Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637023 keer gelezen)

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #570 Gepost op: 22 augustus 2009 - 20:25:49
Lederen zolen kun je verzolen.
Als nadeel kun je zeggen dat je lederen zolen moet behandelen Althans, je kan ze niet zomaar nat wegzetten, zoals je dat met synt, synthe, sy, ik krijg het m'n bek niet uit...

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #571 Gepost op: 23 augustus 2009 - 22:53:44
Dit stuk is al 2 jaar oud, maar het is dermate mooi neergeschreven dat ik het toch nog wil plaatsen:
Citaat
Ze wonen op een grote voet
Limited Series nr. 54, 08 juni 2007 • pagina 65
Na de langwerpige vorm van de jongens, mode ook strekken hun voeten. Zakenman rediscovers Richelieu derby of dierbaar zijn vader, maar dunner. Een beetje zoals de schoenmaker van Oscar Wilde had ontmoet een van Gianni Agnelli.
Sinds de komst van vrijdag Wear, alles lijkt mogelijk. Ga naar kantoor Clarks in gympen (om niet te zeggen mandjes, aub), of zelfs sandalen in cirkels koel. Maar de zakenman altijd de trend van fijn bewerkte schoeisel. Het Engels gentleman of adellijke Italiaans. Tapijten van vergaderzalen zijn vertrapt door Oxford en klassieke derbies, of laarzen en soms moccasins. Maar subtiele verschillen, ze hebben hun uiterlijk vergeleken met Pa gedurende een hak en met een beetje hoger. Side kleur, durft ook beige of wit of rood ... David Bowie en Bryan Ferry zijn er. Klassiek met een twist "Zoals de Britse ontwerper Paul Smith is de naam van het ballet danste door deze schoenen aristocratische neus.
Om beter te begrijpen wat er gebeurt op deze hoogte van de grond, laat een beetje terug. De nadruk op sierdoeleinden mond man is niet nieuw. Wie niet over een vrouw met hem klaar om te zweren dat het eerste wat ze zoekt in een man is zijn schoen? Freud heeft zwart de pagina's over de seksuele aantrekkelijkheid van. Toch is het niet altijd aandacht. Niemand herinnert zich de schoenen van Charles de Gaulle, John Kennedy of Cary Grant, maar hun kostuums zijn nog steeds in onze geheugens. De schappen van boekwinkels worstelen onder het gewicht van de boeken over de geschiedenis van de mannelijke kleding die zeer weinig hoofdstukken aan de schoen. Het enige naslagwerk op het gebied dateert van 1988.

En wat dragen we dan?
Oxford, derby, of...?
Citaat
RICHELIEU DERBY OF, is de vraag
Le Richelieu, ook wel balmoral of oxford Engels, verschilt van de derby met de methode van de montage van de veter. De benen van de eerste afsluiting is genaaid op de voorkant van de schoen, terwijl de laatste zijn duidelijk over de Vamp. Richelieu lijkt het meer aangekleed geeft een meer uitgebreid, maar een goed ontworpen derby kan worden net zo elegant. Naast deze twee onvermijdelijke, drie modellen delen de mannelijke stemming: de mocassin, ook bekend als sjappie, Schoenpoetsen gesp en de boot, vaak boot.

=D>
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #572 Gepost op: 24 augustus 2009 - 09:15:19
Gooi het dan niet door een vertaalprogramma.  #-o

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #573 Gepost op: 24 augustus 2009 - 09:35:48

Jij bent verder gekomen dan de eerste zin?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #574 Gepost op: 24 augustus 2009 - 09:40:59
Niet eigenlijk, te zijn om eerlijk.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #575 Gepost op: 24 augustus 2009 - 17:37:06
Het is nederlands maar moeilijk lezen.

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #576 Gepost op: 24 augustus 2009 - 22:20:47

Ik vond het wel vermakelijk en informatief.

Wat mij vooral boeide was het idee dat ondanks dat schoenen heel belangrijk zijn, vrouwen kijken eerst naar de schoenen van de man en Freud zou over de sexuele aantrekkingskracht geschreven hebben, wij ons niet de schoenen maar wel de pakken van "historische figuren" kunnen herinneren. Daarnaast zou van de volle planken met boeken over mannenmode maar een klein hoekje over de schoen gaan.

Wat ik daarnaast absoluut niet wist is dat de "mocassin" ook bekend is als "sjappie".

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #577 Gepost op: 24 augustus 2009 - 22:35:37
Ik vond het wel vermakelijk en informatief.

Wat mij vooral boeide was het idee dat ondanks dat schoenen heel belangrijk zijn, vrouwen kijken eerst naar de schoenen van de man en Freud zou over de sexuele aantrekkingskracht geschreven hebben, wij ons niet de schoenen maar wel de pakken van "historische figuren" kunnen herinneren. Daarnaast zou van de volle planken met boeken over mannenmode maar een klein hoekje over de schoen gaan.

Wat ik daarnaast absoluut niet wist is dat de "mocassin" ook bekend is als "sjappie".

Dat is waarschijnlijk gewoon een fuck-up van de vertaalsoftware. Misschien is het iets typisch Frans? Heb je het gecontroleerd?

Als je iets wil vertalen is software gemakkelijk, maar het is een hulpmiddel, je zult zelf naderhand revisie moeten doen, de zinnen grammaticaal kloppend maken, kijken of de woorden in de juiste context staan/gebruikt worden etc etc etc.

En als we het over schoenen hebben, Kennedy droeg als echte Ivy League kakker natuurlijk Bass Weejun instappers en canvas gympies en onder pakken onberispelijke zwarte oxfords. Cary Grant droeg veel zwarte schoenen (toen na zijn dood zijn kast doorgezocht werd, werden vele paren identieke zwarte, bespoke oxords van John Lobb gevonden) en had hij een curieuze voorliefde voor zwart suede. Over De Gaulle weet ik niets.

Laatst bewerkt op: 24 augustus 2009 - 22:40:39 door Daedalus

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #578 Gepost op: 24 augustus 2009 - 22:53:30
Dat is waarschijnlijk gewoon een fuck-up van de vertaalsoftware. Misschien is het iets typisch Frans? Heb je het gecontroleerd?

Als je iets wil vertalen is software gemakkelijk, maar het is een hulpmiddel, je zult zelf naderhand revisie moeten doen, de zinnen grammaticaal kloppend maken, kijken of de woorden in de juiste context staan/gebruikt worden etc etc etc.

En als we het over schoenen hebben, Kennedy droeg als echte Ivy League kakker natuurlijk Bass Weejun instappers en canvas gympies en onder pakken onberispelijke zwarte oxfords. Cary Grant droeg veel zwarte schoenen (toen na zijn dood zijn kast doorgezocht werd, werden vele paren identieke zwarte, bespoke oxords van John Lobb gevonden) en had hij een curieuze voorliefde voor zwart suede. Over De Gaulle weet ik niets.

De Gaulle scheen een liefhebber te zijn van "legerkisten".

De "Sjappie" lijkt me inderdaad een "vertaal-fuck".
Het hele verhaal vond ik op deze manier een mooi theaterstukje.
Maar het SF is daar geen goed podium voor.
Ik zal jullie er niet meer mee vervelen..  :oops:

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #579 Gepost op: 25 augustus 2009 - 21:57:20
Wat vinden je van deze oxford (of is het een derby)?
Het patina zou iets rustiger en stijlvoller kunnen:

En dit alternatief van de monk?

Op de rechterschoen is een kreukelig effect te zien bij de sluiting.
Zegt dat iets over de kwaliteit van het leer?

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #580 Gepost op: 25 augustus 2009 - 23:44:39
Wat vinden je van deze oxford (of is het een derby)?
Het patina zou iets rustiger en stijlvoller kunnen:

Misscha Bergshoeff ??
Ik vind het een top schoen!

Speciaal patina en schiterende oxford sluiting!

Dit is ook een prijswinnaar toch?
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

bertorelli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #581 Gepost op: 26 augustus 2009 - 10:13:26
Ik vind de leest nou niet bepaald super, het patina is ook niet echt 'je van het'. Maar als 't een Bergshoeff is, is 't een aardige poging voor een Nederlander.
What a mistake-a to make-a!

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #582 Gepost op: 26 augustus 2009 - 10:24:06
Misscha Bergshoeff ??
Ik vind het een top schoen!

Speciaal patina en schiterende oxford sluiting!

Dit is ook een prijswinnaar toch?

Ja, dat klopt.
Hier de uitslag van de "luxe-, maat- en modeschoenen":
Citaat
1 M. Bergshoeff,  Il Maestro, 70 punten, Goud
2 N. Kalf, Nils Kalf Schoenmaker, 64 punten, Zilver
3 J.H.A. Schrijen, Schrijen Schoen Service, 54 punten, Brons

De 2 geplaatste foto's van "Il Maestro" vind ik prachtige, unieke modellen. Maar de foto's die ik bij Nils Kalf gezien heb spreken me eigenlijk meer aan. Ook de zwarte monk die hij (Nils) gisteren droeg was in 1 woord: "topklasse".

Leuk dat jij die schoenen herkent, Migliore.
Wordt het niet eens tijd voor een artikel over deze schoenmakers op jouw blog?
Ik ben er in ieder geval benieuwd naar.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #583 Gepost op: 26 augustus 2009 - 20:24:17
Leuk dat jij die schoenen herkent, Migliore.

Ik wil zeker niets afdoen aan de schoenenkennis van Migliore, maar als je de naam van het bestand bekijkt...

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #584 Gepost op: 26 augustus 2009 - 21:30:53
Ik wil zeker niets afdoen aan de schoenenkennis van Migliore, maar als je de naam van het bestand bekijkt...

Ach op dat soort dingen let ik niet eerlijk gezegd!
Kennis is, als je iets geleerd, gezien, gehoord hebt en dat op een later noodzakelijk of gepast moment kunt reproduceren! Thats all I have to say about that!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot