Ik vond het wel vermakelijk en informatief.
Wat mij vooral boeide was het idee dat ondanks dat schoenen heel belangrijk zijn, vrouwen kijken eerst naar de schoenen van de man en Freud zou over de sexuele aantrekkingskracht geschreven hebben, wij ons niet de schoenen maar wel de pakken van "historische figuren" kunnen herinneren. Daarnaast zou van de volle planken met boeken over mannenmode maar een klein hoekje over de schoen gaan.
Wat ik daarnaast absoluut niet wist is dat de "mocassin" ook bekend is als "sjappie".
Dat is waarschijnlijk gewoon een fuck-up van de vertaalsoftware. Misschien is het iets typisch Frans? Heb je het gecontroleerd?
Als je iets wil vertalen is software gemakkelijk, maar het is een hulpmiddel, je zult zelf naderhand revisie moeten doen, de zinnen grammaticaal kloppend maken, kijken of de woorden in de juiste context staan/gebruikt worden etc etc etc.
En als we het over schoenen hebben, Kennedy droeg als echte Ivy League kakker natuurlijk Bass Weejun instappers en canvas gympies en onder pakken onberispelijke zwarte oxfords. Cary Grant droeg veel zwarte schoenen (toen na zijn dood zijn kast doorgezocht werd, werden vele paren identieke zwarte, bespoke oxords van John Lobb gevonden) en had hij een curieuze voorliefde voor zwart suede. Over De Gaulle weet ik niets.