Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1644718 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #2175 Gepost op: 29 november 2011 - 23:33:13
Oh wordt er ook daarnaar gekeken, oké.  #-o Maar hoezo niet als ik het vragen mag? En bij welk van de twee ziet u deze kromme spits?

Volgens mij zijn jouw voorbeelden op dezelfde (Prince-)leest als de schoen op mijn foto; die hebben dus dezelfde kromming.

Persoonlijk ben ik zelf (nog) wel van schoenen met spitse neuzen, wellicht omdat ik nog een groentje ben. :lol:[/i]

Misschien hou je die voorkeur wel. Ik merk bij mezelf dat ik ze niet meer hoef: niet mooi en niet praktisch.

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #2176 Gepost op: 30 november 2011 - 19:46:12
@ Donshanto & others,

Voor de puristen onder de forumleden zal een monkstrap onder een pak absoluut not-done zijn verwacht ik zo. Zelf zal ik het niet doen en altijd veterschoenen onder een pak dragen.

Je moet er ook niet bij een Engelse bank mee binnenlopen als je daar werkt of een krediet wilt lospeuteren (maar goed the British zijn nogal behoudend). Dat behoudende vind je buiten het Engelse ook in andere financiële centra van Europa en elders wel (Parijs en het verre-oosten de laatsten soms nog behoudender dan de Engelse die maatgevend worden geacht). 

Daarentegen de Italianen, hebben geen moeite met een “riempjesschoen” of iets flamboyants in bruin onder een pak. Echter ook daar is het in de financiële sector behoudender dan buiten de financiële sector.

Tja, Donshanto; De vraag is dus, of jij je iets van die “mores” wilt aantrekken of niet.

Vergeet niet dat the Duke of Windsor ooit met een paar donker bruine reversed-calf veterschoenen onder zijn donkerblauwe pak verscheen. Men riep toen dit kan niet! Echter het is de Duke of W. dus is het O.K.! (want hij was een stijlicoon en hij zou het dus wel weten). 

Ergo! Regels zijn er om aan je laars te lappen, is mijn motto. Echter breek niet iedere regel en niet teveel regels ineens. Al doende leert men.  :wink:

P.S. I
Voor wat betreft suède en onderhoud. Eigenlijk doorstaat suède regen en sneeuw beter dan gladleer. Mits goed geïmpregneerd en goed onderhouden (regelmatig opruwen met een sponsje voor Nubuk/suède). Voor beschermend onderhoud, daarom de juiste Nanoprotector-spray gebruiken (meermaals aanbrengen) en bij verkleuring biedt bijvoorbeeld de kleurverzorging van Collonil (het flesje met sponsje) een goede uitkomst en kleuropfrissing. Soak it in and let it dry. Immers donkerbruin suède wil na een zomer aan de Franse zuidkust, mede als gevolg van het zonlicht, nog wel eens bleekjes uitslaan aan de flanken. Met dit product is het dan zo weer bijgekleurd. 

P.S. II
Voor wat betreft de spitse Santoni neuzen met holle kromming. Ieder zijn "meug" het is een beetje een Haagse bluf kromming in mijn optiek. Past wel bij "Hoog op de poten, dun in de veren en een grote bek". Het oogt voor mij nogal geforceerd en onnatuurlijk, echter als je het mooi vindt moet je het gewoon dragen. Santoni heeft ook meer traditionele leesten en die bevallen mij beter.
Laatst bewerkt op: 30 november 2011 - 19:52:41 door Amadeus
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2177 Gepost op: 02 december 2011 - 23:53:30
Kende het merk niet, hebben ook veel lelijke gedrochten.

Maar ze hebben wel het model Maral (boot) welke erg fraai is en betaalbaar. (club collectie)

[attachment deleted by admin]
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mediaman

• Gast
Reactie #2178 Gepost op: 03 december 2011 - 04:43:43
Welk merk is het dan?

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2179 Gepost op: 03 december 2011 - 10:16:06
Excuus er vergeten bij te zetten.
http://www.caulaincourt-paris.fr/
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2180 Gepost op: 03 december 2011 - 11:08:45
Kende het merk niet, hebben ook veel lelijke gedrochten.

Maar ze hebben wel het model Maral (boot) welke erg fraai is en betaalbaar. (club collectie)

[purist]
Het model (hoogte, leerkeuze, belijning, etc.) in combinatie met de derby sluiting maakt het voor mij vleesch nog visch.
[/purist]

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #2181 Gepost op: 03 december 2011 - 11:33:24
Met Don eensch!

„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #2182 Gepost op: 05 december 2011 - 13:52:44
Neen, exact deze:

http://www.tott-schuhe.com/

Ze zijn ook in vrouwenuitvoering te krijgen!
Dit zijn exemplaartjes  van Vanessa Paradis

Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2183 Gepost op: 05 december 2011 - 14:08:04
Je moet wel erg veel fantasie hebben om in de schoenen van dr. Funkelman en die op de door mij getoonde foto overeenkomsten te zien met deze jaspandenschoentjes van Johnny Depp's wife te zien. :?
Ze hebben wat mij betreft wat meer overeenkomst met:
Laatst bewerkt op: 05 december 2011 - 14:16:48 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #2184 Gepost op: 05 december 2011 - 14:14:29
Je moet wel erg veel fantasie hebben om in de schoenen van dr. Funkelman en die op de door mij getoonde foto overeenkomsten te zien met deze jaspandenschoentjes van Johnny Depp's wife te zien. :?

haha...
Leuke reactie op mijn uitlokking...

was ik vergeten een smiley te plaatsen??

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2185 Gepost op: 05 december 2011 - 14:18:05
Niet nodig hoor, maar ik was tenslotte nog niet klaar met mijn reactie.
Ik mag hier tenslotte uit opmaken dat je geen fan bent van dit soort boots?
b.t.w. we moeten blij zijn dat we in Nederland wonen en niet in de US of A, want daar is uitlokking strafbaar by law. :wink:
De Paradis schoentjes gaan het in ieder geval wel goed doen onder een pettycoat!
Laatst bewerkt op: 05 december 2011 - 15:13:04 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #2186 Gepost op: 05 december 2011 - 14:52:28

Ik vind de bottines die jij postte erg mooi, maar zal ze niet snel dragen...
Is niet geheel mijn ding.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2187 Gepost op: 05 december 2011 - 15:18:32
We hebben binnenkort wederom een sejour op de kalender staan in Parijs, dus zal een bezoekje aan een schoenenshop haast wel onvermijdelijk zijn.
Toch maar weer eens bij de diverse boys langs; een klassieke van JL, een spannende van Berluti of een eigenwijze zoals deze van Aubercy. :-k
Afhankelijk van de uiteindelijke keuze en bijbehorend prijskaartje is een brede leest MTM/MTO schoen van PC misschien ook nog een optie.
In ieder geval heeft onze reisagente een leuke overnachtingslocatie in het centrum van Parijs gevonden; ik ben benieuwd:
www.jeudepaumehotel.com
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #2188 Gepost op: 05 december 2011 - 19:32:27
We hebben binnenkort wederom een sejour op de kalender staan in Parijs, dus zal een bezoekje aan een schoenenshop haast wel onvermijdelijk zijn.
Toch maar weer eens bij de diverse boys langs; een klassieke van JL, een spannende van Berluti of een eigenwijze zoals deze van Aubercy. :-k
Afhankelijk van de uiteindelijke keuze en bijbehorend prijskaartje is een brede leest MTM/MTO schoen van PC misschien ook nog een optie.
In ieder geval heeft onze reisagente een leuke overnachtingslocatie in het centrum van Parijs gevonden; ik ben benieuwd:
www.jeudepaumehotel.com

De hotel tip bewaar ik voor juni, dan heb ik een weekje parijs op het programma staan.

Een brede leest bij PC kun je vergeten... ze hebben er twee, zeer smal en met vierkante (sevre/001 leest) of ronde (002 leest)...

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2189 Gepost op: 05 december 2011 - 19:51:00
De hotel tip bewaar ik voor juni, dan heb ik een weekje parijs op het programma staan.

Een brede leest bij PC kun je vergeten... ze hebben er twee, zeer smal en met vierkante (sevre/001 leest) of ronde (002 leest)...
Ik weet dat Pierre nog een 003 leest heeft, maar dat deze wat meer neigt naar de oude PC leesten.
Lees: behoorlijk breder, maar minder fraai op de foto in ieder geval en ben dan ook benieuwd naar een real life version, ik ben immers al in het bezit van een paar rood/bruine suede PC's op een oudere en bredere leest.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“