Goedemiddag SF-ers,
Mijn naam is Max, 23 jaar. Op dit moment studerend in Maastricht, maar binnenkort werkzaam in de financiële sector in de Randstad. Sinds een jaar of twee ben ik geïnteresseerd stijl. Mijn interesse in het onderwerp heeft zich ontwikkeld vanuit mijn liefde voor film en fotografie. Ik was geïntrigeerd door het soort tijdloze stijl dat personen als Steve McQueen, Monica Vitti en Alain Delon zelfs na decennia nog over konden brengen. Dat ben ik overigens nog steeds.
Om jullie een idee te geven waar ik stijl-wise ben:
- Afgelopen jaar heb ik mijn eerste fatsoenlijke pak gekocht, en sindsdien ben ik bezig mijn formele garderobe uit te breiden.
- Ik ben vaak ontevreden over aankopen van een tijdje terug. Na meer kennis te hebben vergaard over een productcategorie wil ik toch vaak iets anders willen hebben (en dat blijkt dan altijd duurder te zijn).
- Verder heb ik een niet te verklaren voorliefde voor suède schoeisel, houd ik niet van regels (al kunnen ze soms verdomd handig zijn) en heb ik een zwak voor kleding die functionaliteit en stijl weet te combineren.
- Ik heb nog weinig echte literatuur over het onderwerp gelezen (afgezien van de proza op dit forum). Binnenkort maar eens beginnen met Alan Flusser. Verdere tips zijn welkom!
Zoals jullie kunnen lezen nog volop in ontwikkeling dus. Ik kijk ernaar uit om jullie te leren kennen.
Max