Auteur Topic: [Blog] The Sartorialist  (795124 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: [Blog] The Sartorialist
Reactie #1860 Gepost op: 12 augustus 2009 - 21:41:26
Het is een vrij normale draagwijze om loafers zonder sokken te dragen, mooi of niet mooi is een andere kwestie. Het wordt nu gebracht als een taboe onder de noemer; een heer,....

Onzin.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1861 Gepost op: 12 augustus 2009 - 22:46:57
Het is een vrij normale draagwijze om loafers zonder sokken te dragen, mooi of niet mooi is een andere kwestie. Het wordt nu gebracht als een taboe onder de noemer; een heer,....

Onzin.

Kan iemand uit het blote hoofd misschien wat boeken noemen waar dit 'taboe' wel degelijk instaat? Ik kan me alleen Man en Pak herinneren en dat is misschien niet de meest overtuigende  :wink:

Anyway, het is niet zo dat ik dit uit mijn duim zuig ofzo. Je kunt het ermee eens zijn of niet, maar het is wel degelijk een 'regel'. Het is aan jou om te kiezen welke regels je wel of niet overtreedt.

Edit: ik vergat het belangrijkste: 'Onzin?? Zegt meneer "plakpakken zijn oke voor een bruiloft"!'  :P

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1862 Gepost op: 12 augustus 2009 - 22:52:54
Welk regelboek hanteer je, Ramone?

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1863 Gepost op: 12 augustus 2009 - 22:58:02
Ga me nu niet vertellen dat ineens niemand deze 'regel' kent  :)

Een heer (voor Mediaman: een man, een jongen, een dude) draagt sokken (liefst tot aan de knie), zodat er geen naakt stuk onderbeen onder de broek te zien is.

Net zoals je de knoopjes van je overhemd op de onderarm (als die er zijn) sluit, en net zoals je geen overhemd met korte mouwen draagt. En eigenlijk ook geen korte broeken hoort te dragen.

Ik heb geen stijlboeken bij de hand maar dit valt voor de SF-er toch onder de 'algemene bekendheid'?

Mediaman

• Gast
Reactie #1864 Gepost op: 12 augustus 2009 - 22:59:14
Edit: ik vergat het belangrijkste: 'Onzin?? Zegt meneer "plakpakken zijn oke voor een bruiloft"!'  :P

En daar draag ik sokloos loafers onder!  :P

Onder een formeel pak ben ik het geheel met je eens. Zoals gedragen door Luca Rubinaci bij een casual combinatie vind ik het een geheel andere kwestie en kunnen. We hebben het toch nog steeds over de foto?
Laatst bewerkt op: 12 augustus 2009 - 23:01:44 door Mediaman

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1865 Gepost op: 12 augustus 2009 - 23:00:22
En daar draag ik sokloos loafers onder!  :P

Haal de pek en veren!

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1866 Gepost op: 12 augustus 2009 - 23:01:48
Ga me nu niet vertellen dat ineens niemand deze 'regel' kent  :)

Een heer (voor Mediaman: een man, een jongen, een dude) draagt sokken (liefst tot aan de knie), zodat er geen naakt stuk onderbeen onder de broek te zien is.

Net zoals je de knoopjes van je overhemd op de onderarm (als die er zijn) sluit, en net zoals je geen overhemd met korte mouwen draagt. En eigenlijk ook geen korte broeken hoort te dragen.

Ik heb geen stijlboeken bij de hand maar dit valt voor de SF-er toch onder de 'algemene bekendheid'?
Je hebt wel gelijk hoor Ramone, maar dan doelen de boeken meestal niet op loafers. Loafers mogen gewoon zonder sokken gedragen worden. Ik vind het persoonlijk ook geen gezicht en vind voor die reden dan ook een loafertje lastig te plaatsen in mijn assortiment.

Een boek waar de regel in staat is natuurlijk De Gentleman van Roetzel.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1867 Gepost op: 12 augustus 2009 - 23:02:17
Even for the record:

Ik realiseer me dat ik deze oude regel misschien wat te hard toepas, maar dat is nu eenmaal hoe ik zelf erover denk. En dat is wel degelijk ergens op gebaseerd. Ik 'mag' iemand ook afbranden als hij een korte broek draagt, maar dat doe ik niet, want ik draag soms zelf ook een korte broek  :wink:

Mediaman

• Gast
Reactie #1868 Gepost op: 12 augustus 2009 - 23:02:38
Haal de pek en veren!

Je dwingt me toch niet om mijn das met matching pochet in stelling te brengen?!  :twisted: :lol:

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1869 Gepost op: 12 augustus 2009 - 23:02:49
Je hebt wel gelijk hoor Ramone, maar dan doelen de boeken meestal niet op loafers. Loafers mogen gewoon zonder sokken gedragen worden. Ik vind het persoonlijk ook geen gezicht en vind voor die reden dan ook een loafertje lastig te plaatsen in mijn assortiment.

Een boek waar de regel in staat is natuurlijk De Gentleman van Roetzel.

Dank je, MMorley!

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1870 Gepost op: 12 augustus 2009 - 23:04:01
Je dwingt me toch niet om mijn das met matching pochet in stelling te brengen?!  :twisted: :lol:

Doe het, en maak foto's  :wink:

Mediaman

• Gast
Reactie #1871 Gepost op: 12 augustus 2009 - 23:05:18
Italiaanse draagwijze versus Engelse draagwijze?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1872 Gepost op: 12 augustus 2009 - 23:05:44
Even for the record:

Ik realiseer me dat ik deze oude regel misschien wat te hard toepas, maar dat is nu eenmaal hoe ik zelf erover denk. En dat is wel degelijk ergens op gebaseerd. Ik 'mag' iemand ook afbranden als hij een korte broek draagt, maar dat doe ik niet, want ik draag soms zelf ook een korte broek  :wink:
Das ook raar dat je een korte broek draag ik dacht dat jullie regelmannen altijd in pak rondliepen tot ze naar bed gaan.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1873 Gepost op: 12 augustus 2009 - 23:07:32
Nee, want ik heb een gave pyjama met tuxedo-print.  :-({|=

Mediaman

• Gast
Reactie #1874 Gepost op: 12 augustus 2009 - 23:08:39
Nee, want ik heb een gave pyjama met tuxedo-print.  :-({|=

Ik één van Spiderman.