Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637008 keer gelezen)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Schoenen algemeen
Reactie #630 Gepost op: 29 september 2009 - 13:19:13
Hermans
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #631 Gepost op: 29 september 2009 - 13:20:11
Heb die schoen laatst gepast, was erg prettig, maar vond de kleur iets te bruin, ben zelf op zoek naar iets rooiers. Zat overigens wel echt fantastisch.

Een korte zoektocht geeft 'Engelen Schoenmode' te Amersfoort als Magnanni-dealer dichtst in de buurt van Utrecht...Verder kan ik je helaas weinig van dienst zijn, denk ik.

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #632 Gepost op: 29 september 2009 - 13:30:05
Een tweede vraag, wanneer je twee paar Magnanni's op het oog hebt, betekent dat ook dat je een budget hebt voor twee paar Magnanni's?

Dan is het namelijk misschien toch wijs de algemene raad op het forum op te volgen en een écht goed paar schoenen te kopen in plaats van twee paar die 'er tegenaan hangen', zoals Magnanni...?

Arthur Dent

• Gebruiker
  • What's the story?
    • Bekijk profiel
Reactie #633 Gepost op: 29 september 2009 - 13:32:53
Nee, ik heb maar budget voor 1 paar (en ze zijn eigenlijk al iets boven budget). De monkstraps waar het om gaat zijn bij van Assem te koop, hier op het forum kwam ik ze ook al tegen:

Hermans
Verkopen die ook Magnanni? Ik ga sowieso even kijken zo.
Laatst bewerkt op: 29 september 2009 - 13:35:02 door JasperH
"A well-tied tie is the first serious step in life."
- Oscar Wilde

Mediaman

• Gast
Reactie #634 Gepost op: 29 september 2009 - 13:37:25
Een tweede vraag, wanneer je twee paar Magnanni's op het oog hebt, betekent dat ook dat je een budget hebt voor twee paar Magnanni's?

Dan is het namelijk misschien toch wijs de algemene raad op het forum op te volgen en een écht goed paar schoenen te kopen in plaats van twee paar die 'er tegenaan hangen', zoals Magnanni...?

Waarom? Begin eerst maar eens met een paar value-for-money Maganni's, dan krijg je een idee welk model je wilt en goed past. Kan je nog wat prutsen met het onderhoud e.d. Daarna kan je overstappen naar Santoni of good 'ol boring C&J's.

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #635 Gepost op: 29 september 2009 - 13:46:19
Waarom? Begin eerst maar eens met een paar value-for-money Maganni's, dan krijg je een idee welk model je wilt en goed past. Kan je nog wat prutsen met het onderhoud e.d. Daarna kan je overstappen naar Santoni of good 'ol boring C&J's.

Vind jij Magnanni helemaal value-for-money? Ik begreep toch dat de consensus hier was dat Magnanni inderdaad goede prijs/kwaliteit verhouding biedt, maar dat het toch een betrekkelijk kleine opstap is naar Cordwainer of Crockett and Jones, en dat men indien de mogelijk (financiëel) er is, dat toch wel aanraadt.

Nu moet ik wel zeggen dat mijn suggestie van de premisse uitging dat hij een budget voor twee paar Magnanni schoenen had, in dát geval zou ik aanraden om een beter paar schoenen te kopen, als het budget slechts toereikend is voor één paar denk ik dat je met Magnanni waar voor je geld krijgt. Ik ga zelf binnenkort ook een paar kopen, maar als ik geld had voor twee paar Magnanni, zou het een paar Santoni's o.i.d. worden, geen twee paar spaanse kloontjes.

Nee, ik heb maar budget voor 1 paar (en ze zijn eigenlijk al iets boven budget). De monkstraps waar het om gaat zijn bij van Assem te koop, hier op het forum kwam ik ze ook al tegen:

<foto>

Mooi! Zoals ik hierboven al zei, denk ik dat als je één paar aan kan schaffen je er goed aan doet een mooi paar Magnanni's te kopen. Ik hoop dat je zoektocht slaagt!

Mediaman

• Gast
Reactie #636 Gepost op: 29 september 2009 - 13:54:02
Vind jij Magnanni helemaal value-for-money? Ik begreep toch dat de consensus hier was dat Magnanni inderdaad goede prijs/kwaliteit verhouding biedt, maar dat het toch een betrekkelijk kleine opstap is naar Cordwainer of Crockett and Jones, en dat men indien de mogelijk (financiëel) er is, dat toch wel aanraadt.

Ja, moet zeggen dat ik ze prima waar vind voor het geld, met name in relatie tot de tijdsduur die ik met een paar schoenen wil doen. Na een jaar of twee ben ik er wel klaar mee.

Eens met de kleine stap naar de andere merken, maar goed, dan blijf je bezig. :wink:

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #637 Gepost op: 29 september 2009 - 14:00:14

Dus om een idee te krijgen over welk model je wilt en of 'ie goed past, moet je de schoen eerst kopen? :P

Ja, moet zeggen dat ik ze prima waar vind voor het geld, met name in relatie tot de tijdsduur die ik met een paar schoenen wil doen. Na een jaar of twee ben ik er wel klaar mee.

Eens met de kleine stap naar de andere merken, maar goed, dan blijf je bezig. :wink:

Value for money? Ik heb één paar Magnanni's, waar ik aanvankelijk enthousiast over was, maar ik zou er nooit meer een paar van kopen. 275,- Euro voor een schoen die twee jaar meegaat. Valt wel mee toch, denk je. Een Santoni of C&J (4-500 euro) kan wel tien jaar of als je een beetje kan wisselen wel twintig jaar mee, dus wat is value for money? ;)
Laatst bewerkt op: 29 september 2009 - 14:01:55 door Mikey Fuoco

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #638 Gepost op: 29 september 2009 - 14:01:15

Ja, dat is toch ook de bedoeling??

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #639 Gepost op: 29 september 2009 - 14:18:17
Ik zou in zijn geval 2 paar magnanis kopen!
Kan hij tenminste wisselen... Het is niet handig om dat ene paar elke dag te dragen!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Arthur Dent

• Gebruiker
  • What's the story?
    • Bekijk profiel
Reactie #640 Gepost op: 29 september 2009 - 15:13:58
Ik zou op het moment inderdaad eerder gaan voor 2 paar Magnanni dan voor 1 paar Santoni. Puur omdat ik nog niet voldoende schoenen heb om tussen te wisselen. Op het moment qua nette schoenen zelfs enkel een paar 'Van Lier'.
"A well-tied tie is the first serious step in life."
- Oscar Wilde

HakeemT

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #641 Gepost op: 29 september 2009 - 15:22:07
Even los van de value for money discussie, Magnanni verkopen ze in ieder geval bij Hermans (zag daar laatst die wat duurdere lijn staan, 'Seleccion' ofzo?) en Kroon (op de Nachtegaalstraat).
I'm ok with being unimpressive; I sleep better...

Mediaman

• Gast
Reactie #642 Gepost op: 29 september 2009 - 15:42:17
Dus om een idee te krijgen over welk model je wilt en of 'ie goed past, moet je de schoen eerst kopen? :P

Nee slimpie, Derby, Brogue, verschillende leesten, etc. :wink:

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #643 Gepost op: 29 september 2009 - 16:24:32
Ja, maar dat kan je toch ook bepalen door te kijken en vervolgens te passen? Nu suggereer je eigenlijk dat je een schoen moet kopen om te kijken of deze wel helemaal bij je wensen aansluit.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #644 Gepost op: 29 september 2009 - 16:33:19
Ik zou in zijn geval 2 paar magnanis kopen!
Kan hij tenminste wisselen... Het is niet handig om dat ene paar elke dag te dragen!

FWIW: mijn advies is door te sparen voor een paar C&J of Santoni, Jasper heeft vast wel sneakers die hij kan dragen en zodra je een paar hebt, komt die tweede snel genoeg. Ik heb hetzelfde als Mikey ervaren, zodra je eenmaal betere middenklasse schoenen hebt, draag je die Magnanni's nooit meer. Zonde van het geld op de lange termijn.