Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners  (463635 keer gelezen)

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #585 Gepost op: 28 oktober 2009 - 16:29:17
Laat ik de vraag herformuleren: weet iemand welke spanners het beste in het Franse merk J.M. Weston passen?
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #586 Gepost op: 28 oktober 2009 - 16:45:10
Ik gok spanners van J.M. Weston.

Alliata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #587 Gepost op: 29 oktober 2009 - 14:42:53
Nee heb ook het idee dat ze te breed zijn.

QS spanners in een maatje kleiner zijn ook in de breedte kleiner. Bij mij ongeveer een halve cm (tussen maat 42/43 en 40/41)

Maar zoals Ramone als zegt; spanners van J.M. Weston zullen natuurlijk altijd beter passen
"There are three choices in life: be good, get good or give up."
House MD

Tumblr

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #588 Gepost op: 30 oktober 2009 - 13:12:49
Wie heeft er ervaring met de schoenspanners van Crockett & Jones zoals je die (bijvoorbeeld) op Pediwear kunt bestellen? Het lijkt alsof je ze in alle maten (incl. halve maten!) kunt bestellen, wat vrij uniek is natuurlijk. Ze zijn niet eens duur, zo rond de 35-38 euro geloof ik.

Iemand hier die een Crockett & Jones-schoen heeft met een C&J-spanner in dezelfde maat?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #589 Gepost op: 30 oktober 2009 - 13:17:02
Volgens mij hebben ze alleen hele maten. Ik heb althans 8,5 opgegeven, maar kreeg 8-spanners. Ook een tikkie duurder toen ik ze kocht.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #590 Gepost op: 30 oktober 2009 - 16:04:44
Dat zou kunnen, van die hele maten. Hoe spant een 8-spanner in een 8,5-schoen? Perfect of zou 9 misschien beter zijn?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #591 Gepost op: 30 oktober 2009 - 18:29:14
Dat zou kunnen, van die hele maten. Hoe spant een 8-spanner in een 8,5-schoen? Perfect of zou 9 misschien beter zijn?

Ik mis wat 'vlees' op de wreef. 9 zou beter kunnen zijn, maar dat is speculeren.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #592 Gepost op: 31 oktober 2009 - 10:36:30
Ik mis wat 'vlees' op de wreef. 9 zou beter kunnen zijn, maar dat is speculeren.
Ik heb in de praktijk gemerkt dat de meeste schoenspanners [soms zelfs de orginele] wat "vlees" op de wreef missen, omdat ik dit bij Berluti [en wholecuts] nodig heb ter vulling omdat de schoen juist daar wat ďnzakt" en rimpels gaat geven.
Zodoende ben ik uitgekomen bij LCA en Dunkelman, deze hebben een iets smallere leest maar een hoger en verder oplopende wreef.
Een goedkoper alternatief zijn de [in lengte verstelbare]kunststof "travel" schoenspanners van Berluti [de houten exemplaren zijn ontzettend prijzig] deze hebben eveneens wat smallere pasvorm [dus niet geschikt voor breedte maten welke veel franse merken dan ook niet hebben] en een hoog door- cq. oplopende wreef, door de verstelbaarheid kan tot 1 hele maat meer worden opgevuld.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #593 Gepost op: 31 oktober 2009 - 11:00:41
SirMax verkoopt Dunkelman. Passen prima in mijn C&J en Santoni en itt de Bexley spanners sluiten ze mooi aan op de wreef. Ook heb ik spanners van Herringshoes. Deze zijn wat massiever en naast een hogere wreef sluiten deze, doordat het voetgedeelte verder en hoger doorloopt, nog mooier aan en vullen de schoen mooi op. Deze gebruik ik in mijn Churchs' en passen goed bij de 73 leest
Be yourself no matter what they say

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #594 Gepost op: 31 oktober 2009 - 17:21:24
Dat is opvallend; dat de Herringshoes schoenspanners beter in de Church's shoes passen, terwijl Church's zelf Dunkelman schoenspanners gebruikt.  :-k
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Alberts

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #595 Gepost op: 31 oktober 2009 - 22:52:58
Wie heeft er ervaring met de schoenspanners van Crockett & Jones zoals je die (bijvoorbeeld) op Pediwear kunt bestellen? Het lijkt alsof je ze in alle maten (incl. halve maten!) kunt bestellen, wat vrij uniek is natuurlijk. Ze zijn niet eens duur, zo rond de 35-38 euro geloof ik.

Iemand hier die een Crockett & Jones-schoen heeft met een C&J-spanner in dezelfde maat?

Ik heb een c&j  7 spanner in een 7 schoen. Had misschien beter een 7,5 kunnen zijn, zeker geen 6,5.
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #596 Gepost op: 01 november 2009 - 13:18:23
Ik heb een c&j  7 spanner in een 7 schoen. Had misschien beter een 7,5 kunnen zijn, zeker geen 6,5.
Uit ervaring kan ik melden dat ook bij C&J de exacte maat de best passende is en bij een halve maat schoen je idd. beter een halve maat groter kunt kiezen.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #597 Gepost op: 01 november 2009 - 13:20:35
Uit ervaring kan ik melden dat ook bij C&J de exacte maat de best passende is en bij een halve maat schoen je idd. beter een halve maat groter kunt kiezen.

Dat laatste wisten ze blijkbaar niet bij Pediwear: ik kreeg een 8 voor mijn 8,5.

Nightwatch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #598 Gepost op: 01 november 2009 - 15:44:48

Diezelfde ervaring deed ik helaas gister ook op. De Seeadler spanners maat 44 passen prima in mijn C&J maat 9.5 (348 leest) . De Bexley spanners maat 44 zijn helaas te klein.

Vandaar: twee paar Bexley spanners maat 44 te koop. Vastep prijs € 35,- (voor beide) evt af te halen in Amsterdam. Bij interesse graag een DM!

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #599 Gepost op: 03 november 2009 - 19:38:41
Zoals eerder aangegeven passen de Berluti kunststof verstelbare schoenspanners erg goed in Wholecuts en andere modellen waar wat meer "vlees" op de wreef nodig is, op dit moment staan er 2 maten te koop op e-bay voor een schappelijke prijs :
2 paren in de maat 43 in lengte verstelbaar tot maat 44 bij gelijkblijvende breedte.
http://cgi.ebay.fr/paire-dembauchoirs-BERLUTI-43-44-shoe-trees-plastiques_W0QQitemZ250524378999QQcmdZViewItemQQptZFR_YO_Vetements_ChaussuresHommes?hash=item3a546aa777
2 paren in de maat 41 in lengte verstelbaar tot maat 42 bij gelijkblijvende breedte.
http://cgi.ebay.fr/paire-dembauchoirs-BERLUTI-41-42-shoe-trees-plastique_W0QQitemZ250523611393QQcmdZViewItemQQptZFR_YO_Vetements_ChaussuresHommes?hash=item3a545ef101
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“