Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637000 keer gelezen)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Schoenen algemeen
Reactie #660 Gepost op: 01 oktober 2009 - 09:19:21
kijk eens bij Santoni
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #661 Gepost op: 01 oktober 2009 - 09:27:20
kijk eens bij Santoni

Of Magnanni, Boss, van Bommel, van Lier, Fred de la Bretonniere en zo kan ik nog wel even door gaan ;) Lijkt me een vrij goed verkrijgbaar model...
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Mediaman

• Gast
Reactie #662 Gepost op: 01 oktober 2009 - 09:33:01
Zo te zien een Derby of Oxford model en ik meen een cap toe op de neus te zien. Kleur Antique Cognac? Abtique Chestnut?  

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #663 Gepost op: 01 oktober 2009 - 09:59:14
Volgens mij is het een Oxford in Burgundy of Antique Chestnut, zo'n 13 in het dozijn ding. Ik gok dat deze - kijk het evenement - van ofwel een van de standaard-merken is of van een of ander hippe designer. Ik gok niet dat de meneer Kiton, Corthay, Berluti of überhaupt al Santoni draagt. Maar kan het mis hebben!

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #664 Gepost op: 01 oktober 2009 - 10:02:41
(...) Ik gok dat deze - kijk het evenement - van ofwel een van de standaard-merken is of van een of ander hippe designer. (...)

Ook mijn gedachte. De puntige punten lijken ook behoorlijk omhoog te staan. Meneer gebruikt geen spannertjes?

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #665 Gepost op: 01 oktober 2009 - 10:58:32
Ook mijn gedachte. De puntige punten lijken ook behoorlijk omhoog te staan. Meneer gebruikt geen spannertjes?

Afgaande op het evenement en de heerschap denk ik dat meneer zijn schoentjes niet eens vaak aan heeft gehad en dat hij zeker geen spanners zal gebruiken maar ze gewoon terug zal geven aan de personal shopper die ze voor hem geleast heeft.

Mediaman

• Gast
Reactie #666 Gepost op: 01 oktober 2009 - 11:18:34

De cap toe die ik meen te zien, zal ook wel een flinke vouw zijn. Ik vermoed dat het 'hoort' bij de schoen.

Iets van John Varvatos o.i.d. is mijn gok.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #667 Gepost op: 01 oktober 2009 - 11:39:47
Niet om het één of ander, maar ik haat dit soort vragen, zeker in combinatie met zulke foto's...

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #668 Gepost op: 01 oktober 2009 - 13:10:41
Mede gezien de rest van de outfit en gezelschap zullen het ongetwijfeld H&M schoenen by Scapino zijn?  :-k  :twisted:
Ziet er m.i. niet uit en dat betreft niet uitsluitend de schoenen  :shock:
Laatst bewerkt op: 01 oktober 2009 - 13:14:14 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #669 Gepost op: 01 oktober 2009 - 15:53:31
Niet iedereen wil op Sjon Lop lopen. ;)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #670 Gepost op: 01 oktober 2009 - 16:08:42
De vraag was niet om te identificeren welk schoenen dit vaag heerschap draagt, maar om aan te geven welke schoenen er op lijken om eventueel aan te kopen!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #671 Gepost op: 01 oktober 2009 - 18:22:17
Niet iedereen wil op Sjon Lop lopen. ;)
Ik hoorde ook bij deze iedereen; tot het moment dat ik een paar SjonLop echt paste. :idea:
In het verleden ben ik gewoon "begonnen" met van Lier en van Bommel als klassiek met Magnanni als zuideuropese tegenhanger, en via Noble Blue en C&J met Santoni naar John Lobb en Edward Green met Corthay en Berluti.
Helaas is de nieuwe leest van Corthay niet zo geschikt voor mijn voet en Berluti wel, maar mijn persoonlijke voorkeur bij het dragen gaat dan toch uit naar de kwaliteit en modelvoering van John Lobb en Edward Green.
Hiermede doe ik uiteraard eerstgenoemde merken niets tekort, maar geeft dit mijn eigen voorkeur weer en er is tenslotte niets persoonlijker dan smaak en dat niet alleen in schoenen. :lol:
Van alle merken heb ik tenminste nog 1 exemplaar uit nostalgische overwegingen in de kast hangen, maar ik draag deze nog zelden. :-#
Laatst bewerkt op: 01 oktober 2009 - 20:02:30 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #672 Gepost op: 01 oktober 2009 - 18:26:50
De vraag was niet om te identificeren welk schoenen dit vaag heerschap draagt, maar om aan te geven welke schoenen er op lijken om eventueel aan te kopen!
De foto is m.i. van zo'n een slechte kwaliteit [qua close-up] dat een echte beoordeling moeilijk is, dus is Santoni wellicht een even goede gok dan Scapino :) alhoewel juist de entourage het laatste niet doet vermoeden. :-k
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Arend

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #673 Gepost op: 02 oktober 2009 - 21:33:04
Dit lijkt me wel het geschikte topic ervoor (ik ben nieuw).

Ik heb de topics voor nieuwe leden doorgenomen en lees ook al enige tijd mee hier op het forum. Ben een student (met een dergelijk (beperkend) budget) en begin eigenlijk net met het aanleggen van mijn garderobe.

Wat voor shoes kan ik dan het beste aanschaffen. Ik draag zelden pakken (alleen bij speciale gelegenheden) en loop er over het algemeen casual bij: jeans en een shirt.
Ik heb veel reacties gelezen waarin staat dat je met een zwart paar shoes en een donkerbruin (brogues?) paar shoes moet beginnen. Geldt dat in dit geval ook, aangezien ik zelden pakken draag (geen stages ed)?
Als het zwart moet zijn, dacht ik zelf (gezien het budget) aan Magnanni.
Laatst bewerkt op: 02 oktober 2009 - 21:48:57 door Arend

Mediaman

• Gast
Reactie #674 Gepost op: 02 oktober 2009 - 21:43:20
Je moet niks, koop wat je zelf mooi vind. Gezien je casual kleedgedrag & budget zou ik je adviseren een paar bruine Maganni's te kopen in de uitverkoop. Als je het handig speelt in de uitverkoop en je hebt een budget van circa € 350,- koop je twee paar.

Lees deze en de één a twee voorgaande pagina's voor een vergelijkbare discussie.
Laatst bewerkt op: 02 oktober 2009 - 21:45:55 door Mediaman