Auteur Topic: [Blog] The Sartorialist  (795124 keer gelezen)

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Blog] The Sartorialist
Reactie #1830 Gepost op: 07 augustus 2009 - 16:14:39
Briljant.  :-^
Jesper post onderstaande foto...

... en vervolgens wordt daar als volgt op gereageerd:

Dus alleen die gouden ring, het kapsel en de bril kunnen door de beugel ?
SF-humor? Ik kan er wel mee lachen. :mrgreen:

What up. Het is een leipe Japanner, die trekken dat soort accessoires. En hoe kun je zo'n messcherpe, strakke scheiding nou niet waarderen?  :mrgreen:

Mode of niet, 95% van de Nederlandse mannen blijft vrolijk in veel te grote kleding lopen.

Zou je je daar nog zorgen over moeten maken? Het is een feit, dit is als zeuren over slecht weer....
Laatst bewerkt op: 07 augustus 2009 - 16:17:09 door Daedalus

Evan_S

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1831 Gepost op: 07 augustus 2009 - 16:25:22
Mode of niet, 95% van de Nederlandse mannen blijft vrolijk in veel te grote kleding lopen.
Zou je je daar nog zorgen over moeten maken? Het is een feit, dit is als zeuren over slecht weer....

Doet me denken aan een passage door Hans Vos in het boekje Zo hoort het:
----------
Wie is de best geklede man van Nederland?
De best geklede man van Nederland is Jan Modaal. Hij valt niet op. Hij pakt zomaar iets uit het rek. Hij zeikt niet en hij zeurt niet over ditjes en datjes. Hij is naturel. 's Ochtends doet hij wat kleren aan en dan gaat hij naar zijn werk. Hij is er niet mee bezig, hij voelt zich goed en het past bij hem. Zo hoort 't. Nooit zal hij de fout begaan om iets aan te trekken dat: vreemd, overdressed, unheimisch of belachelijk is, zoals we het bij al die best geklede mannen van Nederland wel vaak zien.
----------

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1832 Gepost op: 07 augustus 2009 - 16:29:28
Doet me denken aan een passage door Hans Vos in het boekje Zo hoort het:
----------
Wie is de best geklede man van Nederland?
De best geklede man van Nederland is Jan Modaal. Hij valt niet op. Hij pakt zomaar iets uit het rek. Hij zeikt niet en hij zeurt niet over ditjes en datjes. Hij is naturel. 's Ochtends doet hij wat kleren aan en dan gaat hij naar zijn werk. Hij is er niet mee bezig, hij voelt zich goed en het past bij hem. Zo hoort 't. Nooit zal hij de fout begaan om iets aan te trekken dat: vreemd, overdressed, unheimisch of belachelijk is, zoals we het bij al die best geklede mannen van Nederland wel vaak zien.
----------

Knetterhard de waarheid. iGentism, we gaan er met z'n allen kapot aan.

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1833 Gepost op: 07 augustus 2009 - 16:34:41
Eensch!

Zakelijke kleding behoort mijn inziens niet op te vallen, noch positief, noch negatief.
Style is never out of fashion

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1834 Gepost op: 07 augustus 2009 - 16:53:57
Eensch!

Zakelijke kleding behoort mijn inziens niet op te vallen, noch positief, noch negatief.

Dus we moeten allemaal conformeren naar spekzolen en onze pakken een maat te groot kopen? Een das dragen bij een button-down shirt met korte mouwen?

In een zakelijke omgeving moet je inderdaad niet de dandy gaan uithangen, maar je kunt je kleding toch wel met zorg uitkiezen, i.p.v. "zomaar iets uit het rek pakken".

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1835 Gepost op: 07 augustus 2009 - 17:00:12
Nee Clay, wat jij bedoelt is negatief opvallen.

Ik refereer aan een goedzittend, klassiekgesneden pak, in donkerblauw of antraciet, gepoetste zwarte oxfords eronder, een niet al te strakzittend klassiek overhemd en een nette das. In dat geval val je voor de meeste NIET op, terwijl je er keurig uitziet en is de kleding functioneel en ondersteunend.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1836 Gepost op: 07 augustus 2009 - 17:11:23
Nee Clay, wat jij bedoelt is negatief opvallen.

Ik refereer aan een goedzittend, klassiekgesneden pak, in donkerblauw of antraciet, gepoetste zwarte oxfords eronder, een niet al te strakzittend klassiek overhemd en een nette das. In dat geval val je voor de meeste NIET op, terwijl je er keurig uitziet en is de kleding functioneel en ondersteunend.
Ben het met je eens wat je onder 'goede' zakelijke kleding verstaat, maar het stukje hierboven over Jan Modaal = Bestgeklede man is verre van de werkelijkheid.

Goegepoetste schoenen is voor Jan Modaal vaak al teveel gevraagd.

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1837 Gepost op: 07 augustus 2009 - 17:18:41
Er is natuurlijk ook een grijs gebied tussen de opperdandy en de kantoorslaaf met ongepoetste schoenen. Echter, ik krijg het gevoel dat wij absoluut op één lijn zitten, maar definities anders interpreteren.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1838 Gepost op: 11 augustus 2009 - 22:14:39

Hey, Luca draagt Belgian Shoes!

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1839 Gepost op: 11 augustus 2009 - 23:03:15
Dit vind ik er wel erg mooi uitzien.

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1840 Gepost op: 12 augustus 2009 - 11:05:23
Heel mooi dit.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1841 Gepost op: 12 augustus 2009 - 11:31:05
Eerlijk gezegd vind ik de kleur van de broek te fel. Ik houd ook niet zo van hemden in die kleur (ecru?), zie liever wit.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1842 Gepost op: 12 augustus 2009 - 11:33:59
Eerlijk gezegd vind ik de kleur van de broek te fel. Ik houd ook niet zo van hemden in die kleur (ecru?), zie liever wit.

+1 Daarnaast, dit plaatje kennen we nu wel, broek met omslag, sokloos gedragen loafertjes, gehaakt dasje. :P

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1843 Gepost op: 12 augustus 2009 - 11:53:25
+1 Daarnaast, dit plaatje kennen we nu wel, broek met omslag, sokloos gedragen loafertjes, gehaakt dasje. :P

Wat ik in het WDDHV topic tegenkom zijn ook (bijna) altijd variaties op dezelfde combinaties. Bovenstaande combinatie vind ik een uitzonderlijk goede variatie qua kleur. Overigens zou ik een dergelijke combinatie zelf niet dragen, maar deze heer staat het erg goed.

Onconventioneel; maar zeker niet lelijk (in ieder geval niet het zoveelste witte shirt).

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1844 Gepost op: 12 augustus 2009 - 12:01:22
Dit is een ieder geval een combinatie waar je naar blijft kijken en niet zo vanzelfsprekend als de meeste laffe combinaties die hier voorbij komen (en ik zelf draag).