Ik zal mijn duit ook even in het zakje doen. Gisteren heb ik een aantal Seeadler spanners geleverd gekregen. Ik ben er vrij content mee, met de volgende opmerkingen:
-2de keus cederhout ogen goed, de fouten zitten hem uiteraard in het hout (knopen, spint), daar betaal je dus ook wat minder voor. Wat me vooral opvalt in negatieve zin is de breedte van het hielgedeelte. Wellicht dat ik dit wat aan ga passen d.m.v. schuurpapier o.i.d.
-De zwarte premiums zijn prima, maar spreiden dan weer niet in de breedte. Het hielstuk hiervan lijkt wel weer wat smaller.
De maatvoering is helemaal goed: ik draag een 8.5UK en heb spanners maat 8 besteld conform de richtlijn op de site, dit past heel goed. In vergelijking is de maat 9 spanner van Herring die ik heb toch echt wat aan de grote kant (die raden namelijk bij halve maten aan de volgende hele maat te nemen)
Voor mijn vriendin had ik ook gelijk een paartje ceder spanners damesmodel meebesteld, die zijn ook gewoon goed.
Al met al voor het geld prima spanners, het blijft daarnaast toch een beetje aftasten welke spanner voor welke schoen het beste past. Ik heb overwegend C&J en nog wat Loake 1880. Wel blijft het lastig om de volle breedte te laten vullen, omdat ik meestal een G-wijdte draag.