Auteur Topic: Brillen  (308189 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Brillen
Reactie #300 Gepost op: 25 januari 2010 - 14:20:42
Ik heb overigens net even het topic doorgelezen en zie dat er btw veel geschreeuwd word en dat er volgens mij maar 2 leden (Edgar en MaChemist) daadwerkelijk een hoornen montuur hebben.

Wat bedoel je, Van Buren?

- - -

De Moscot-tip valt dan weer alleszins mee van MM:

(Edit: nog een plaatje.)
Laatst bewerkt op: 25 januari 2010 - 15:45:40 door Carwo

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #301 Gepost op: 25 januari 2010 - 14:22:15
Ik ga binnenkort maar binnenlopen bij Oger om te vragen of ze de hoornen knopen op mijn Caruso-pak eens willen 'onderhouden'.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #302 Gepost op: 25 januari 2010 - 15:01:09
Ik heb overigens net even het topic doorgelezen en zie dat er btw veel geschreeuwd word en dat er volgens mij maar 2 leden (Edgar en MaChemist) daadwerkelijk een hoornen montuur hebben.

Dus mijn oproep is dan ook vooral aan deze Heeren gericht! Anderen mét ervaringen hoor ik uiteraard ook graag.

Als je bericht van ze hebt gekregen, kan je die info dan doorspelen? Ik heb nog hoornen knopen die ik wel van een onderhoudsbeurt wil voorzien. Mafkees.

Edit: Ramone was eerder, sh**
Laatst bewerkt op: 25 januari 2010 - 15:12:57 door Swann

WA van Buren

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #303 Gepost op: 25 januari 2010 - 15:09:28
Stel ik nou zo'n rare vraag? Zie mijn reactie van Oktober '08, er wordt door een verkoper van hoornen monturen verteld dat er wel degelijk onderhoud nodig is.

En dan alsnog de vraag: wie van jullie heeft er zelf een hoornen montuur!

Ik had gehoopt dat er wel serieuze reacties zouden komen want waarom is het zo vreemd om duurzame artikelen te onderhouden. Mechanische horloge's breng je ook na verloop naar de horlogemaker, schoenen poets je ook om ze goed te houden, en je auto moet ook ieder jaar worden gekeurd.

Het was een serieuze vraag waarop ik serieus antwoord op hoopte te krijgen. Vervolgens krijg ik een hoop bijdehante reacties zonder een heus antwoord. Ik laat het daarom hier maar bij en vertrouw op de kennis van de verkopers uit de winkel.

Bedankt voor de adviezen SF.
If plan A fails, remember there are 25 more letters.

WA van Buren

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #304 Gepost op: 25 januari 2010 - 15:10:31
Ik ga binnenkort maar binnenlopen bij Oger om te vragen of ze de hoornen knopen op mijn Caruso-pak eens willen 'onderhouden'.

Ramone, waarom zo bijdehant. Toen jij om  info omtrent horloge's vroeg heb ik je met alle plezier voorzien van de informatie die ik had, dat uitgerekend jij nu zo scherp uit de hoek komt verrast me.

Helaas!

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #305 Gepost op: 25 januari 2010 - 15:11:43
De vraag is niet zo gek; ik begreep alleen de opmerking over het schreeuwen niet. (Later wel wat beter trouwens, toen ik teruglas.) Niks aan de hand. Misschien komt er nog een antwoord van een ervaringsdeskundige.

WA van Buren

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #306 Gepost op: 25 januari 2010 - 15:12:01
Ik wil op korte termijn een nieuwe bril met (buffel)hoornen montuur aanschaffen (zie foto hierboven). Waar moet ik op letten? Wat zijn details dat de kwaliteit goed is?

Over het onderhoud van de bril valt volgens mij ook nog wel een keuze te maken: of met olie (?) telkens insmeren zodat het montuur glanzend blijft of er juist niets aan doen zodat het een doffe uitstraling krijgt. Ik opteer voor het laatste want a) gemakkelijk en b) spreekt de structuur van het hoorn, wat dan volgens mij beter zichtbaar wordt, mij meer aan. Nog iemand advies op dit punt?

Hier overigens dezelfde vraag waar ook NIEMAND een antwoord op had. Zegt dat wat over de vragers of over enkelen van dit forum? (i.e. geschreeuw)

Ervé

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #307 Gepost op: 25 januari 2010 - 15:17:14
@ w.a.

Er was even een dolletje, daar moet je niet zo zwaar aan tillen. Maar je hebt gelijk want daar zijn andere topics voor.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #308 Gepost op: 25 januari 2010 - 15:20:40
Ramone, waarom zo bijdehant. Toen jij om  info omtrent horloge's vroeg heb ik je met alle plezier voorzien van de informatie die ik had, dat uitgerekend jij nu zo scherp uit de hoek komt verrast me.

Helaas!

Komop WA, ik vind dat je wel erg lichtgeraakt reageert in dit topic. Mijn reactie was helemaal niet zo 'scherp' als jij schijnt te denken, en al helemaal niet naar jou als persoon gericht. Ik vind het idee gewoon grappig dat hoorn onderhouden moet worden, dat is alles.

Je hebt me zeker keurig voorzien van informatie over horloges (en me een zeer mooi horloge verkocht voor een goede prijs), en als ik méér wist over hoorn had ik het ook zeker met je gedeeld. Maar een loze opmerking moet gewoon kunnen vind ik, zeker als hij niet op de persoon gericht is. Als ik je nou ronduit belachelijk zat te maken, vooruit, maar hier had je me best even het voordeel van de twijfel kunnen geven.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #309 Gepost op: 25 januari 2010 - 15:29:35
Ben ik dan de enige die het wel een gekke vraag vind? Voor een bril is het toch van belang of de glazen goed schoon zijn? Voor mij is het dan (en hou me ten goede: ik ken WA niet persoonlijk, dus puur een aanname) een duidelijk geval dat je je te veel ophangt aan spulletjes. Deze moeten je in eerste plaats dienen. Krijg gewoon het gevoel dat de beste man elke dag zijn suede schoenen met anti-roos conditioner naspoelt om de haartjes individueel te scheiden. En daar word ik lacherig van.

Maar mocht je het je te veel aantrekken WA, al denk ik persoonlijk van niet, duizendmaal excuus.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #310 Gepost op: 25 januari 2010 - 15:38:57
Ik heb weleens iets gehoord bij een opticien over een druppeltje olie, dus ik begrijp de vraag wel.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #311 Gepost op: 25 januari 2010 - 15:40:25
Ben ik dan de enige die het wel een gekke vraag vind? Voor een bril is het toch van belang of de glazen goed schoon zijn? Voor mij is het dan (en hou me ten goede: ik ken WA niet persoonlijk, dus puur een aanname) een duidelijk geval dat je je te veel ophangt aan spulletjes. Deze moeten je in eerste plaats dienen. Krijg gewoon het gevoel dat de beste man elke dag zijn suede schoenen met anti-roos conditioner naspoelt om de haartjes individueel te scheiden. En daar word ik lacherig van. Maar mocht je het je te veel aantrekken WA, al denk ik persoonlijk van niet, duizendmaal excuus.

Desalniettemin is dit wel de plaats waar hij deze vraag moet kunnen stellen. Ongeacht hoe anderen er over denken. We zijn allemaal zo met onze spulletjes bezig. De een met zijn schoenencollectie, de andere is fanatiek op zoek naar de perfecte fit van zijn shirt en een derde wil zijn hoornen montuurtje mooi houden.
Laatst bewerkt op: 25 januari 2010 - 15:42:26 door Bootstrap
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #312 Gepost op: 25 januari 2010 - 15:49:42
Met de vraag is niets mis. Ik had er nooit van gehoord, maar kan het me prima voorstellen. Natuurproducten verdienen meestal verzorging.

Ervé

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #313 Gepost op: 25 januari 2010 - 16:03:13
gevonden  \:D/ =D> \:D/ \:D/ =D> \:D/
Advies Onderhoud

Wij adviseren de buffel­hoorn armbanden t.z.t. te behandelen met amandelolie zodat de originele kleur behouden blijft.

Bron: http://www.albanu.nl/de/buffel.htm

Mediaman

• Gast
Reactie #314 Gepost op: 25 januari 2010 - 16:05:45
Google rules: http://www.natural-eyewear.com/ne-naturhornpflege-e.html Hier wordt gesproken over een creme.

Meer info over het materiaal; herkomst e.d.: http://www.design-naturell.net/material/material_engl.htm