Auteur Topic: Voorsteltopic  (2034551 keer gelezen)

guest45

• Gast
Voorsteltopic
Reactie #6540 Gepost op: 15 september 2015 - 20:51:38
Welkom Bob

bobf

• Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6541 Gepost op: 15 september 2015 - 21:09:17

Camicia

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6542 Gepost op: 16 september 2015 - 11:25:09
Welkom!

JornAckermans

• Gast
Voorsteltopic
Reactie #6543 Gepost op: 27 september 2015 - 22:54:31
Heren!

Na een hele tijd op de loer gelegen te hebben op dit forum, wordt het echt tijd om mezelf kort voor te stellen - zeker in combinatie met een post in een ander topic die ik wil plaatsen!

Ik ben 25, werk als projectbeheerder communicatie, en maak binnenkort de switch terug naar een plek op de universiteit.
Als ik lees over ieders stijlachtergronden val ik een klein beetje stil, want tsja.. welk etiket plak ik op mezelf? Zolang het jasje/dasje netjes is (lees: niet studentikoos, maar qua 'oude' universiteits-stijl), fatsoenlijke pakken en schoenen zijn ben ik er al voor te porren.
Zoals velen mijn eigen kleerkast gestart met stapels SuitSupply - broeken, pakken, jasjes, overhemden, en zelfs de beruchte schoenen, langzamerhand door geldtechnische mogelijkheden de overstap naar een lijntje hoger aan het maken - Van Bommel, sparen voor Santoni, net even de mooiere lijn pakken. Afijn, u kent het.

Groet!
Jorn.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6544 Gepost op: 27 september 2015 - 23:00:13
Welkom Jorn.

lorenzo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6545 Gepost op: 03 oktober 2015 - 21:13:55
Mijn naam is Lorenzo 21 jaar oud en studeer fiscale rechtsgeleerdheid.
Ik kan al enkele jaren de mooiere dingen waarderen, en hoop de komende
jaren mijn collectie uit te breiden. Mijn voorkeur gaat uit naar de
napolitaanse stijl, niet of halfgevoerde jasjes met mooi aangezette mouwen.
vooralsnog is de garderobe als volgt opgebouwd

Schoenen: John Lobb paris, Santoni
Broeken: Incotex(katoen, wol, Donegal) en susu
Jasjes: Pal Zileri, Gabo Napoli, huislijn boston trader, Aspesi en een wild avontuur bij p(l)akkend met scabal stof
Accesoireres. riemen van Andrea damico, handschoenen van Madova florence,
Paraplus van Mario Talarico Napoli, dassen van Marinella, zonnebrillen van cartier en persol

Toekomstplannen
Er komt zeker een paar loafers of monks van Meccariello, wat een vakman!
Een pak zit ook nog in de pijplijn, zit daarbij te denken aan RTW van The Gigi, vind
dat een mooi merk met producten gemaakt van mooie stoffen met een goede pasvorm.
Ik volg ook het topic over de Italiaanse bespoke van Gennaro Paone, dat klinkt ook erg
aantrekkelijk, mooie rollende revers met een Holland and Sherry stofje. Ik heb geen
haast om een pak te kopen, dus ik heb de tijd om even rustig de mogelijkheden bekijken.

Ik hoop graag te lezen over de ervaringen van anderen en als ik zelf
wat mee maak op sartoriaal gebied zal ik niet schromen om het te plaatsen.

Groet,

Lorenzo
Laatst bewerkt op: 03 oktober 2015 - 22:10:13 door lorenzo

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6546 Gepost op: 03 oktober 2015 - 22:06:52
Hoi. Welkom. Wel een beetje aan de lay-out van je posts werken... ;-)
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6547 Gepost op: 04 oktober 2015 - 11:02:18
En we zien graag foto's.

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6548 Gepost op: 04 oktober 2015 - 11:17:47
Yep, foto's. Welkom.
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

joostd

• Owner @ Hunting Ensemble
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6549 Gepost op: 04 oktober 2015 - 11:35:41
Hallo allemaal,

Mijn naam is Joost en ik ben oprichter van www.thehuntingensemble.nl. Door een goede klant van ons in onze winkel in Den Bosch werd ik onlangs gewezen op jullie forum. Ik heb al het een en ander bekeken en het valt me op dat er er al veel kennis over de meer casual kant van mannenkleding aanwezig is.

Desondanks hoop ik dat ik door mijn achtergrond een leuke bijdrage kan leveren aan het geheel. Wij zijn inmiddels vijf jaar bezig en hebben de nodige ervaring mbt stoffen en kwaliteiten in de wereld van de casual menswear. Daarnaast hoop ik geïnspireerd te worden door de reacties van de mensen op het forum en ideeën op te doen voor onze winkel.

Mochten jullie nog tips voor ons hebben dan hoor ik het graag en ik hoop dat ik van toegevoegde waarde kan zijn voor het forum!

Groeten,

Joost

guest45

• Gast
Voorsteltopic
Reactie #6550 Gepost op: 04 oktober 2015 - 11:46:03
Welkom allen!

Fransesco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6551 Gepost op: 13 oktober 2015 - 15:17:58
Dag allemaal,

Ik zal mij ook even voorstellen. Ik ben dus Fransesco (40) en vooral hier om veel te leren en te delen over mooie schoenen.
Klassieke oxfords, monks, halfhoge schoenen. Mijn smaal beweegt zich tussen het Italiaanse van Meccariello en het Engelse van Lobb in en daarom ben ik ook op zoek gegaan naar ambachtslieden die dit in NL nog kunnen maken. Bijna niemand dus. Als jullie suggesties hebben hoor ik het graag. Ik ben inmiddels ook aan mijn eigen project begonnen en zou het leuk vinden foto's daarvan hier te posten maar ik snap niet hoe ik foto's kan toevoegen...
Groeten, F

Oris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6552 Gepost op: 16 oktober 2015 - 12:19:53
Hallo allemaal,

Mijn naam is Joost en ik ben (toevallig) net als Joost hier een paar posts boven, vaak te vinden in Den Bosch. Ik ben werkzaam als allround ICT medewerker op een inhouse IT-afdeling bij een middelgrote organisatie. Hier huist een erg informele sfeer, waardoor een pak al gauw overdressed is. Vorig jaar ben ik eens in pak naar het werk gegaan, en ondanks de vele complimenten bleek het toch niet echt in de cultuur te passen. Ikzelf zou het liefste vaker pakken dragen.

Een voorliefde voor horloges heb ik al een tijd, voor (goede) kleding pas een jaar. Ik zie er graag verzorgd uit maar heb (nog?) geen SF gerenommeerde kledingmerken in de kast hangen.
Ik let er vooral op of de kleding goed zit, en bijvoorbeeld de pijpen niet te wijd of te lang zijn, daar kan ik mij echt aan ergeren. Pakken draag ik niet vaak, losse colberts steeds vaker.

Ik wil langzaamaan mijn (walk-in) kledingkast wat meer gaan upgraden, te beginnen met een paar knappe oxfords. Ik neig nu naar Meermin.

Ik lees graag over onderwerpen die mij interesseren (zo ook bijv. stijl) en hoop hier nog veel te leren.

Gegroet,

Joost

Oris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6553 Gepost op: 16 oktober 2015 - 12:40:34
Dag allemaal,

Ik zal mij ook even voorstellen. Ik ben dus Fransesco (40) en vooral hier om veel te leren en te delen over mooie schoenen.
Klassieke oxfords, monks, halfhoge schoenen. Mijn smaal beweegt zich tussen het Italiaanse van Meccariello en het Engelse van Lobb in en daarom ben ik ook op zoek gegaan naar ambachtslieden die dit in NL nog kunnen maken. Bijna niemand dus. Als jullie suggesties hebben hoor ik het graag. Ik ben inmiddels ook aan mijn eigen project begonnen en zou het leuk vinden foto's daarvan hier te posten maar ik snap niet hoe ik foto's kan toevoegen...
Groeten, F
Fransesco, om een afbeelding te plaatsen dien je deze ergens te hosten/uploaden (TinyPic/Photobucket/Flickr etc.). Vervolgens moet je de directe link kopiëren (vaak eindigend op .jpg of .png bijvoorbeeld). Dan klik je hier op SF op het icoontje (bij het reactie-veld).
Plaats vervolgens de directe link van je foto tussen de img tags:
[img]hier de link[/img]

murkmans

• Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6554 Gepost op: 20 oktober 2015 - 21:18:10
Goedenavond,

Na stiekem al wat rond te hebben gekeken op SF nu toch maar aangemeld. Ik ben 25 jaar jong en in het dagelijks leven werkzaam bij een kleine fmcg speler. In mijn studentenleven heb ik een halfjaar in Sjanghai en in Kopenhagen gewoond en natuurlijk ook mijn kledingkast hier aangevuld. Nu woonachtig omgeving Amersfoort.

Momenteel draag ik nagenoeg geen pakken, alleen als de situatie op het werk er om vraagt. Heb er dus maar één in de kast hangen, destijds gekocht voor het afstuderen, het starterspak SuSu napoli blauw. Normaliter draag ik een overhemd (favo's 1x Brioni en 3x bespoke uit shanghai), met of zonder trui, en een broek/jeans. Voorliefde voor kasjmier en vintage horloges.

Ik lees graag de verschillende ervaringen/adviezen en hoop dat ik zelf op termijn ook een bijdrage kan leveren aan het forum.

Groet,

Murkmans