Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners  (465345 keer gelezen)

Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #645 Gepost op: 20 januari 2010 - 11:11:47
Goede actie, Clock. Ikzelf heb nog spannertjes nodig van mijn suède Santoni schoenen in maatje 8.

Alleen qua maat van de spanners ben ik nog niet helemaal zeker. Zijn er SF-ers met dezelfde schoenmaat? Zo ja, welke maat spanners gebruiken jullie?

Mediaman

• Gast
Reactie #646 Gepost op: 20 januari 2010 - 11:15:24
Goede actie, Clock. Ikzelf heb nog spannertjes nodig van mijn suède Santoni schoenen in maatje 8.

Alleen qua maat van de spanners ben ik nog niet helemaal zeker. Zijn er SF-ers met dezelfde schoenmaat? Zo ja, welke maat spanners gebruiken jullie?

Niet helemaal, maar Santoni 7 = Bexley 42 bij mij, past goed.

Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Reactie #647 Gepost op: 20 januari 2010 - 11:18:17
Thanks Mediaman. Ik weet voldoende.

Cambiare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #648 Gepost op: 20 januari 2010 - 11:51:14
Niet helemaal, maar Santoni 7 = Bexley 42 bij mij, past goed.

Mediaman, is dat een smalle Santoni?

Mediaman

• Gast
Reactie #649 Gepost op: 20 januari 2010 - 12:09:31
Mediaman, is dat een smalle Santoni?

Zowel een sneaker (model Eagele) als een slanke monk, maar dan moet ik voor de zekerheid vanavond even de doos bekijken van de monk.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #650 Gepost op: 20 januari 2010 - 12:24:19
Goeie actie, maar ik heb toch gemerkt dat de Bexley-spanners voor mij aan de achterkant iets te breed zijn, waardoor ze de hiel van mijn schoenen teveel in de breedte uitrekken. Bij de voorvoet had er van mij juist weer wat meer 'vlees' aan mogen zitten.

Ik blijf toch maar bij de veel simpelere Rochester spreidspanners (via Nils Kalf), die vullen de schoen minder goed op maar spannen goed in de lengte en nauwelijks in de breedte, wat mij beter bevalt.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #651 Gepost op: 20 januari 2010 - 12:39:17
Goeie actie, maar ik heb toch gemerkt dat de Bexley-spanners voor mij aan de achterkant iets te breed zijn, waardoor ze de hiel van mijn schoenen teveel in de breedte uitrekken. Bij de voorvoet had er van mij juist weer wat meer 'vlees' aan mogen zitten.

Ik blijf toch maar bij de veel simpelere Rochester spreidspanners (via Nils Kalf), die vullen de schoen minder goed op maar spannen goed in de lengte en nauwelijks in de breedte, wat mij beter bevalt.

Idem hier!

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #652 Gepost op: 20 januari 2010 - 12:53:12
Ik heb zelf de Quality-Shop spanners in de C&J Connaught, Audley en Conniston zitten. De spanners zijn maat 44/45 en de schoenen 9,5. De bouwkwaliteit van de spanners is gewoon erg goed, ik kan het niet anders zeggen. Maar de vorm, daar begin ik nu van in te zien dat het niet voldoende is. Voor de Connaught en de Audley is de spanner namelijk te veel voor de 'waist' van de schoen. Te veel en toch ook weer te weinig op sommige stukken en daardoor krijg je onnodige kreukels in de schoen. Voor de Conniston is de spanner iets te smal, maar daar kijk ik niet heel erg gek van op. Dat is natuurlijk ook een forse schoen.

Ik ga zelf waarschijnlijk via pediwear.co.uk volgende maand de spanners vervangen door C&J spanners. Die vullen de schoenen, zoals ik bij Both heb gezien, toch stukken beter.

Cambiare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #653 Gepost op: 20 januari 2010 - 13:46:43
Zowel een sneaker (model Eagele) als een slanke monk, maar dan moet ik voor de zekerheid vanavond even de doos bekijken van de monk.

Alvast bedankt voor het kijken.

Mediaman

• Gast
Reactie #654 Gepost op: 20 januari 2010 - 20:56:56
Alvast bedankt voor het kijken.

De dubbele monk staat op een Princeleest, code PR.

Ervé

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #655 Gepost op: 22 januari 2010 - 07:05:59
Dank voor de tip. Ben benieuwd of er ervaring is met deze spanners i.c.m. Santoni maat 10 F.

Ben jij er al uit Floriss? Ik vraag me dit namelijk ook af.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #656 Gepost op: 22 januari 2010 - 12:23:45

Ben jij er al uit Floriss? Ik vraag me dit namelijk ook af.

Ik doe niet mee met de actie, heb gewoon rechtstreeks bij Bexley 5 paar spanners maat 45 besteld (was uiteindelijk goedkoper en minder omslachtig). Mochten ze niet passen verkoop ik ze gewoon weer.

Keep you posted.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Ervé

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #657 Gepost op: 22 januari 2010 - 12:28:17
@ floriss

Ik wil ze ook rechtstreeks kopen, alleen twijfel ik over de maat vandaar de vraagstelling.
Hoe kom jij op mt.45 uit?

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #658 Gepost op: 22 januari 2010 - 13:03:49
@ floriss

Ik wil ze ook rechtstreeks kopen, alleen twijfel ik over de maat vandaar de vraagstelling.
Hoe kom jij op mt.45 uit?

Wat ik hier gelezen heb lijken Santoni's wat ruimer te vallen. Santoni 10 = 44,5, dus liever half maatje groter dan kleiner (want dan heb je echt te weinig spanning). Dit wordt bevestigd door de input van anderen, bijv. MM, Santoni 7 = Bexley 42. Als ik dit doorvertaal kom ik (ook) op maat 45 voor de Bexleys uit.

"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mediaman

• Gast
Reactie #659 Gepost op: 22 januari 2010 - 13:10:31
Wat ik hier gelezen heb lijken Santoni's wat ruimer te vallen. Santoni 10 = 44,5, dus liever half maatje groter dan kleiner (want dan heb je echt te weinig spanning). Dit wordt bevestigd door de input van anderen, bijv. MM, Santoni 7 = Bexley 42. Als ik dit doorvertaal kom ik (ook) op maat 45 voor de Bexleys uit.

Een halve maar groter klopt als een bus.