemist) daadwerkelijk een hoornen montuur hebben.

Dus mijn oproep is dan ook vooral aan deze Heeren gericht! Anderen mét ervaringen hoor ik uiteraard ook graag.