Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1644718 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Schoenen algemeen
Reactie #2160 Gepost op: 29 november 2011 - 19:21:36
Prima leest, gewoon dragen doe ik ook.

Suede is veelzijdiger, zeker als je neigt naar de meer Italiaanse slag, waarbij het dragen ve paar suede schoenen onder een pak prima kan.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #2161 Gepost op: 29 november 2011 - 19:44:03
Ik zeg suede. Zie reactie Carwo.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #2162 Gepost op: 29 november 2011 - 19:59:15
De beide SB monks zou ik zelf niet onder een pak dragen, ook niet onder mijn Italiaanse versies.
Suede staat toch iets meer synoniem voor casual en dit soort leesten is niet echt pak schoeisel imho.
Een behoudender stijl i.c.m. een wat ingetogener leest gaat volgens mij het best onder een formeel pak.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2163 Gepost op: 29 november 2011 - 20:14:53
Jaren geleden, toen deze leest nog nieuw was, was het model hip.
Inmiddels wordt het hier vaak de "pipo-leest"genoemd.
(de hipsters die het toen droegen kijken er nu naar als naar hun andere jeugdzonden.)

Als je heel stoer kunt kijken, dan kom je er heus nog wel eens mee weg.
Onder een pak zou ik het niet dragen.
Ik zou mezelf niet per se een hipster willen noemen, maar ergens in de krochten van dit forum bevinden zich enkele berichten uit 2006 waarin ik beweer dat dit soort spitse neuzen gaaf zijn. Inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat het inderdaad een jeugdzonde was.

Onder een pak zou ik ze zeker niet dragen.

Inmiddels heb ik schoenen op de Robert-leest van Carmina en de 337-leest van Crockett & Jones. Misschien is dat wat.

Prima leest, gewoon dragen doe ik ook.
(...)
Maar jij bent dan ook een van de trouwere aanhangers van spitse schoenen op dit forum geloof ik.
Laatst bewerkt op: 29 november 2011 - 20:16:59 door Don

Charlie

• Gast
Reactie #2164 Gepost op: 29 november 2011 - 20:19:27
Ik zou mezelf niet per se een hipster willen noemen, maar ergens in de krochten van dit forum bevinden zich enkele berichten uit 2006 waarin ik beweer dat dit soort spitse neuzen gaaf zijn. Inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat het inderdaad een jeugdzonde was.

Onder een pak zou ik ze zeker niet dragen.

+1. Heb zelf ook één paar met spitse neusjes. Toen vond ik het helemaal geweldig, maar dat was ook ergens in 2006 geloof ik. Inmiddels vind ik het er niet meer uit zien en ben ik overgestapt naar de - wat mij betreft - klassiekere en tijdloze rondere neusjes.

guest45

• Gast
Reactie #2165 Gepost op: 29 november 2011 - 20:34:39
Draag zelf nu ook een blauw suède van Santoni, alleen het vervelende is het onderhoud. Suede schaadt of verkleurt wel eens. Maar onderhouden, tenminste wat vele schoenmakers mij adviseerde, was om er niks mee doen. Niet in kleur spuiten anders kan de witte naad, wat erin verwerkt is, verkleurd worden en het inspuiten verzacht het leer om zo schadelijker te maken.

Bij leer kun je nog onderhouden door schoen lak aan te brengen, maar omdat deze meerdere kleuren heeft vraag ik me ook af hoe dat zal gaan met onderhoud.

Hoe ervaart u met het onderhouden van je suède schoenen?

Is het dragen van een lak schoen onder een jeans niet TE? Alhoewel mijn voorkeur naar het lak versie gaat.

Inderdaad; niets doen met suede. Een schoen mag best een beetje geleefd hebben.
Nouja niets.....weinig; af en toe onder de kraan met een varkensharen nagelborsteltje kan geen kwaad. Een drupje dreft mag ook best gebruikt worden. Heel af en toe (bij mij eens in de 3 jaar) mag er met een spuitbus wat kleur bij gespoten worden.
Lakschoenen zou ik niet snel onder jeans dragen, maar je moet vooral zelf dragen wat jij fijn vind.
Het enige dat je bij suede echt fout kan doen is er vet (olie/boter) op morsen.

Mediaman

• Gast
Reactie #2166 Gepost op: 29 november 2011 - 20:57:22
Maar jij bent dan ook een van de trouwere aanhangers van spitse schoenen op dit forum geloof ik.

Wellicht, ik vind het mooi en de rest zal wel.

Vind jij de 348-leest van C&J (te) spits?

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2167 Gepost op: 29 november 2011 - 21:58:29
Wellicht, ik vind het mooi en de rest zal wel.

Vind jij de 348-leest van C&J (te) spits?
Als het spitser wordt dan de 808-leest van Edward Green haak ik al snel af. Maar helemaal consequent ben ik daarin niet. De deco-lijn van Gaziano & Girling vind ik behoorlijk geslaagd, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik art deco wel kan waarderen:
http://www.gazianogirling.com/deco/

Voor mijn voeten is de 348-leest te spits. Tenminste, ik meen me te herinneren dat die leest voorin wat smaller is dan de 337-leest (ook al ontloopt het mekaar niet veel).

donshanto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2168 Gepost op: 29 november 2011 - 21:59:35

Oh wordt er ook daarnaar gekeken, oké.  #-o Maar hoezo niet als ik het vragen mag? En bij welk van de twee ziet u deze kromme spits?

Persoonlijk ben ik zelf (nog) wel van schoenen met spitse neuzen, wellicht omdat ik nog een groentje ben. :lol:
Laatst bewerkt op: 29 november 2011 - 22:04:51 door donshanto
"Whatever else has been said about me personally is unimportant. When I do it, I believe. I'm honest."

Mediaman

• Gast
Reactie #2169 Gepost op: 29 november 2011 - 22:00:44
Als het spitser wordt dan de 808-leest van Edward Green haak ik al snel af. Maar helemaal consequent ben ik daarin niet. De deco-lijn van Gaziano & Girling vind ik behoorlijk geslaagd, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik art deco wel kan waarderen:
http://www.gazianogirling.com/deco/

Voor mijn voeten is de 348-leest te spits. Tenminste, ik meen me te herinneren dat die leest voorin wat smaller is dan de 337-leest (ook al ontloopt het mekaar niet veel).

Een model op de 348-leest is zo'n beetje het enige dat ik zou willen kopen van C&J.

De Deco-leest vind ik erg fraai, mijn soort schoenen.

Roog

• Bekijk profiel
Reactie #2170 Gepost op: 29 november 2011 - 22:21:52
Welke/wat voor soort instapzooltjes gebruiken jullie dan?

Mediaman

• Gast
Reactie #2171 Gepost op: 29 november 2011 - 22:23:38
Welke/wat voor soort instapzooltjes gebruiken jullie dan?

Wat zijn dat, bedoel je schoenlepels?

Roog

• Bekijk profiel
Reactie #2172 Gepost op: 29 november 2011 - 22:29:19
Wat zijn dat, bedoel je schoenlepels?

Haha neuh. Heb een paar Santoni's, iets te groot maar kon ze gewoon niet bij Zwartjes achterlaten. Nu las ik hier iets over instapzooltjes. Vandaar de vraag. Maar in de snelheid waarschijnlijk verkeerd gepost. 'Beginnersfoutje' op dit forum.

Mediaman

• Gast
Reactie #2173 Gepost op: 29 november 2011 - 22:35:18
Inlegzooltjes.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2174 Gepost op: 29 november 2011 - 23:08:38
Voor mij zijn m'n donkerbruine suède monks m'n meest veelzijdige schoenen, van spijkerbroek tot pak.

+1
if i stop lying i just disappoint you