Hallo allemaal,
Nieuw lid hier. Zoals de alias al suggereert ben ik jurist van beroep. Verder midden 30 en woonachtig in 020.
Waarom lid van SF? Ik heb wel - denk ik - een beetje de standaard sartoriale smaakontwikkeling doorlopen van mensen die 5 dagen in de week een pak dragen.
In den beginne: ik begon, vers uit de collegebanken, met EUR 700 (van de bank geleend) in m'n knuisjes en kocht daarvoor 2 pakken 4 hemden van de SuSu. Dat zag er best OK uit, pak was schoon, strak geplakt, zaten geen gaten in etc. Kortom een hele verbetering van de jasjes die ik gedurende de studententijd droeg. Dat ging welgeteld een jaar goed, daarna zaten de pakken als aardappelzakken. Maargoed, de studieschuld moest ik nog afbetalen incluis de EUR 700 voor de eerste pakken dus met die pakken heb ik nog twee jaar een innige relatie gehad (lees 2/3x per week aan, en 5x als er een naar de stomerij moest).
Na drie jaar werken had ik de eerste "professionele" garderobe bij elkaar gespaard. 5 geplakte pakken, polyester smoking (bierafstotend) voor de feestjes, 5 paar schoenen, dasjes, 10 overhemden. Kortom achteraf gezien kan je zeggen dat zebij het soort werkgevers waar je geacht wordt altijd een pak te dragen eigenlijk de eerste jaren werkt voor je garderobe.

Dan komt een moment dat je denkt "er moet meer mogelijk zijn". Ik moet bekennen dat ik toen ging wonen op een steenworp van de P.C. in Amsterdam en daar toch best vaak een rondje langs de winkels maakte. Ook handig was een corporate client deal met Soci3ty. Je garderobe krijgt een upgrade: pakken MtM van Soci3ty, shirts online uit Hong Kong, je koopt eens een shirt van Finamore in de uitverkoop van zo een zenuwachtige verkoper van Osjee (die wel erg goed was, en achteraf gezien zeker meer tijd heeft als je eens niet in de uitverkoop komt shoppen).
En dan komt er weer een moment dat je denkt "er is meer mogelijk". En dan koop je een keer een Caruso jasje. En een Scabal pak met een Loro Piana linnen/zijde mix. Falke kniekousen. (te) dure schoenen. En dan ga je eigenlijk echt nadenken over kleren, stoffen, snit, fit etc. Dat was voor mij het moment dat je tegen SF aanloopt, en dan is er een feestje van herkenning.
Met een blik op de toekomst: vakantiegeld is onderweg, dus op naar de volgende aanschaf: het perfect zittende witte hemd voor op kantoor.