Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners  (463660 keer gelezen)

jc.togi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #705 Gepost op: 25 januari 2010 - 13:44:42
Hoor graag hoe ze zijn als je ze binnen hebt. Vond de maatvoering bij QS een beetje raar, vond het met hele maat wat duidelijker

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #706 Gepost op: 25 januari 2010 - 15:32:00
Yep ik zou 44/45 pakken.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

jc.togi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #707 Gepost op: 25 januari 2010 - 15:57:50
Ik heb nu maat 44 bij schoenspanners.nl gekocht, maar thanks.

Cerillo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #708 Gepost op: 25 januari 2010 - 16:19:48
Ervé, daar heb je een puntje. Had ze al besteld, dus gaan eerst die van schoenspanners.nl eens bekijken en heb er voor die 57 E nu wel een paar spanners met veer en twee schoenzakken bij, al zaten die ook wel al bij de C&J schoenen.

Las wel eerder dat de bexley spanners iets minder uitvullen dan het type dat ik nu besteld heb, of heb ik dat verkeerd begrepen. Denk idd dat je voor grotere aantallen qua prijs beter misschien buiten NL kunt bestellen, al vind ik het zelf wel fijn als de winkel gewoon in Nederland zit.

Heb je net een paar cederhouten schoenspanners gekocht, worden deze op reis vakkundig gemold door die veerspanners met bol. Algemeen bekend hier dat deze funest zijn voor je hak (lees topic maar eens door).

Mediaman

• Gast
Reactie #709 Gepost op: 25 januari 2010 - 16:30:54
Heb je net een paar cederhouten schoenspanners gekocht, worden deze op reis vakkundig gemold door die veerspanners met bol. Algemeen bekend hier dat deze funest zijn voor je hak (lees topic maar eens door).

Het 'mollen' zal geen vaart lopen met een weekje of twee vakantie. Ik begrijp alleen niet waarom veerspanners worden gezien/verkocht als reisspanners, gewichtsbesparing? Mijn schoenen gaan op vakantie mee inclusief de volledig houten spanners.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #710 Gepost op: 25 januari 2010 - 16:35:07
Het 'mollen' zal geen vaart lopen met een weekje of twee vakantie. Ik begrijp alleen niet waarom veerspanners worden gezien/verkocht als reisspanners, gewichtsbesparing? Mijn schoenen gaan op vakantie mee inclusief de volledig houten spanners.

Inderdaad, voor die paar gram verschil hoef je het niet te laten vind ik.

jc.togi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #711 Gepost op: 25 januari 2010 - 16:43:21
Lijkt me dat die spanners met veer wel een stukje lichter zijn dan de volledige spanners van cederhout. Als je dan 2 of 3 paar schoenen meeneemt, kan ik me voorstellen dat dat wat gewicht bespaart, is in het vliegtuig nog wel eens handig.

Had al gelezen dat die simpele niet goed zijn voor je schoenen, maar een weekje moet de hak toch wel kunnen hebben, lijkt me dat de wreef/neus van je schoen meer te lijden heeft als je er helemaal geen spanners in stopt, of niet? Uiteraard is je cederhouten spanners meenemen de beste optie.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #712 Gepost op: 25 januari 2010 - 16:45:42
Koop dan plastic reisspanners. Hetzelfde als de houten versie alleen wat lichter.

Cerillo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #713 Gepost op: 25 januari 2010 - 17:00:41
Bij Quality-Shop.nl staan sinds kort kunststof reisspanners te koop. M.i. de enige echte reisspanners vanwege het vederlichte gewicht.

jc.togi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #714 Gepost op: 25 januari 2010 - 17:22:22
 :-k Hmmm, puntje.

Godfather

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #715 Gepost op: 25 januari 2010 - 17:23:40
Bij Quality-Shop.nl staan sinds kort kunststof reisspanners te koop. M.i. de enige echte reisspanners vanwege het vederlichte gewicht.

Dank je voor de tip, Cerillo. Overigens onderschrijf ik je statement over de bolveerspanners. Deze hebben ooit een paar Santoni's van mij het hakstuk danig vervormd. Sindsdien nooit meer van die dingen. Begrijp eigenlijk niet dat ze nog te koop zijn.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #716 Gepost op: 25 januari 2010 - 17:30:45
En spanners van plastic missen weer doel omdat ze geen vocht opnemen.

Mediaman

• Gast
Reactie #717 Gepost op: 25 januari 2010 - 17:32:23
Dus, houtenspanners erin, kritisch kijken naar hoeveel schoenen je echt nodig hebt en anders maar een opblaasbeest minder mee op vakantie.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #718 Gepost op: 25 januari 2010 - 17:33:11
En spanners van plastic missen weer doel omdat ze geen vocht opnemen.

Inderdaad maar goed het scheelt wel in kilo's in je bagage. Daarom heten ze ook reis-spanners :]

Mediaman

• Gast
Reactie #719 Gepost op: 25 januari 2010 - 17:37:19
Inderdaad maar goed het scheelt wel in kilo's in je bagage. Daarom heten ze ook reis-spanners :]

Op een vakantie naar een tropische bestemming is de eigenschap om vocht op te nemen vrij handig denk ik.