Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1644718 keer gelezen)

Zeneize

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #2115 Gepost op: 02 november 2011 - 18:18:54
Heeft iemand toevallig ervaring met het tot vandaag voor mij onbekende merk Mannini? Liep vandaag langs een hele winkel van die schoenen en er zat een interessante tassel loafer bij - ik weet het, meer dan enkelen hier vinden het maar niets - maar degene met wie ik was, had haast, dus ik heb er niet goed naar kunnen kijken. Google levert niets op - kan ik dan aannemen dat ze quality-wise niet echt het vermelden waard zijn?
"One should either be a work of art, or wear a work of art."

guest45

• Gast
Reactie #2116 Gepost op: 02 november 2011 - 18:59:51
Bedoel je niet www.magnanni.com?
Daar is namelijk een topic over

Zeneize

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2117 Gepost op: 02 november 2011 - 19:05:25
Nee haha, maar logische vraag aan een beginnend lid. Ik weet het zeker.

Egon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2118 Gepost op: 02 november 2011 - 19:08:07
Heeft iemand toevallig ervaring met het tot vandaag voor mij onbekende merk Mannini?(...) het vermelden waard zijn?

Wat voor winkel was het en wat moesten de schoenen kosten?

Zeneize

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2119 Gepost op: 02 november 2011 - 19:11:43
Het was een schoenenwinkel met klassieke herenschoenen en accessoires, maar van de prijs heb ik geen idee. Zoals gezegd, ik had helaas niet veel tijd. Hoe dan ook verwacht ik niet dat iemand er iets van weet, maar een vraag kan geen kwaad leek me zo. Volgende keer als ik in de buurt een broek ophaal, zal ik even de tijd nemen.

Egon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2120 Gepost op: 02 november 2011 - 19:29:07
Ik vroeg het eigenlijk meer in de zin dat als je langs een Manfield, of scapino oid was gelopen je eigenlijk al wel kon weten of het iets was.  :D

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2121 Gepost op: 02 november 2011 - 20:09:30
Het was een schoenenwinkel met klassieke herenschoenen en accessoires, maar van de prijs heb ik geen idee. Zoals gezegd, ik had helaas niet veel tijd. Hoe dan ook verwacht ik niet dat iemand er iets van weet, maar een vraag kan geen kwaad leek me zo. Volgende keer als ik in de buurt een broek ophaal, zal ik even de tijd nemen.

Niet zelf ervaring mee maar Paolo van suitorial.blogspot.com laat daar wel eens wat maken. Ik ga er dan vanuit dat het erg hoogwaardige schoenen zijn. Check zijn blog voor plaatjes: http://suitorial.blogspot.com/search?q=mannina
Laatst bewerkt op: 02 november 2011 - 20:18:51 door bavb
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Zeneize

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2122 Gepost op: 02 november 2011 - 23:28:59
Ik vroeg het eigenlijk meer in de zin dat als je langs een Manfield, of scapino oid was gelopen je eigenlijk al wel kon weten of het iets was.  :D

Ah, but then I wouldn't have bothered my old man.. ;)

Niet zelf ervaring mee maar Paolo van suitorial.blogspot.com laat daar wel eens wat maken. Ik ga er dan vanuit dat het erg hoogwaardige schoenen zijn. Check zijn blog voor plaatjes: http://suitorial.blogspot.com/search?q=mannina

Juist ja! Bedankt, het was Mannina. Nu weet ik het weer, ook het su misura-bordje in de etalage.

Ari

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2123 Gepost op: 10 november 2011 - 21:44:29
Een tijdje terug heb ik een - achteraf iets te ruim - paar suède loafers gekocht. Nu zijn ze er na het inlopen niet ruimer op geworden en zijn ze denk ik een halve maat te groot geworden. Ik gooi ze liever niet weg/verkoop ze liever niet, wat zou een goede oplossing kunnen zijn?

guest45

• Gast
Reactie #2124 Gepost op: 10 november 2011 - 22:02:01
Een tijdje terug heb ik een - achteraf iets te ruim - paar suède loafers gekocht. Nu zijn ze er na het inlopen niet ruimer op geworden en zijn ze denk ik een halve maat te groot geworden. Ik gooi ze liever niet weg/verkoop ze liever niet, wat zou een goede oplossing kunnen zijn?
Instap zooltjes

Charlie

• Gast
Reactie #2125 Gepost op: 10 november 2011 - 22:06:09
Instap zooltjes

Probleem met die dingen is weer bij loafers dat de voet daardoor omhoog komt, wat de fit van de hiel weer niet ten goede komt. Ik heb zelf met zooltjes ervaren dat ik dan blaren krijg op mijn hak omdat mijn hak/hiel niet in de ronding van de achterkant van de schoen rust, maar er ietwat boven zit, waardoor blaren ontstaan.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2126 Gepost op: 10 november 2011 - 22:37:33
Instap zooltjes

Probleem zit eerder in de lengte denk ik. Je hebt ook van die dikke suède 'plakkussentjes' voor in de ruimte in de schoen waar je hiel in zit. Ik zou dat eerst eens proberen.

guest45

• Gast
Reactie #2127 Gepost op: 10 november 2011 - 22:47:00
Tja er is geen ideale oplossing voor te grote schoenen.
In mijn ervaring zijn instapzooljes de makkelijkste oplossing.
Veel aankomen werkt ook.

*edit
In de lengte zou er geen probleem moeten zijn aangezien je tenen de punt toch al niet mogen aanragen.

Cesare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2128 Gepost op: 10 november 2011 - 23:26:31
Dikke sok?
Winnaar van de kekkeschoentjes -> zie archief

guest45

• Gast
Reactie #2129 Gepost op: 11 november 2011 - 00:48:34
neh