Auteur Topic: Voorsteltopic  (2027806 keer gelezen)

Vriend

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Voorsteltopic
Reactie #3345 Gepost op: 08 mei 2009 - 16:28:36
Welkom, Amadeus. Eindelijk weer eens een niet-tiener.

"Voelt zich ineens een stuk minder welkom, hoewel geen tiener"

:^o
Doe je niks aan...

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3346 Gepost op: 08 mei 2009 - 16:33:28
Vrienden heb je nooit genoeg. Welkom Vriend.  :mrgreen:

Vriend

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3347 Gepost op: 08 mei 2009 - 17:11:35
Absoluut waar Mikey, absoluut waar :-)
Doe je niks aan...

pi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3348 Gepost op: 08 mei 2009 - 19:03:07
ik studeer rechten aan de universiteit Groningen, en jij? hoeveelste jaars?
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #3349 Gepost op: 09 mei 2009 - 20:49:23
Welkom, welkom, welkom, A.
Volgzaam zijn ligt echter niet in mijn aard.
Gelukkig ben je er nu wel achter!
Citaat
Recent (voor het eerst sinds jaren) weer eens een pak op maat laten maken.
Wilde geen geplakt pak meer……
Ben erg benieuwd. Stof, maker, locatie?
Citaat
Verder kan ik mij in de betere confectie  -die ik dan laat aanpassen door een goede (Turkse) kleermaker-  prima vertonen. In Nederland steek je al snel met kop schouders boven de massa uit. 
Helemaal prima toch!
Citaat
Wat schoenen betreft loopt het bij een beetje uit de hand…
Zoalng je niet met halfhoge zomerlaarzen in clownskleuren aan komt zetten, kijken wij nergens meer van op..
Citaat
Verder een paar handgemaakte maatschoenen schoenen van Duif Shoes in Haarlem zijn een wens die ik binnenkort ga invullen. 
Leuk, wensen. Laat je tegen die tijd eens weten wanneer dat gaat gebeuren, en vooral waarom daar? En dat is dan weer een interesse-vraag.

Voorwaarts!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3350 Gepost op: 12 mei 2009 - 14:53:36
Goedemiddag,

Mijn naam is Guy, een 22-jarige bestuurskunde student uit Tilburg. Kleding is iets waar ik met liefde tijd en geld aan besteed. Mijn voorkeur gaat uit naar de Italiaanse stijl met de bijpassende 'Bella Figura'- levenswijze.

Naast kleding heb ik ook een voorliefde voor (automatishe) horloges en parfums alsmede voor politiek en (filosofische) discussie. 

Verder luister ik graag naar jazz en klassieke muziek maar afhankelijk van de stemming kan ik hedendaagse muziek ook prima verdragen.

In gastronomische zin ben ik gek op champagne en overige (mousserende) wijnen. Ook probeer ik regelmatig met enige creativiteit wat lekkers op tafel te zetten voor zover dat kan met de mogelijkheden die mijn studentenkeuken te bieden heeft. Natafelen het liefst met Crème brûlée, espresso en een lekkere sigaar. 
‘Dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not’  -  Oscar Wilde

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #3351 Gepost op: 12 mei 2009 - 14:59:22
Helemaal leuk, die natafelsessies, Guy!

Welkom!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3352 Gepost op: 12 mei 2009 - 17:22:18
Naast kleding heb ik ook een voorliefde voor politiek en (filosofische) discussie. 

Verder luister ik graag naar klassieke muziek.

In gastronomische zin ben ik gek op champagne en overige (mousserende) wijnen. Ook probeer ik regelmatig met enige creativiteit wat lekkers op tafel te zetten voor zover dat kan met de mogelijkheden die mijn studentenkeuken te bieden heeft.
Welkom!

Leden met zulke, niet-sartoriale interesses kunnen we ook héél goed gebruiken! Laat je kennis hierover maar als de bubbels uit de fles vloeien.

Paul

Mammoet

• Bekijk profiel
Reactie #3353 Gepost op: 13 mei 2009 - 21:17:23
Hi,

Ik ben inmiddels student af (27) en werkend en lees al een tijdje met veel interesse dit forum.
k Houd zelf er van mooie schoenen van bijvoorbeeld loake, maganinni, crockett & jones.
De wat klassiekere engelse stijl vind ik erg mooi.

Groet

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #3354 Gepost op: 18 mei 2009 - 13:09:41
Heren,

Dank voor het enthousiaste onthaal.

Sartoria heeft mooie dingen (zoals Santoni schoenen ... etc.) echter de hang naar de Napolitaanse stijl bij Sartoria is niet zo mijn ding. Ik ben groot 190 en draag jasje omstreeks maat 56/57 en broek 54/55. Dan komt de Napolitaanse look over Arnold Schwarzenegger.... De Napolitaanse schouderplooi doet mij geen goed.

Ik koos voor het winkeltje aan de overkant op de hoek  ;) en koop ook regelmatig bij Sartoria een leuk item.

Voor de nieuwsgierigen één pak in wol/mohair mix en een pak in wol zijden mix.
Overhemden van daar bevallen mij ook prima en de twee pakken zitten uitstekend!

Doorpassen ging vlot en ook de service wordt door mij als zeer prettig ervaren.

Prijzen zijn O.K.!
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #3355 Gepost op: 18 mei 2009 - 13:15:49
en ehhhh aan Gaja... beetje off-topic

Angelo maakt heelijke wijnen maar de laatste tien jaar is hij in mijn optiek te commecieel geworden (ge-parker-iseerd?).

Probeer eens Elio Grasso, Elio Altare, Guiseppe Rinaldi... niet alleen de Barolo maar ook de Babera 'd Alba met houtrijping (geen Barique maar de 600-900ltr vaten) en voor alledag de Dolcetto.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Lappeleer

• Bekijk profiel
Reactie #3356 Gepost op: 18 mei 2009 - 16:27:11
Hi,

Ik ben inmiddels student af (27) en werkend en lees al een tijdje met veel interesse dit forum.
k Houd zelf er van mooie schoenen van bijvoorbeeld loake, maganinni, crockett & jones.
De wat klassiekere engelse stijl vind ik erg mooi.

Groet

Indeed Mammoet, Engeland heeft zoveel te bieden. Een BBC docusoap over Saville Row heeft mij de ogen geopend na vele jaren in de stylistische wildernis te hebben doorgebracht. :roll:
Samen met het doorlezen van Kelder's Man & Pak plus websites en blogs als o.a. AskAndy, Properly Askew en An Affordable Wardrobe, heb ik een beter idee gekregen over wat ik kan combineren of niet en waar ik op moet letten qua kleurcombinaties, pasvorm, maakwijze, afwerking enzo. Dat had ik 25 jaar geleden moeten weten! (Nieuw topic: mijn miskopen? :P. Zal groot zijn.) kWas er bijv. van overtuigd dat Large overal altijd wel zo'n beetje goed was. :-$
De juiste kleding voor de juiste gelegenheid; de regels en hoe deze te breken; je kunt maar 1 keer een eerste indruk maken, enz. SF is behulpzaam bij het invullen van de laatste lacunes zoals daar zijn lederwaren, pochets en schoenen.
Sinds een half jaar ben ik bezig met het compleet vernieuwen van mijn garderobe, geheel gefundeerd op goede kwaliteit vintage kleding en uitverkoop. Alles nieuw wordt een beetje erg prijzig. De wielrennerij en de fotografie vergen nl. ook af en toe investeringen. ;-)
Ben 47 jaar en werkzaam in het onderwijs in de hoofdstad, gelukkig tot dusver een niet bepaald veeleisende omgeving wat stijl betreft.  :)
Laatst bewerkt op: 19 mei 2009 - 12:45:21 door Lappeleer
What hempen homespuns have we swaggering here,
So near the cradle of our Fairy Queen?
(A Midsummernight's Dream)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3357 Gepost op: 18 mei 2009 - 16:39:23
Sinds een half jaar ben ik bezig met het compleet 'vernieuwen' van mijn garderobe, geheel gefundeerd op goede kwaliteit tweedehands en uitverkoop. Alles nieuw wordt een beetje erg kostelijk. De wielrennerij en de fotografie vergen nl. ook af en toe investeringen. ;-)

Ben 47 jaar en werkzaam in het onderwijs in de hoofdstad, gelukkig tot dusver een niet bepaald veeleisende omgeving wat stijl betreft.  :)

Geen Nederlands, vermoed ik? (Ik gok Engels.)

Hoe dan ook: welkom, Lappeleer.

Lappeleer

• Bekijk profiel
Reactie #3358 Gepost op: 19 mei 2009 - 12:09:11
Geen Nederlands, vermoed ik? (Ik gok Engels.)

Hoe dan ook: welkom, Lappeleer.
Ha, dialect, Carwo. (Kostelijk: prijzig) :P
Heb ook tweedehands veranderd in 'vintage' kleding. Dekt de lading zoveel beter. :)
Laatst bewerkt op: 19 mei 2009 - 12:19:38 door Lappeleer
What hempen homespuns have we swaggering here,
So near the cradle of our Fairy Queen?
(A Midsummernight's Dream)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3359 Gepost op: 19 mei 2009 - 12:19:30
Ha, dialect, Carwo. (Kostelijk: prijzig) :P

Vlaams dialect? (Ik gokte op een anglicisme op basis van costly.)