Auteur Topic: LCT - La Chemiserie Traditionnelle  (135032 keer gelezen)

reyn17

  • Berichten: 24
    • Bekijk profiel
LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #30 Gepost op: 27 mei 2008 – 11:10:37
Is er iemand hier al in de nieuwe zaak in Rotterdam geweest, op de Karel Doorman? Ik kwam er twee weekjes geleden, vond het niet heel bijzonder. Mooi om te zien wat je met een paar gipsplaten al kan doen. Qua collectie en maatwerk was ik niet onder de indruk, en de verkoper die er stond wist ons ook niet te overtuigen. Prijzen voor de mooiere stoffen waren ook erg hoog, ik meen vanaf 150,-. Gezien de ervaringen hier niet de moeite waard dus.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #31 Gepost op: 27 mei 2008 – 11:18:22
Ik heb het al eens eerder geroepen, maar hun 'Gold line', inderdaad vanaf de prijs die je noemt, zijn wel kwalitatief goede en ook mooie stoffen hoor. En de afwerking ervan is machinaal, maar erg netjes.

Aan de andere kant, voor dat geld wordt het verschil met een shirt dat wel handwerk bevat weer vrij gering.

Stef

  • Gebruiker
  • Berichten: 225
    • Bekijk profiel
LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #32 Gepost op: 27 mei 2008 – 15:15:54
Ik heb hier ook een shirt van, en wat ik wel erg mooi vind is het knoopje in je mouw, vlak onder het manchet. Deze zit mooi weg gewerkt, en dat mag ook wel weer gezegd worden dan! :)

RuMouR

  • Gebruiker
  • Berichten: 483
  • Consider the sarcasm sign to be there - 24/7
    • Bekijk profiel
LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #33 Gepost op: 05 juni 2008 – 11:45:48
Voor de liefhebber; het kwam net binnen via de email.

La Chemiserie Traditionelle vaart nu onder de vlag LCT - Le Concept Totale. Tevens zijn ze flink aan het uitbreiden om landelijke dekking te krijgen en hebben ze assortiment uitgebreid.
Om dat te vieren hebben ze in de maanden juni & juli de actie dat je bij aankoop van 1 shirt een linnen shirt voor de helft van de prijs kan kopen. Tevens krijg je bij een pak of jasje op maat een overhemd naar keuze kado.

Vreemd genoeg blijven ze als onderschrift bij het logo de oude naam gebruiken...

 De auteur heeft op moment van publicatie drie maal een long positie in LCT. Hij is niet van plan dit uit te breiden en tevens dient het bovenstaande niet als advies te worden opgevat. Een (koers)doel wordt niet afgegeven.
"Mijn baas doet net alsof ik veel verdien, daarom doe ik net alsof ik druk bezig ben."

Stef

  • Gebruiker
  • Berichten: 225
    • Bekijk profiel
LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #34 Gepost op: 08 juli 2008 – 23:02:57
Moet nog steeds even een foto posten van mijn shirt hiervan, maar ik wilde eerst even een negatieve ervaring melden. Ben onlangs nog een keer naar binnen gelopen, wilde hoe dan ook een shirt bestellen, maar had eerst een vraag omtrent een manchet die ik gezien had.

Dat ik niet herkend word, prima. Maar dat ik weer die arrogante en ongeintereseerde houding van die kerel moest verteren zag ik niet meer zitten. Ben na het stellen van 1 vraag maar meteen vertrokken, ik koop bij de vestiging in Den Bosch geen shirts meer.

Fay

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.137
    • Bekijk profiel
LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #35 Gepost op: 09 juli 2008 – 10:49:19
Citaat van: "Stef"
Moet nog steeds even een foto posten van mijn shirt hiervan, maar ik wilde eerst even een negatieve ervaring melden. Ben onlangs nog een keer naar binnen gelopen, wilde hoe dan ook een shirt bestellen, maar had eerst een vraag omtrent een manchet die ik gezien had.

Dat ik niet herkend word, prima. Maar dat ik weer die arrogante en ongeintereseerde houding van die kerel moest verteren zag ik niet meer zitten. Ben na het stellen van 1 vraag maar meteen vertrokken, ik koop bij de vestiging in Den Bosch geen shirts meer.


Was het die Italiaan? Antonio heet hij, geen goede verkoper. Dat heeft hij al op meerdere plaatsen bewezen.

giuliano

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.375
    • Bekijk profiel
LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #36 Gepost op: 09 juli 2008 – 15:16:54
Heb gisteren twee shirts besteld bij de gloednieuwe winkel in Haarlem.
Werd keurig/kundig geholpen door Berend (voorheen Oger).

Over 3-4 weken zijn ze klaar.
Ik ben benieuwd, zeker gezien de bovenstaande ervaringen, die nogal wisselend zijn.

Ik post wel een fotootje en commentaar als ik ze heb opgehaald
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

Stef

  • Gebruiker
  • Berichten: 225
    • Bekijk profiel
LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #37 Gepost op: 09 juli 2008 – 20:54:57
Citaat van: "Fay"
Was het die Italiaan? Antonio heet hij, geen goede verkoper. Dat heeft hij al op meerdere plaatsen bewezen.


Noem liever geen namen ivm privacy, maar het is wel eerdergenoemde.

Loop wel een keer een andere vestiging binnen, kijken of het dan wat beter/soepeler verloopt.

shoe

  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #38 Gepost op: 10 juli 2008 – 16:59:42
ik moet zeggen, ik heb helemaal geen verkeerde ervaringen met LCT. Heb nu ondertussen een aantal hemden daar laten maken die me allemaal prima bevallen. Aangezien ik zelf in amsterdam studeer, kom ik de laatste tijd daar.
Prima service, mooie winkel ook.
Ik overweeg nu daar een pak te laten maken. Dat schijnt daar te kunnen. Hun stoffen leverancier is Scabal. Als ik zie wat ze daar in de etalage hebben hangen, durf ik het wel aan.
Zal jullie mijn ervaringen daar omtrend later delen.

NY

  • Gebruiker
  • Berichten: 163
    • Bekijk profiel
LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #39 Gepost op: 10 juli 2008 – 18:57:02
Zit Daniel ( voorheen Ralph Lauren) daar nog? Heeft in zijn tijd bij RL/ Oger diverse shirts van E. Maffeis bij mij aangemeten: zaten altijd perfect!

DaanL

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.538
    • Bekijk profiel
LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #40 Gepost op: 10 juli 2008 – 19:45:22
Hebben nu ook een vestiging in Haarlem.

giuliano

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.375
    • Bekijk profiel
LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #41 Gepost op: 07 augustus 2008 – 12:32:36
Citaat van: "DaanL"
Hebben nu ook een vestiging in Haarlem.


Ik heb daar net twee shirts besteld en inmiddels opgehaald.
Prima resultaat - de maat is goed (strak) en de afwerking is prima.
(geen plooitjes op de schouder en geen 'echte' knoopjes, maar verder prima kwaliteit katoen en ruime keuze voor opties)

Tip: als je slimfit wilt en je heet geen Popeye: kies voor smallere mouwen, omdat dan de mouwinzet iets hoger valt en de borstomtrek ter hoogte van de mouwinzet iets smaller wordt. Dat maakt de verhouding met de slimfit waist beter.

Heb nog geen tijd genomen om foto's te maken, maar zal 1 dezer dagen mijn best doen om ze te posten.
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

pino

  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #42 Gepost op: 16 augustus 2008 – 23:49:27
Vorig jaar een aantal shirts laten maken en ze moesten bijna allemaal weer terug vanwege het een of ander. De mensen achter het verhaal LCT, sinds Floris Geeris er niet meer bij betrokken is, zijn uit op snel geld maken. Doe het niet!

Alles komt wel uit Spanje maar daar slapen ze tussen 2 en 5, Siesta, dus de afwerking is om te huilen. En Jort Kelder voor 5 mille je zaak laten openen in Amsterdam, dat kan iedere boer. Allemaal bla, bla.

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #43 Gepost op: 17 augustus 2008 – 00:01:02
Vorig jaar een aantal shirts laten maken en ze moesten bijna allemaal weer terug vanwege het een of ander. De mensen achter het verhaal LCT, sinds Floris Geeris er niet meer bij betrokken is, zijn uit op snel geld maken. Doe het niet!

Alles komt wel uit Spanje maar daar slapen ze tussen 2 en 5, Siesta, dus de afwerking is om te huilen. En Jort Kelder voor 5 mille je zaak laten openen in Amsterdam, dat kan iedere boer. Allemaal bla, bla.

Proef ik hier een klein beetje rancune?

Kun je eea wat meer specificeren, het blijft nu wat vaag.
(Ik ben er onder meer benieuwd omdat ik er net een overhemd in de maak heb :-))
Niets zo veranderlijk als de mens

giuliano

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.375
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #44 Gepost op: 17 augustus 2008 – 09:55:59



Details van mijn nieuwe shirt van LCT.
Ik vind het prima afgewerkt, eerlijk gezegd, de fit is goed (mooi strak) en de stof is top.
Laatst bewerkt op: 17 augustus 2008 – 14:14:14 door giuliano
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.