Auteur Topic: Magnanni  (579160 keer gelezen)

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #60 Gepost op: 14 februari 2007 – 17:57:16
Citaat van: "Tinus"
wij krijgen deze week nieuwe modellen binnen. heb er al een aantal gezien. zien er erg mooit uit vind ik. misschien zijn ze inderdaad wel een beetje gekopieerd van santoni, maar toch mooie schoenen. ze blijven bij mij ook best goed. er zijn ook aantal mooite modellen zonder opanca, die zijn dan ook weer iets goedkoper.
ik zal snel paar foto's maken.


misschien heb ik iets gemist Tinus, maar wie zijn wij?

Aero

  • Gebruiker
  • Berichten: 961
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #61 Gepost op: 14 februari 2007 – 17:59:19
Citaat van: "cypripedium"
Citaat van: "Tinus"
wij krijgen deze week nieuwe modellen binnen. heb er al een aantal gezien. zien er erg mooit uit vind ik. misschien zijn ze inderdaad wel een beetje gekopieerd van santoni, maar toch mooie schoenen. ze blijven bij mij ook best goed. er zijn ook aantal mooite modellen zonder opanca, die zijn dan ook weer iets goedkoper.
ik zal snel paar foto's maken.


misschien heb ik iets gemist Tinus, maar wie zijn wij?


Smits Schoenen in Den Bosch ;)

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.349
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #62 Gepost op: 14 februari 2007 – 18:00:11
Den Bosch is dichtbij, zodra ze binnen zijn ga ik wel eens kijken dan

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #63 Gepost op: 14 februari 2007 – 18:00:39
Citaat van: "Aero"
Citaat van: "cypripedium"
Citaat van: "Tinus"
wij krijgen deze week nieuwe modellen binnen. heb er al een aantal gezien. zien er erg mooit uit vind ik. misschien zijn ze inderdaad wel een beetje gekopieerd van santoni, maar toch mooie schoenen. ze blijven bij mij ook best goed. er zijn ook aantal mooite modellen zonder opanca, die zijn dan ook weer iets goedkoper.
ik zal snel paar foto's maken.


misschien heb ik iets gemist Tinus, maar wie zijn wij?


Smits Schoenen in Den Bosch ;)


Oh ja, die ken ik. Leuke winkel trouwens! :)

Tinus

  • Gebruiker
  • Berichten: 231
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #64 Gepost op: 14 februari 2007 – 18:02:19
ja klopt ja, sorry. zal het er de volgende keer bij vermelden!
You should wear your clothes; never allow your clothes to wear you” Hertog van Bedford

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.349
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #65 Gepost op: 14 februari 2007 – 18:02:56
Citaat van: "Tinus"
ja klopt ja, sorry. zal het er de volgende keer bij vermelden!


Valt er een forum-korting te bedingen?  :wink:

Krishan

  • Gebruiker
  • Berichten: 151
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #66 Gepost op: 14 februari 2007 – 20:50:11
Mijn Magnanni's nu ondertussen ook al weer ruim 8 maanden.. Zijn erg goed gebleven. Kan ik van mijn Santoni's niet zeggen. Ik heb niet de ervaring dat de opanca snel slijt.. Ik draag de mijne ca. 4 dagen in de week..

Superschoenen voor dat geld! Zakelijk kan het mi wel.. er zijn genoeg dingen die ik zakelijk veel eerder niet vind kunnen (en dan heb ik het niet alleen over schoenen) maar die ik jammer genoeg wel vaak genoeg tegen kom.. Idd.. het bekende lijstje..

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #67 Gepost op: 14 februari 2007 – 21:53:39
Vreemd dat Magnanni's door sommige mensen beter bevallen dan de Santoni's. Mijn ervaring is anders (alhoewel ik moet toegeven dat ik geen Magnanni's heb maar ze wel vaak in m'n handen heb gehad). Heb wel wat paar Santoni's (blakes en goodyears).

Vind de Magnanni's het net niet hebben, het patina is minder, het gebruikte leer voelt net wat minder aan, niet zo'n stevig schoentje, afwerking.

Alhoewel ik ook niet zo'n Santoni-fan ben prefeer ik Santoni dus toch boven Magnanni.

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #68 Gepost op: 14 februari 2007 – 22:00:21
niet te vergelijken natuurlijk; niemand zegt hier toch ook dat Magnanni beter is dan Santoni.

Ik wilde gewoon een paar nette schoentjes voor erbij niet al duur. Dat ik zwaar teleurgesteld ben in de kwaliteit van mijn Santoni's staat daar los van.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Huey

  • Gast
Magnanni
Reactie #69 Gepost op: 14 februari 2007 – 22:04:24
Citaat van: "Camiceria"
Dat ik zwaar teleurgesteld ben in de kwaliteit van mijn Santoni's staat daar los van.


Ben dus niet de enige...

Bij Sir Max verzekerden ze me dat het absoluut niet zou kunnen gebeuren bij de santoni's die ze daar hebben staan omdat ze er zelf meer verstand van hebben dan bij bijv. Oger en daardoor bepaalde finishes dus niet ingekocht hebben.

Op zich geloof ik dat ook nog wel, maar ja, waarom zou ik dan nog alsnog santoni kopen? Heb er immers best slechte ervaringen mee. Wel jammer, want blijf ze gigantisch mooi vinden. Misschien waag ik ooit bij Sir Max de gok toch nog eens.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #70 Gepost op: 14 februari 2007 – 22:23:29
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Camiceria"
Dat ik zwaar teleurgesteld ben in de kwaliteit van mijn Santoni's staat daar los van.


Ben dus niet de enige...

Bij Sir Max verzekerden ze me dat het absoluut niet zou kunnen gebeuren bij de santoni's die ze daar hebben staan omdat ze er zelf meer verstand van hebben dan bij bijv. Oger en daardoor bepaalde finishes dus niet ingekocht hebben.

Op zich geloof ik dat ook nog wel, maar ja, waarom zou ik dan nog alsnog santoni kopen? Heb er immers best slechte ervaringen mee. Wel jammer, want blijf ze gigantisch mooi vinden. Misschien waag ik ooit bij Sir Max de gok toch nog eens.

Ook de Santoni bij SM kunnen bobbeltjes ontstaan. Bij m'n laatste paar begonnen ze een heel klein beetje te onstaan. Het verschil is echter dat als ze echt doorbreken, Eduard weet hoe hij ze weg kan krijgen. Het heeft iig te maken met het leer dat Santoni gebruikt. Dat heeft grotere porieën en de zure regen reageert dan met het leer waardoor er een opbolling ontstaat. Of zoiets. Maar goed, ik heb er nog geen last mee gehad, bij mij ze ze vanzelf weggetrokken.
This, madame, is Versailles.

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #71 Gepost op: 14 februari 2007 – 22:23:53
Citaat van: "Camiceria"
niet te vergelijken natuurlijk; niemand zegt hier toch ook dat Magnanni beter is dan Santoni.

Ik wilde gewoon een paar nette schoentjes voor erbij niet al duur. Dat ik zwaar teleurgesteld ben in de kwaliteit van mijn Santoni's staat daar los van.


Wil niet mensen afvallen die Magnanni's hebben hoor, maar het viel me gewoon op dat me op het eerste oog Magnanni wat tegenviel als ik het vergelijk met Santoni. Heb zelf ook 'mindere' schoenen dan Santoni (Loding, Bossjes, Pantofola, Borgioli, Fagni, Tods enz) en die draag ik ook met plezier.

Wat betreft problemen met Santoni: die heb ik gelukkig niet  :!:

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Magnanni
Reactie #72 Gepost op: 14 februari 2007 – 22:25:40
Met producten in dit segment moet je soms op wat vreemde dingen iets inleveren. Van hemden met handaangezette knopen vallen de knopen er ook iets te vaak af, handgestikte naadjes willen ook nog wel eens los gaan. Schoenen met een aparte finish willen ook weleens nadelen hebben. Wat mij betreft niet zo heel anders.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #73 Gepost op: 14 februari 2007 – 22:28:34
Citaat van: "Vortex"
Citaat van: "Camiceria"
niet te vergelijken natuurlijk; niemand zegt hier toch ook dat Magnanni beter is dan Santoni.

Ik wilde gewoon een paar nette schoentjes voor erbij niet al duur. Dat ik zwaar teleurgesteld ben in de kwaliteit van mijn Santoni's staat daar los van.


Wil niet mensen afvallen die Magnanni's hebben hoor, maar het viel me gewoon op dat me op het eerste oog Magnanni wat tegenviel als ik het vergelijk met Santoni. Heb zelf ook 'mindere' schoenen dan Santoni (Loding, Bossjes, Pantofola, Borgioli, Fagni, Tods enz) en die draag ik ook met plezier.

Wat betreft problemen met Santoni: die heb ik gelukkig niet  :!:
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #74 Gepost op: 14 februari 2007 – 22:34:01
Tjah sorry maar ik vergelijk ze wel. Persoonlijk vind ik dat als je uberhaupt al iets wil namaken: doe het dan goed/beter :)