Auteur Topic: Tijdschriften - Algemeen  (264237 keer gelezen)

giuliano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Tijdschriften september
Reactie #165 Gepost op: 01 november 2006 - 19:23:34
Citaat van: "Napoleon"
wat zou daar een verklaring voor kunnen zijn? belastingen? mindere afzetmarkt?

Naast BTW (want de consument betaalt in DLD minder BTW dan wij in NL) is er nog een veel makkelijker verklaring:

Elk land telt zijn eigen importeur van een kledingmerk.
Aangezien de afzetmarkt in Duitsland voor deze importeur veel groter is dan in NL, kan hij grotere aantallen inkopen, dus krijgt hij meer korting bij de inkoop.

Daarnaast zijn veel marketingkosten vaste bedragen + wat kosten voor variabele verspreiding. Deze vaste kosten worden door een groter aantal consumenten gedragen, dus per consument is deze margepost lager, wat kan resulteren in een lagere verkoopprijs.

Ook kan het zijn dat een merk bewust in een land prijzen verlaagt, om meer marktaandeel te halen. En tot slot zijn er zeker verschillen in importheffingen, denk maar aan bijvoorbeeld de BPM. Want: Ondanks dat een Toyota niet uit Europa komt en de algemene invoerheffingen binnen de EU gelijkgesteld zijn, ben je in NL toch nog steeds aanzienlijk meer kwijt dan in Belgie of Dld.

Zo zijn er er nog een paar, maar hiermee heb je wel de belangrijkste verschillen genoemd.
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

Cornerman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.cornerman.net
Tijdschriften september
Reactie #166 Gepost op: 01 november 2006 - 19:54:40
Citaat van: "TimMureau"

Kom op zeg. Je kan toch wel een tientje missen om zo een magazine te kopen :wink:

Ik geef de tip door en diegene die het heel graag wilt zien koopt het blad of kijkt het in in de winkel :wink:

Hahahhha ja dat kan ik wel hoor, maar ben te lui om naar de winkel te gaan en er een op te halen. Of ik moet er toevallig tegenaan lopen. Maar idd je hebt helemaal gelijk hoor ;)
Frank Lucas: See, you are what you are in this world. That's either one of two things: Either you're somebody, or you ain't nobody.

Napoleon

• Gast
Tijdschriften september
Reactie #167 Gepost op: 25 november 2006 - 20:30:38
wat vinden jullie van de quote deze maand? ik ben er niet echt kapot van, vind het 'wel aardig'

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Tijdschriften september
Reactie #168 Gepost op: 25 november 2006 - 20:32:27
wat vinden jullie van de quote deze maand? ik ben er niet echt kapot van, vind het 'wel aardig'

En lees in nou in de editorial dat het de laatste is met Jort??? (kelder en Co) :roll:
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Napoleon

• Gast
Tijdschriften september
Reactie #169 Gepost op: 25 november 2006 - 20:34:29
Citaat van: "Migliore"

En lees in nou in de editorial dat het de laatste is met Jort??? (kelder en Co) :roll:
ja laatste schopt u maar en laatste intro ofzo  :?

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Tijdschriften september
Reactie #170 Gepost op: 25 november 2006 - 21:41:44

Hoop niet dat het blad te veel veranderd. Ik ben wel een Jort fan.....
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Aaron

• Gast
Tijdschriften september
Reactie #171 Gepost op: 25 november 2006 - 21:44:49
Wat gaat hij ipv. quote dan doen?

Napoleon

• Gast
Tijdschriften september
Reactie #172 Gepost op: 25 november 2006 - 23:21:46

Hoop niet dat het blad te veel veranderd. Ik ben wel een Jort fan.....
vind zijn woordspelingen etc wel leuk net als op jortkelder.nl ik weet alleen niet of hij dat allemaal zelf bedenkt...

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Tijdschriften september
Reactie #173 Gepost op: 26 november 2006 - 19:03:03
Er staan deze maand wel aardige onderwerpen in het moet natuurlijk wel je intresse hebben.

Dhr. Lex P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Tijdschriften
Reactie #174 Gepost op: 13 maart 2007 - 17:34:14
Bij deze een topic over het hele jaar, dat met die maanden leek mij niet zo te werken.

De laatste elsevier mannenmode gekocht op het station laatst (editie maart 2007) en ik moet zeggen dat het wel onderhoudend was. Leuk stukje over shirts, en een onderhoudende collum tegen de modewereld. Verder uiteraard veel catwalkspul waarvan weinig de echte wereld haalt..
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Tijdschriften 2007
Reactie #175 Gepost op: 13 maart 2007 - 17:46:43
Citaat van: "Dhr. Lex P"
Bij deze een topic over het hele jaar, dat met die maanden leek mij niet zo te werken.

De laatste elsevier mannenmode gekocht op het station laatst (editie maart 2007) en ik moet zeggen dat het wel onderhoudend was. Leuk stukje over shirts, en een onderhoudende collum tegen de modewereld. Verder uiteraard veel catwalkspul waarvan weinig de echte wereld haalt..

Is die nog te verkrijgen? Welke merken worden er zoal besproken?

Carel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Tijdschriften
Reactie #176 Gepost op: 13 maart 2007 - 18:10:19
In die van maart 2007 staat ook een leuk stuk over schoenenzaken.
Tribula

Dhr. Lex P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Tijdschriften 2007
Reactie #177 Gepost op: 13 maart 2007 - 18:28:15
Citaat van: "Clay"

Is die nog te verkrijgen? Welke merken worden er zoal besproken?

Ik kocht m twee dagen terug, dus waarschijnlijk nog wel te koop. Verder staat er wat merken betreft vooral wat nieuws van de catwalk en dan van mode merken als D&G, Dsquared, YSL Etc.. Veel artikelen verder die wel de moeite waard zijn, maar niet merkspecifiek
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Tijdschriften
Reactie #178 Gepost op: 13 maart 2007 - 19:31:46
Is gewoon een leuk blad om door te bladeren.Lees hem altijd wel als die in de winkel ligt.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Tijdschriften
Reactie #179 Gepost op: 13 maart 2007 - 19:32:11
Citaat van: "Carel"
In die van maart 2007 staat ook een leuk stuk over schoenenzaken.

Ja, Eduard heeft ook weer z'n publiciteit te pakken. Alsof die zaak nog niet hard genoeg loopt. :lol:
This, madame, is Versailles.