Begin deze week heb ik het shirt ontvangen. Inmiddels heb ik het ook een dag aangehad, en nadien een keer gewassen in de wasmachine. Hieronder mijn eerste indrukken:
Pasvorm. Deze is perfect. Bij Boss Black label, Profuomo of Armani zitten de overhemden bij mij op de borst altijd te strak en bij de taille te wijd. Dit is hier perfect. Verder is de lengte van de mouwen en het overhemd aan de onderkant ook uitstekend.
Stofdikte. Met name bij Boss Black label vind ik de overhemden vaak dun van stof. Als je een t-shirt met diep uitgesneden hals onder je overhemd aandoet, hoop je dat deze niet zichtbaar is. Vanwege de dunne stof is dit bij Boss Black vaak wel het geval. Het ShirtbyHand schijnt niet door. De stof dit ik uitkoos is 125 gr / m2.
Kreukgevoeligheid. Een easy care overhemd van Hugo Boss Black label kreukt minder. Maar het overhemd kreukt wel minder dan een regulier (dus niet easy care) overhemd van Boss Black label. Wanneer je het overhemd gewassen hebt en ophangt, zijn eigenlijk alle kreukels weg en hoef je het bijna niet te strijken.
Overige. De knoopjes zijn goed gepositioneerd. Wanneer je twee knoopjes open hebt, krijg je een mooi frivool effect, zonder dat je gelijk op Elvis lijkt. Iets minder mooi vind ik de kraag. Deze is vrij laag, waardoor deze snel plat kan gaan liggen (gebeurde gelukkig niet op tijdens de eerste dag dat ik 'm droeg). Maar dit is niet zo erg als bij een Profuomo hemd, waarbij bij mij het kraagje altijd plat gaat liggen. Dit staat echt niet. Een Boss black hemd scoort op dit aspect wel beter dan het ShirtbyHand hemd.
Conclusie op basis van de eerste indrukken: voor 69,- krijg je veel meer waar voor je geld dan dat de confectiehemden in de winkelstraat je bieden. Voor dat ik er meer bestel wil ik het hemd echter eerst een paar weken dragen om te zien hoe de stof zich houdt, en of het kraagje niet plat gaat liggen.