Auteur Topic: [Blog] The Sartorialist  (795123 keer gelezen)

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Blog] The Sartorialist
Reactie #1815 Gepost op: 06 augustus 2009 - 12:32:22
Dat kan zijn, maar op dit Stijlforum bestaat een topic over The Sartorialist. Deze heer pretendeert sartoriale kiekjes te maken, dus als iemand van mening is dat het object van de foto niet sartoriaal is, dan is het zijn goed recht dat kenbaar te maken.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1816 Gepost op: 06 augustus 2009 - 12:54:19
Paul gaat op en top sartoriaal gekleed, kan ik vermelden uit persoonlijke ervaring.

Aquarama

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1817 Gepost op: 06 augustus 2009 - 13:02:39
Dat kan zijn, maar op dit Stijlforum bestaat een topic over The Sartorialist. Deze heer pretendeert sartoriale kiekjes te maken, dus als iemand van mening is dat het object van de foto niet sartoriaal is, dan is het zijn goed recht dat kenbaar te maken.

En mijn goed recht daar iets van te vinden.

"I started The Sartorialist simply to share photos of people that I saw on the streets of New York that I thought looked great. When I worked in the fashion industry (15 years), I always felt that there was a disconnect between what I was selling in the showroom and what I was seeing real people (really cool people) wearing in real life."

Dit is zijn eigen omschrijving van zn blog. Hij pretendeert dus helemaal geen sartoriale keikjes te maken. Alsof kiekjes sartoriaal kunnen zijn.....

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1818 Gepost op: 06 augustus 2009 - 13:07:49
Dit is zijn eigen omschrijving van zn blog. Hij pretendeert dus helemaal geen sartoriale kiekjes te maken.
Dat moge zo zijn, Stijlforum richt zich normaliter op een bepaalde vorm van stijl, en dat is niet die van de man op de eerder geplaatste foto.

Aquarama

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1819 Gepost op: 06 augustus 2009 - 13:08:52
Dat moge zo zijn, Stijlforum richt zich normaliter op een bepaalde vorm van stijl, en dat is niet die van de man op de eerder geplaatste foto.

Een vorm van stijl? Het moet niet gekker worden.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1820 Gepost op: 06 augustus 2009 - 13:24:26
Een vorm van stijl? Het moet niet gekker worden.

Je begrijpt ongetwijfeld dat we het hier op een bepaald niveau over kleding en stijl willen hebben, zie ook de ondertitel van Stijlforum. Ik denk ook dat Paul hierop doelt. Voor het beleid hieromtrent verwijs ik naar dit topic, waar je ook kunt reageren als je dat nodig vindt.

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1821 Gepost op: 07 augustus 2009 - 10:50:51
Je begrijpt ongetwijfeld dat we het hier op een bepaald niveau over kleding en stijl willen hebben, zie ook de ondertitel van Stijlforum. Ik denk ook dat Paul hierop doelt. Voor het beleid hieromtrent verwijs ik naar dit topic, waar je ook kunt reageren als je dat nodig vindt.

Hoewel ik de 'stijl' op de desbetreffende foto briljant vind; ben ik het hier wel mee eens. Stijlforum richt zich op een bepaalde vorm van stijl ('niveau' gaat wat ver) die niet correspondeert met de foto.
Laatst bewerkt op: 07 augustus 2009 - 10:52:29 door DaanL

Evan_S

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1822 Gepost op: 07 augustus 2009 - 12:28:52
Toch wel goed gelukt vind ik:

Evan_S

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1823 Gepost op: 07 augustus 2009 - 12:30:49
...maar voor de rest ben ik nu wel een beetje klaar met The Sartorialist:

](*,) Als het zo doorgaat zou je in je badjas nog de blog kunnen halen..

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1824 Gepost op: 07 augustus 2009 - 12:40:18
Vreselijk..

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1825 Gepost op: 07 augustus 2009 - 12:43:20
...maar voor de rest ben ik nu wel een beetje klaar met The Sartorialist:

...

](*,) Als het zo doorgaat zou je in je badjas nog de blog kunnen halen..

Inderdaad vroegâh was je nog een hele baas, als je door hem gefotografeerd werd. Nu fotografeert 'ie iedere malle pipo met opgerolde mouwen en een koddig hoedje op. :mrgreen:

Okee vooruit: ;)

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1826 Gepost op: 07 augustus 2009 - 13:39:17
Idd dit zou wel eens het nieuwe beeld kunnen zijn waar we met zijn allen voor gaan vallen, zeker na al dat rete-strakke, of hoe je een klassieker weer nieuw modern leven inblaast !  =D>

Was er al weg van, voor pakken enkel nog maar bandplooibroeken. Opvallend trouwens, hoe laag het bovenstaande exemplaar gesneden is.

Enkel positieve ontwikkelingen wat betreft de 'mode', DB komt terug, de revers worden breder, broeken wijder, bandplooien en omslagen zijn 'terug'. Dat skinny cut-to-the-bone gedoe is ook niet geschikt voor 95% van de populatie. Wordt winkelen voor mij enkel makkelijker door.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1827 Gepost op: 07 augustus 2009 - 16:02:57
Dat skinny cut-to-the-bone gedoe is ook niet geschikt voor 95% van de populatie. Wordt winkelen voor mij enkel makkelijker door.

Mode of niet, 95% van de Nederlandse mannen blijft vrolijk in veel te grote kleding lopen.

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1828 Gepost op: 07 augustus 2009 - 16:12:19
Zelf draag ik nooit CTTB-shirts of pakken. Ik ben gezegend met een slank lichaam, maar als ik dat ga benadrukken door extreem getallieerde pakken en shirts te dragen, dan wordt het erg 'iel'. Bovendien heb ik gespierde bovenbenen (veel gefietst) en relatief dunne kuiten. Hierdoor zouden strakke broeken direct een "wortel-effect" krijgen.

ONTOPIC

De foto's van The Sartorialist vind ik, zeker de laatste tijd, veel te extreem. Het lijkt louter om extreme, opvallende verschijningen te gaan.
Style is never out of fashion

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1829 Gepost op: 07 augustus 2009 - 16:13:15
Briljant.  :-^
Jesper post onderstaande foto...

... en vervolgens wordt daar als volgt op gereageerd:

lelijke schoenen... bandplooi... (...)

De mouw van het jasje lijkt ook iets korter te kunnen en de das is niet mijn smaak (...)

De boord van het hemd (halswijdte ook niet te groot?), de knoop van de das en de lengte van de das kunnen mij ook niet bekoren.

(...) De monks zijn minder. (...)

Dus alleen die gouden ring, het kapsel en de bril kunnen door de beugel ?
SF-humor? Ik kan er wel mee lachen. :mrgreen:
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?