@ Donshanto & others,
Voor de puristen onder de forumleden zal een monkstrap onder een pak absoluut not-done zijn verwacht ik zo. Zelf zal ik het niet doen en altijd veterschoenen onder een pak dragen.
Je moet er ook niet bij een Engelse bank mee binnenlopen als je daar werkt of een krediet wilt lospeuteren (maar goed the British zijn nogal behoudend). Dat behoudende vind je buiten het Engelse ook in andere financiële centra van Europa en elders wel (Parijs en het verre-oosten de laatsten soms nog behoudender dan de Engelse die maatgevend worden geacht).
Daarentegen de Italianen, hebben geen moeite met een riempjesschoen of iets flamboyants in bruin onder een pak. Echter ook daar is het in de financiële sector behoudender dan buiten de financiële sector.
Tja, Donshanto; De vraag is dus, of jij je iets van die mores wilt aantrekken of niet.
Vergeet niet dat the Duke of Windsor ooit met een paar donker bruine reversed-calf veterschoenen onder zijn donkerblauwe pak verscheen. Men riep toen dit kan niet! Echter het is de Duke of W. dus is het O.K.! (want hij was een stijlicoon en hij zou het dus wel weten).
Ergo! Regels zijn er om aan je laars te lappen, is mijn motto. Echter breek niet iedere regel en niet teveel regels ineens. Al doende leert men.

P.S. I
Voor wat betreft suède en onderhoud. Eigenlijk doorstaat suède regen en sneeuw beter dan gladleer. Mits goed geïmpregneerd en goed onderhouden (regelmatig opruwen met een sponsje voor Nubuk/suède). Voor beschermend onderhoud, daarom de juiste Nanoprotector-spray gebruiken (meermaals aanbrengen) en bij verkleuring biedt bijvoorbeeld de kleurverzorging van Collonil (het flesje met sponsje) een goede uitkomst en kleuropfrissing. Soak it in and let it dry. Immers donkerbruin suède wil na een zomer aan de Franse zuidkust, mede als gevolg van het zonlicht, nog wel eens bleekjes uitslaan aan de flanken. Met dit product is het dan zo weer bijgekleurd.
P.S. II
Voor wat betreft de spitse Santoni neuzen met holle kromming. Ieder zijn "meug" het is een beetje een Haagse bluf kromming in mijn optiek. Past wel bij "Hoog op de poten, dun in de veren en een grote bek". Het oogt voor mij nogal geforceerd en onnatuurlijk, echter als je het mooi vindt moet je het gewoon dragen. Santoni heeft ook meer traditionele leesten en die bevallen mij beter.