Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637042 keer gelezen)

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #495 Gepost op: 03 augustus 2009 - 13:28:36
Zoals veel SF'ers heb ik graag dat mijn kleding min of meer een privégenoegen is. Andere mensen zien dat je je goed kleedt, maar ze zien in beginsel niet direct welke fabrikanten daarvoor verantwoordelijk zijn. Dat vind ik prettig, ik hoef niet zo nodig een dertien-in-een-dozijn-merkjongen te zijn. Vrij ver daarin gaan verschillende kleermakers in Mayfair, door het label met de naam aan de binnenkant van de binnenzak van het jasje te maken. Wanneer iemand echt wil weten waar je je pak hebt gekocht, vraagt hij het wel; zoals een van de tailors in een Savile Row-aflevering zei: 'That's a well-cut suit, where do you go?'. Als Crockett & Jones ineens duidelijk de merknaam op de schoen zet, denk ik wel even goed na voordat ik een paar schoenen van hen ga kopen. Voor de kenner zijn leesten en merkdetails herkenbaar, voor de massa gelukkig niet.

Edit: dit sluit mooi aan bij wat er tijdens mijn schrijven is gepost.
Edit: een uitzondering voor het vermelden van het merk maak ik voor horloges en auto's, daarbij vind ik het vrij logisch.
Laatst bewerkt op: 03 augustus 2009 - 13:31:16 door Jesper

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #496 Gepost op: 03 augustus 2009 - 14:23:22
Edit: een uitzondering voor het vermelden van het merk maak ik voor horloges en auto's, daarbij vind ik het vrij logisch.

Zonnebril?
Cellphone?
und so weiter..
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

BB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #497 Gepost op: 03 augustus 2009 - 14:28:24
aanvaardbare opmerkingen dat een deel van hun cliënteel dat niet zou willen maar ik ben er vrij zeker van dat ze een zeer groot potentieel zouden aantrekken die dit wel wil.

En laten we eerlijk zijn, Santoni en Crockett & Jones zijn bedrijven zoals andere. Daarmee wil ik zeggen dat hun belangrijkste bedoeling is winst te maken. Dus als zij hun winst met een paar honderd procent zouden kunnen aandikken door bv 400% nieuwe klanten aan te trekken en 25% van hun bestaande clienteel te zien verdwijnen kan ik mij niet voorstellen dat hun principes dit zouden beletten

Ik vind het dus zeer bizar dat nog geen enkel schoenmerk daarvan profiteerde en kwaliteitsvolle herkenbare schoenen van een 300 tot 600 euro op de markt brengt.

Ik lees wel dat echte puristen dergelijk schoenen herkennen enkel aan het model maar dat is een zeer kleine minderheid. Geen  0.01%

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #498 Gepost op: 03 augustus 2009 - 14:28:58
Ik kwam op Ebay een schitterende advertentie tegen.
Duurt nog 9 dagen.
4 paar schoenen voor 2500 Britse Ponden (voor mij iets teveel. Maar voor u?)
Maat 9, splinternieuw incl. schoenspanners, dozen, zakken e.d.
1 x G&G
1 x JL
2 x Vass (U-last)

http://cgi.ebay.nl/4-Pairs-Gaziano-Girling-John-Lobb-2-Vass-UK-9_W0QQitemZ180382457829QQcmdZViewItemQQptZUK_Clothing_Menswear_MensShoes_GL?hash=item29ffa1dfe5&_trksid=p3286.c0.m14

Het zou je maat maar zijn, en je zou 2500 pondjes kunnen missen.
Dan ben je ineens 4 paar beauties rijker, en je hoeft er niet eens de deur voor uit.

BB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #499 Gepost op: 03 augustus 2009 - 14:29:49
Zonnebril?
Cellphone?
und so weiter..

inderdaad.
Niemand maar dan ook niemand zou 5000 euro betalen aan een Vertu indien het merk Vertu niet op de telefoon stond.

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #500 Gepost op: 03 augustus 2009 - 14:31:41
Ik vind het dus zeer bizar dat nog geen enkel schoenmerk daarvan profiteerde en kwaliteitsvolle herkenbare schoenen van een 300 tot 600 euro op de markt brengt.

O ja joh?

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #501 Gepost op: 03 augustus 2009 - 14:37:19
Zonnebril?
Cellphone?
und so weiter..

Op een (zonne)bril hoeft voor mij geen merknaam te staan. Een uitzondering is dan bijvoorbeeld mijn Ray-Ban-zonnebril; als die niet zou beschikken over een merknaam in de bovenhoek, zou het lijken alsof ik schaamteloos een nepmerkbril draag. Ik hoef ook niet zo nodig een logo op mijn telefoon. (Toevallig staat er een op de achterkant, maar daar kijk ik toch niet naar.) Maar goed, deze discussie gaat wat ver.

Als je van die cijfers vrijwel overtuigd bent, zou ik zeggen: doe ter bevestiging een marktonderzoek en schrijf een ondernemingsplan. Zelf zie ik er weinig in.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #502 Gepost op: 03 augustus 2009 - 14:38:15
ik zou zowiezo de Vertu niet aanschaffen; met of zonder logo  :twisted:
persoonlijk zal ik eveneens geen JL's kopen OMDAT er een logo op zou staan maar wellicht wel ondanks  :lol:
zonder gekheid : het heeft geen zin de verkoopargumenten en methode te vergelijken tussen een inferieur massamerk als bv. Nike met bv. een John Lobb of Pierre Corthay oid. dit ligt werelden uiteen waarbij het een een fabrieksproduct is en het ander vakwerk met bijbehorend prijskaartje.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mediaman

• Gast
Reactie #503 Gepost op: 03 augustus 2009 - 14:45:27
aanvaardbare opmerkingen dat een deel van hun cliënteel dat niet zou willen maar ik ben er vrij zeker van dat ze een zeer groot potentieel zouden aantrekken die dit wel wil.

En laten we eerlijk zijn, Santoni en Crockett & Jones zijn bedrijven zoals andere. Daarmee wil ik zeggen dat hun belangrijkste bedoeling is winst te maken. Dus als zij hun winst met een paar honderd procent zouden kunnen aandikken door bv 400% nieuwe klanten aan te trekken en 25% van hun bestaande clienteel te zien verdwijnen kan ik mij niet voorstellen dat hun principes dit zouden beletten

Ik lees wel dat echte puristen dergelijk schoenen herkennen enkel aan het model maar dat is een zeer kleine minderheid. Geen  0.01%

Wat is je inschatting over hoeveel veel procent van de mensen die bereid zijn om minimaal € 500,- neer te tellen voor een paar schoenen? Ik denk ruim minder dan 5% in Nederland alleen.

Bovendien zou de 'winst' waarschijnlijk van korte duur zijn in tegenstelling tot de klanten voor het leven zoals ze die nu aanspreken.
Laatst bewerkt op: 03 augustus 2009 - 15:00:08 door Mediaman

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #504 Gepost op: 03 augustus 2009 - 14:47:05
Ik had ze aan in het bruin zoals de platina maar dan zonder die verkleuring in de neus.

Ze pasten en zaten als pantoffels  :mrgreen:

dit zijn wel erg mooie schoenen [alleen de Satan vind ik persoonlijk nog mooier] heb nog niet eerder Pierre Carthay's aan de voeten gehad [wellicht toch nog een keertje naar S&S aan de Maas?] maar mag ik er van uitgaan dat het vergelijkbaar is met mijn Berluti's qua pasvorm en maatvoering, of "vallen" deze smaller/kleiner ?
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #505 Gepost op: 03 augustus 2009 - 14:50:11
Wat is je inschatting over hoeveel veel procent van de mensen die bereid zijn om minimaal € 500,- neer te tellen voor een paar schoenen? Ik denk ruim minder dan 5% in Nederland alleen.

Bovendien zou de 'winst' waarschijnlijk van korte duur zijn in tegenstelling tot klanten voor het leven zoals ze die nu aanspreken.

hier sluit ik mij geheel bij aan.......................alhoewel ik persoonlijk wel vind dat euro 500,= voor schoenen waar men de gehele dag op loopt en mee rondloopt geen al te grote investering is wanneer men het er wel voor over heeft vergelijkbare bedragen uit te geven voor kleding.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #506 Gepost op: 03 augustus 2009 - 14:53:02
Bij deze vind ik het Patina niet helemaal geslaagd:

model prachtig, maar de kleurstelling is idd. beduidend minder fraai [bijna een Santoni kleurcombinatie in dof-bruin]
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #507 Gepost op: 03 augustus 2009 - 15:00:40

Ik lees wel dat echte puristen dergelijk schoenen herkennen enkel aan het model maar dat is een zeer kleine minderheid. Geen  0.01%

Juist. En denk je nu werkelijk dat zij geen marktonderzoek doen en goed naar hun klanten luisteren? Een bedrijf als Santoni zie je inderdaad een steeds grotere schare fans krijgen. Maar gelijktijdig zie je de oude Santoni-adept naar klassiekere merken weglopen. Santoni kan het waarmaken, hip, blits Italiaans, dat is wat de massa wil, nu zelfs met spannende metallickleurtjes, the horror. Dit zijn trouwens precies de herkenbare schoenen die je bedoelt in de range 300-600.

Wat ik eerder al zei, de Engelse markt moet vooral klanten halen uit de zakelijke omgeving. Die kunnen dit soort fratsen gewoon niet uithalen.

Mediaman

• Gast
Reactie #508 Gepost op: 03 augustus 2009 - 15:04:10
Vergeet niet Mikey dat wat we hier zien en/of op de EU-site staat een klein deel is wat Santoni maakt. Kijk maar eens op het USA-deel van de site.

bertorelli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #509 Gepost op: 03 augustus 2009 - 15:10:58
Heb al tijden geen santoni gekocht, ze zijn me veel te wild. De leesten en modellen gaan er steeds goedkoper en lelijker uitzien imho.
What a mistake-a to make-a!