Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1644711 keer gelezen)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #2040 Gepost op: 16 juli 2011 - 17:11:54
Ik begrijp ook niet zo goed waarom iemand 'gaat' voor een loafer van onbekende kwaliteit, terwijl je voor hetzelfde bedrag de zekerheid van echt goede exemplaren kunt verkrijgen van de genoemde C&J, Santoni e.d.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2041 Gepost op: 16 juli 2011 - 17:38:43
Ik begrijp ook niet zo goed waarom iemand 'gaat' voor een loafer van onbekende kwaliteit, terwijl je voor hetzelfde bedrag de zekerheid van echt goede exemplaren kunt verkrijgen van de genoemde C&J, Santoni e.d.

Gewoon, omdat het kan.
Omdat de gebaande wegen veilig en snel zijn, maar weinig spannend.
Omdat experimenten kunnen leiden tot nieuwe ontdekkingen.

Misschien wel een nieuw merk dat toegevoegd kan worden aan het bestaande merkenarsenaal.
Ik ben benieuwd Ruud!
You can buy clothes, but you can't buy style

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2042 Gepost op: 16 juli 2011 - 17:43:08
Gewoon, omdat het kan.
Omdat de gebaande wegen veilig en snel zijn, maar weinig spannend.
Omdat experimenten kunnen leiden tot nieuwe ontdekkingen.

Misschien wel een nieuw merk dat toegevoegd kan worden aan het bestaande merkenarsenaal.
Ik ben benieuwd Ruud!
Ik ben het met je eens wanneer dit niet zou gaan over schoenen met deze achtergrond.
Bij veelbelovende vooruitzichten qua merk, makelij en model ook nog wel, maar in dit geval?
Overigens ben ik uiteraard wel benieuwd wat deze nieuwe ontdekking voor resultaat geeft.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2043 Gepost op: 16 juli 2011 - 19:38:49
Wist niet dat je voor 200 euro Santoni of C&J kunt krijgen inclusief riem.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2044 Gepost op: 17 juli 2011 - 09:35:06
Ik ook niet, maar zonder riem kan je in de sale wel aardig in de buurt komen en laten we eerlijk zijn, een paar loafers inclusief riem zal niet zo heel erg veel bijzonders kunnen zijn imho.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #2045 Gepost op: 17 juli 2011 - 10:35:01
210 euro - size 8 of 9 nog beschikbaar  :wink:

Maar eens met Marcos, het is een krom vergelijk. Voor 200 euro is ook in de sale geen loafer + riem van de genoemde merken te krijgen (nee, 300 euro is niet in de buurt). Ik ben benieuwd naar de bevindingen van Ruud, de lijn van de loafer is iig wel aardig.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Laatst bewerkt op: 17 juli 2011 - 11:26:36 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Keyser Soze

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2047 Gepost op: 17 juli 2011 - 20:20:07
Loafers van de betere en bekender merken voor rond de euro 200,= in de e-bay sale, somige fraai en anderen weer wat minder uiteraard, zoals eerder vermeld wel zonder de riem:
o.a. Santoni loafer blauw suede voor euro 219,=
http://cgi.ebay.nl/Santoni-Slipper-Wildleder-Schuhe-blau-mit-Gucci-Dustbag-/130547507084?pt=DE_Herrenschuhe&hash=item1e653cdf8c

ik zou daar ook eerder voor gaan dan van een 1 of ander onbekend (fabrieks)schoenmerk.
bij vousten is deze loafer (zowel bruin als blauw) te koop voor 229 euro (en niet eens in de sale!)
daarnaast heb ik bij Pelger een loafer van Church of CJ voor hetzelfde bedrag gezien.

http://www.voustenmode.nl/shop/240_commerce_browseshop_detail_157-Santoni+Pim.html

Keyser Soze

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2048 Gepost op: 17 juli 2011 - 20:26:02
210 euro - size 8 of 9 nog beschikbaar  :wink:

Maar eens met Marcos, het is een krom vergelijk. Voor 200 euro is ook in de sale geen loafer + riem van de genoemde merken te krijgen (nee, 300 euro is niet in de buurt). Ik ben benieuwd naar de bevindingen van Ruud, de lijn van de loafer is iig wel aardig.

ik snap het niet, maar ok. leg 20 euro er bij en je hebt een santoni loafer.
OK, je krijgt er geen riem bij, maar om nou alleen voor die riem concessies te gaan doen aan de gehele schoen ?? waarvan je van te voren ook nog eens niet weet wat je gaat krijgen.
maarja, zal wel aan mij liggen

btw: op marktplaats koop je een nieuwe blauwe suede riem voor 25 euro.
http://link.marktplaats.nl/1000928452

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #2049 Gepost op: 17 juli 2011 - 20:38:37
Beetje riem die dezelfde kwaliteit heeft als de schoen zorgt voor een gezamenlijke prijs van 300 euro. Dat is anderhalf keer zoveel als de schoenen + riem van Giuliani. Je kan bij alles op de sale wachten, maar dan grijp je vaak mis. Die Giuliani's zijn een gok, maar wie weet is het wat. Ik zou ze ook niet ongezien kopen, maar wie weet zijn het prima schoenen.

En tsja concessies, jij hebt toch ook Magnanni's in de kast staan?

"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2050 Gepost op: 18 juli 2011 - 08:47:55
Geen idee waar Magnanni nu weer vandaan komt, maar ja.
Een simpel rekensommetje leert dat het totaal in dit geval uit komt op nog geen euro 250,= dat is slechts euro 40,= meer dan de Giuliani en derhalve niet de helft meer.
Indien de schoen brengt wat de prijs doet vermoeden zal de riem niet zo veel beter zijn en is de keuze voor een goede schoen inclusief blauw suede riem niet zo moeilijk lijkt mij.
Alle waar naar zijn geld en moeten we voor deze Guiliani prijs geen bijzondere dingen verwachten imho.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2051 Gepost op: 18 juli 2011 - 10:06:56
Geen idee waar Magnanni nu weer vandaan komt, maar ja.
Een simpel rekensommetje leert dat het totaal in dit geval uit komt op nog geen euro 250,= dat is slechts euro 40,= meer dan de Giuliani en derhalve niet de helft meer.
Indien de schoen brengt wat de prijs doet vermoeden zal de riem niet zo veel beter zijn en is de keuze voor een goede schoen inclusief blauw suede riem niet zo moeilijk lijkt mij.
Alle waar naar zijn geld en moeten we voor deze Guiliani prijs geen bijzondere dingen verwachten imho.

Ach, Ruud probeert het en hopelijk voor hem is het wat. Of het vermoeden wordt bevestigd dat het een mindere schoen is of niet zie ik graag tegemoet. Je hebt hem iig voldoende alternatieven geboden, de keuze is aan hem.

ruud77

• Bekijk profiel
Reactie #2052 Gepost op: 18 juli 2011 - 21:06:40
Vandaag de Giuliani loafers binnen gekregen. Ik was erg positief verrast moet ik zeggen. Super leuke verpakking (een houten schoenendoos met aparte uitsparing voor de riem). Bracht wel een glimlach op mijn gezicht. De schoen is zeker niet handgemaakt, maar doet qua look and feel niet onder voor een paar Magnanni's die ik in de kast heb staan. Het suede heeft een mooie 'vleug' (sorry het jargon beheers ik niet zo), er zit een goed voetbed in en de pasvorm is ook wat het moet zijn. De lip (is vast en zeker ook een mooiere omschrijving voor) is verstevigd - onder het leer is een elastiek verwerkt waardoor de lip niet bolt). De schoen is slank en de leren zool is 'mooi dun' (uiteraard persoonlijk). De riem is valt mij zeker niet tegen. Eenvoudig korter kunnen maken en de stiksels zijn qua kleur gelijk aan de stiksels van de schoen.

Kortom, een prima schoen! Het is idd geen gevestigde naam, maar ik heb de gok genomen en die is als eerste indruk goed uitgevallen. Okay, ik kan niet pronken met een paar Santoni's, maar uniek ben ik (nog) wel. Zeker een merk wat ik de gaten ga houden.

Ik lees graag wat jullie van mijn nieuwe aanwinst vinden!

Atomic

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2053 Gepost op: 18 juli 2011 - 21:11:38
Proficiat met je aankoop.
Zou graag meer detailfoto's zien..

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2054 Gepost op: 18 juli 2011 - 21:13:23
Vind het er goed/leuk uit zien, Ruud77! Ik ben benieuwd hoe je er na enige gebruikservaring over te spreken bent, keep us posted! Goed ook dat je de gok hebt gewaagd; ik ben altijd blij met SF'ers die nieuwe merken noemen op dit forum!
You can buy clothes, but you can't buy style