Auteur Topic: Brillen  (308167 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Brillen
Reactie #435 Gepost op: 08 januari 2012 - 15:32:40
Mooi brilleke, Swann. Je ogen lijken een beetje hoog in het glas te zitten – bril iets afgezakt of camerastandpunt?

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #436 Gepost op: 08 januari 2012 - 15:34:58
Mooi brilleke, Swann. Je ogen lijken een beetje hoog in het glas te zitten – bril iets afgezakt of camerastandpunt?

Cheers, C.

Photo booth-standpunt. Ogen zitten doorgaans op de gulden snede, helemaal in het midden is ook niet goed trouwens.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #437 Gepost op: 08 januari 2012 - 15:40:28
Cheers, C.

Photo booth-standpunt. Ogen zitten doorgaans op de gulden snede, helemaal in het midden is ook niet goed trouwens.

Nee, ligt aan waar de bolling van de lens zit, of niet? Of iets hoger dan het midden, omdat je meer naar onder dan naar boven kijkt?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #438 Gepost op: 08 januari 2012 - 15:42:20
Jean-Paul is zo scheel als een leeuw (Clarence) trouwens.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #439 Gepost op: 08 januari 2012 - 15:47:43
Nee, ligt aan waar de bolling van de lens zit, of niet? Of iets hoger dan het midden, omdat je meer naar onder dan naar boven kijkt?

Weet optometrisch niet van de hoed en de rand. Klinkt allebei aannemelijk vanuit het perspectief van de gebruiker. Maar volgens mij ziet een oog middenin het glas er voor een omstander slightly off uit. Op dezelfde manier dat mijn ogen op de foto gevoelsmatig te hoog zitten. Ik denk toch de vergelijking met de gulden snede wel aardig is, dat dat het prettigste is om naar te kijken.

Jean-Paul is zo scheel als een leeuw (Clarence) trouwens.

Dat valt zelfs met een perfecte bril niet te verbloemen.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #440 Gepost op: 08 januari 2012 - 15:51:45
Weet optometrisch niet van de hoed en de rand. Klinkt allebei aannemelijk vanuit het perspectief van de gebruiker. Maar volgens mij ziet een oog middenin het glas er voor een omstander slightly off uit. Op dezelfde manier dat mijn ogen op de foto gevoelsmatig te hoog zitten. Ik denk toch de vergelijking met de gulden snede wel aardig is, dat dat het prettigste is om naar te kijken.

Ah, bon. Zoals een tekst precies in het midden van een kader (bijvoorbeeld in een logo) naar beneden lijkt te zakken; ook beter om een tikkie hoger te zetten.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #441 Gepost op: 08 januari 2012 - 16:00:37
Het blijft toch stiekem een razend interessante tak van sport, dit opstellen van formules voor esthetiek. Dat er dus toch een absolute schoonheid lijkt te bestaan...
Laatst bewerkt op: 08 januari 2012 - 16:02:42 door Swann

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #442 Gepost op: 08 januari 2012 - 16:08:34
Het blijft toch stiekem een razend interessante tak van sport, dit opstellen van formules voor esthetiek. Dat er dus toch een absolute schoonheid lijkt te bestaan...

: ) Ik weet het niet. Mijn voorbeeld had op zich niets met de gulden snede te maken. Maar optische effecten en verhoudingen zijn zeker belangrijk.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #443 Gepost op: 08 januari 2012 - 16:17:55
: ) Ik weet het niet. Mijn voorbeeld had op zich niets met de gulden snede te maken. Maar optische effecten en verhoudingen zijn zeker belangrijk.

Die lijken me ook wel eenvoudig in een formule te vatten.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #444 Gepost op: 08 januari 2012 - 16:23:55
Die lijken me ook wel eenvoudig in een formule te vatten.

Vaak wel ja, lijkt mij ook. Mijn 'tikkie' is misschien iets moeilijker, maar daar kunnen we dan een kabbalistische draai aan geven.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #445 Gepost op: 08 januari 2012 - 16:33:41
Ken je Swanns liefdesregel?

Schrijf jouw naam en haar naam op een papiertje, tel het aantal L, O, V, E en S-en in beide namen en reduceer tenslotte kabbalistisch tot twee cijfers. Dat is hoeveel procent zij verliefd op je is.

Op basis hiervan heb ik vroeger vaak het initiatief genomen, maar helaas ook veel laten lopen...

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #446 Gepost op: 08 januari 2012 - 16:48:08
Die kende ik toevallig niet...

rstigter

• Bekijk profiel
Reactie #447 Gepost op: 15 januari 2012 - 18:43:57
Hoi, hier even een vraagje:
Al een behoorlijk lange tijd ben ik op zoek naar de zeer fraaie zonnenbril die Nicolas Cage draagt in de film: Lord of war.

Iemand enig idee van het merk?

[attachment deleted by admin]

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #448 Gepost op: 15 januari 2012 - 18:48:10
Persol 649s, denk ik.

Edit: Laatste regel: linkje.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

drawa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #449 Gepost op: 16 januari 2012 - 14:15:00
Herkent iemand de bril van de man rechts, of weet een merk dat vergelijkbare brillen voert?