Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1636997 keer gelezen)

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #705 Gepost op: 13 oktober 2009 - 16:13:47
Ga naar Polen. 'Bespoke' (eerder MTM, aangezien meneer geen fittings doet en een standaardleest aanpast) voor minder dan 500 euro. Neem een tolk mee.

http://macaronitomatoenglish.blogspot.com/2009/04/jan-wieladek-ul-marszakowska-41-bespoke.html

Of naar Mischa Bergshoeff of Laurens van Venrooij, kun je gewoon Nederlands praten, valt wel iets buiten je budget.

Laatst bewerkt op: 13 oktober 2009 - 16:23:03 door Daedalus

Andreas

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #706 Gepost op: 13 oktober 2009 - 17:33:05
Of Budapest, Vass MTM doet ook ongeveer €500/600 (aangepaste bestaande leest). Vliegen met Wizzair voor een paar tientjes vanaf Eindhoven. Als ik het goed heb is een keer voeten opmeten voldoende, de schoenen worden dan opgestuurd.

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #707 Gepost op: 13 oktober 2009 - 18:44:37
Ga naar Polen. 'Bespoke' (eerder MTM, aangezien meneer geen fittings doet en een standaardleest aanpast) voor minder dan 500 euro. Neem een tolk mee.

http://macaronitomatoenglish.blogspot.com/2009/04/jan-wieladek-ul-marszakowska-41-bespoke.html

Mooi verhaal van Macaroni Tomato (ook in Polen heerst de italiaanse griep).
En volgens mij hoef je geen tolk mee te nemen.
Deze schoenmaker praat niet graag, dus wijzen naar je voeten en hem een foto of tekening geven moet voldoende zijn.
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #708 Gepost op: 13 oktober 2009 - 20:03:35
Of Budapest, Vass MTM doet ook ongeveer €500/600 (aangepaste bestaande leest). Vliegen met Wizzair voor een paar tientjes vanaf Eindhoven. Als ik het goed heb is een keer voeten opmeten voldoende, de schoenen worden dan opgestuurd.
Een hele goeie tip imo. Vass is geweldig.

Henry Winter

• Bekijk profiel
Reactie #709 Gepost op: 15 oktober 2009 - 16:40:56
Bedankt voor de reacties en tips. Ik kan niet zomaar een paar keer heen en weer vliegen om te passen en om de schoenen toe te laten sturen op hoop van zegen, trekt mij ook niet zo aan. Ik ga hier wat meer over denken, misschien zit er niks anders op dan het eerst in NL te doen en dan misschien de leest en maten meenemen om een paar in Italie te laten maken.

Heb trouwens wat rondgekeken en die Japanse bespokes zien er verdraaid goed uit. En aangezien de Japanners perfectionisten zijn, hoef ik mij over de kwaliteit geen zorgen te maken. Maar dat is een totaal andere prijsklasse dan wat ik momenteel in gedachten heb.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #710 Gepost op: 15 oktober 2009 - 17:31:34
Bedankt voor de reacties en tips. Ik kan niet zomaar een paar keer heen en weer vliegen om te passen en om de schoenen toe te laten sturen op hoop van zegen, trekt mij ook niet zo aan. Ik ga hier wat meer over denken, misschien zit er niks anders op dan het eerst in NL te doen en dan misschien de leest en maten meenemen om een paar in Italie te laten maken.

Heb trouwens wat rondgekeken en die Japanse bespokes zien er verdraaid goed uit. En aangezien de Japanners perfectionisten zijn, hoef ik mij over de kwaliteit geen zorgen te maken. Maar dat is een totaal andere prijsklasse dan wat ik momenteel in gedachten heb.
Het probleem met Japans spul is vaak dat het niet 'leeft'. Moet zeggen dat ik wel uitzonderingen heb gezien, maar je kan beter kiezen voor Vass bijvoorbeeld.

Adrem

• Gebruiker
  • mnml
    • Bekijk profiel
Reactie #711 Gepost op: 16 oktober 2009 - 20:34:48
Het probleem met Japans spul is vaak dat het niet 'leeft'. Moet zeggen dat ik wel uitzonderingen heb gezien, maar je kan beter kiezen voor Vass bijvoorbeeld.

Wat bedoel je met 'leeft'?
To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

Arthur Dent

• Gebruiker
  • What's the story?
    • Bekijk profiel
Reactie #712 Gepost op: 16 oktober 2009 - 21:03:10
Ik denk dat MM hier bedoelt dat het technisch allemaal goed op orde is, maar dat de schoen weinig karakter heeft. Een beetje 13 in een dozijn.
"A well-tied tie is the first serious step in life."
- Oscar Wilde

BB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #713 Gepost op: 28 oktober 2009 - 16:43:50
ik weet niet wat jullie van deze denken (lomp ?)
Ik vind het een zeer aangename en stevig winterschoen.
Ik ben geen schoenkenner maar het merk paraboot krijgt hier naar mijn mening veel te weinig aandacht

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #714 Gepost op: 28 oktober 2009 - 16:57:00
Ik heb ook een paar van Paraboot en ik ben er erg over te spreken hoor. Het is natuurlijk niet te vergelijken met de "gekende" merken maar als je voor het mindere weer (schoen met rubberzool) een degelijke schoen wil dan is Paraboot zeker een goede optie. Overigens zijn ze ook verzoolbaar. Een goede Paraboot heb je van rond de 300 euro.

BB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #715 Gepost op: 02 november 2009 - 16:15:47
hoe poets je dit eigelijk ? Ik geloof dat het nubuck is
schoenpoets is dus geen optie
welke produkten gebruik ik best ?

met dank

Rocco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #716 Gepost op: 13 november 2009 - 14:58:21
Wat vindt men van onderstaande schoen?

Te koop bij SuSu en wil hem gaan dragen onder een antraciet pak tijdens stage op een advocatenkantoor.
Of toch beter voor zwart gaan?

Mediaman

• Gast
Reactie #717 Gepost op: 13 november 2009 - 15:06:18
Zwart is altijd goed, de 'flair' moet in dit geval alleen van de gesp komen.

Voor een klein beetje (ca. € 50) meer geld koop je een schoen van Magnanni, welke van een betere kwaliteit zijn. Op de site van Zwartjes staat een goed overzicht met prijzen: http://www.zwartjes.nl/index.php?

Als ik je een advies mag geven voor een model: http://www.zwartjes.nl/index.php?action=collectie&collectie=Heren&merk=Magnanni&id=2065&lang=NL

Rocco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #718 Gepost op: 13 november 2009 - 15:57:47
Daar heb je indd gelijk in. Bedankt voor de link iig. Zitten erg mooie schoenen tussen. Als de kwaliteit de 50 euro extra verantwoord, is Magnanni zeker het overwegen waard ja. Ga daar snel eens kijken.

Zwart is dus misschien wel het 'veiligst' maar vind het een beetje saai eerlijk gezegd. Maar als ik voor donkerbruin zou gaan (al dan niet met gesp) vraag ik me weer af of dat wel kan in de advocatuur..

xcuneytx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #719 Gepost op: 13 november 2009 - 16:07:55
Leren zolen en water schijnt geen goede combinatie te zijn.. Wordt dit overdreven of niet, wat gebeurt er eigenlijk precies met leren zolen als ze in contact komen met water?