Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners  (463577 keer gelezen)

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #165 Gepost op: 08 januari 2008 - 19:24:58
Citaat van: "foto010101"
Ik heb mijn Seeadler spanners in maat 42 vergeleken met mijn recent aangeschafte Quality-Shop schoenspanners in maat 42/43.

Wat betreft de kwaliteit van het hout: het cederhout van beide schoenspanners is vrijwel identiek. Ze ruiken sterk naar cederolie en nemen het vocht snel op. Als je je handen erop houdt dan heb je direct droge handen. Niet alle cederhouten schoenspanners nemen vocht even snel op. Wel moet ik hierbij vermelden dat het licht opschuren van de spanner de vochtopname direct zou kunnen verbeteren. Het hout is dan immers weer poreus aan het oppervlakte.

Wat betreft de contructie: beide schoenspanners liggen op hetzelfde niveau. De veren en schroeven lijken identiek en zijn op dezelfde manier bevestigd.

Uiteraard is de vorm van het allergrootste belang. Één verschil valt mij direct op: het hielstuk van de Quality-Shop schoenspanner is wat breder.

Het zijn beide zeer goede schoenspanners voor een prima prijs. Een schoen met een wat meer ruimte bij de hielen zou wellicht beter gevuld worden met een Quality-Shop schoenspanner. Verder vind ik de knop van de Quality-Shop schoenspanner wel handig. De schoenspanner is zo makkelijker uit de schoen te halen.

Leuk en informatief bericht, foto010101  =D>

StevenK

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #166 Gepost op: 08 januari 2008 - 20:42:11
Heb vandaag de quality-shop schoenspanners ontvangen en als halve tweaker al wel even nagedacht hoe ik ze iets breder kan maken (gezien m'n H leest), maar ze maken op mij zeker een goede indruk.

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #167 Gepost op: 14 januari 2008 - 18:47:50
Hmm, moet ook weer op zoek naar spanners. Niet voor mezelf, de Seaadlers zijn prima. Maar ik zoek nu spanners in maar 36. Iemand een idee?
Via het www kom ik alleen op Britse en US sites die niet verzenden naar NL.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #168 Gepost op: 14 januari 2008 - 18:50:43
Citaat van: "Stromen"
Hmm, moet ook weer op zoek naar spanners. Niet voor mezelf, de Seaadlers zijn prima. Maar ik zoek nu spanners in maar 36. Iemand een idee?
Via het www kom ik alleen op Britse en US sites die niet verzenden naar NL.
Toch maar gewoon Bexley doen?

Thibault

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #169 Gepost op: 14 januari 2008 - 20:00:56
Mijn Bexley-schoenspanner zijn IDENTIEK aan de Seadler-schoenspanner, alleen het koperen plaatje verschilt, voor de rest is er geen enkel verschil.
Ik denk dat de Bexley's zelfs nog goedkoper zijn.

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #170 Gepost op: 14 januari 2008 - 20:28:55
[/quote]Toch maar gewoon Bexley doen?[/quote]

Captain Obvious  :lol:  Bexley, Seeadleretc heb ik natuurlijk allemaal bekeken. Maar die hebben heen maat 36.
Rochester wel (damesmatenafdeling) maar vind die maar eens in Nederland. De kleine maten bedoel ik dan hè...

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #171 Gepost op: 19 januari 2008 - 13:16:29
Net dus een paar Juniper Ridge spanners gekocht a 39,- e bij (volgens mij) de beste schoenmaker uit Den Haag en omstreken, Ruud van der Geest in de Weimarstraat.

Ik heb ervaring met verschillende spanners in verschillende schoenen, ook ervaring met Rochester in mijn Santoni's, maar de pasvorm van die JR's is werkelijk subliem als je het mij vraagt. Met name het hielstuk is mooi slank, slanker dan bij Rochester, maar zeker niet te slank.

Die JR's staat zit dus wel een van Bommel plaatje op maar dat gaat er straks meteen af natuurlijk :lol: Ik ga ff naar karwei om wat koperen knopjes te halen, gelijk al m'n spanners van een paar mooie knoppen voorzien.

Oh ja, mocht je nou nergens passende spanners vinden, dan maakt hij gewoon een paar passend voor je 8)  :arrow: MTM spanners.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #172 Gepost op: 19 januari 2008 - 18:46:43
Ook al ergens anders gepost (Bexley topic), maar gisteren een enorme doos van Bexley ontvangen.
Schoenspanners 59,- per 5 paar + 12,- verzendkosten
Hebben sale. 4 werkdagen geduld en dan komen ze !!
Geen geld. Zoals eerder gemeld ruiken perfect en zijn mi mooi afgewerkt.
Waar voor je geld dus!!!
Be yourself no matter what they say

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #173 Gepost op: 19 januari 2008 - 19:14:23
Citaat van: "carpe diem"
Ook al ergens anders gepost (Bexley topic), maar gisteren een enorme doos van Bexley ontvangen.
Schoenspanners 59,- per 5 paar + 12,- verzendkosten
Hebben sale. 4 werkdagen geduld en dan komen ze !!
Geen geld. Zoals eerder gemeld ruiken perfect en zijn mi mooi afgewerkt.
Waar voor je geld dus!!!

Klinkt goed, ik ga ze ook bestellen.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #174 Gepost op: 19 januari 2008 - 19:24:27
Noem me ouderwets maar spanners wil ik gewoon passen in de schoen waarvoor ik ze ga gebruiken. Luistert best nauw namelijk...

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #175 Gepost op: 19 januari 2008 - 19:57:15
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Net dus een paar Juniper Ridge spanners gekocht a 39,- e bij (volgens mij) de beste schoenmaker uit Den Haag en omstreken, Ruud van der Geest in de Weimarstraat.

Ik heb ervaring met verschillende spanners in verschillende schoenen, ook ervaring met Rochester in mijn Santoni's, maar de pasvorm van die JR's is werkelijk subliem als je het mij vraagt. Met name het hielstuk is mooi slank, slanker dan bij Rochester, maar zeker niet te slank.

Die JR's staat zit dus wel een van Bommel plaatje op maar dat gaat er straks meteen af natuurlijk :lol: Ik ga ff naar karwei om wat koperen knopjes te halen, gelijk al m'n spanners van een paar mooie knoppen voorzien.

Oh ja, mocht je nou nergens passende spanners vinden, dan maakt hij gewoon een paar passend voor je 8)  :arrow: MTM spanners.

Zijn die JP schoenspanners van jou qua vorm gelijk aan die van de Quality-Shop? Het hielstuk van mijn Quality-Shop schoenspanners is vrij breed, breder dan die van Seeadler, zoals boven ook te zien is.

De schoenspanners van The Royal Treatment hebben toch ook een breed hielstuk? Was dat niet juist belangrijk? Maakt alleen het hielstuk van jouw JP schoenspanner het grote verschil?

Dat Van Bommel plaatje zit zeker vast met 2 spijkertjes of niet? Hopelijk blijven er geen duidelijke gaten over.

Ik betrap mezelf op behoorlijk wat mierenneukerij...
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #176 Gepost op: 19 januari 2008 - 20:13:30
Oordeel zelf, links een spanner van Rochester, rechts de JP.

Zijn twee totaal verschillende spanners, kijk ook naar de voorvoet.

Check ook ff de messingen knopjes die ik er vanmiddag opgezet heb 8)

Van de twee gaatjes van het Bommelplaatje verdwijnt er een onder de knop. Is geen mierenneukerij hoor. Is een serieuze zaak :)  Dat andere gaatje, daar moet nog even een tubetje guppa in de juiste kleur voor worden aangeschaft.....

8-[  :wink:

Overigens is de Rochester door mijzelf destijds gemodificeerd naar een smaller hielstuk. Dit was gewoon echt te breed voor m'n Santoni's, rekte de hiel wat op :? . Ik heb verder geen ervaring met spanner van TRT.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #177 Gepost op: 19 januari 2008 - 20:18:50
Ohja, voor de liefhebber van het betere Hollandsche schoenenwerk:

Als iemand ze graag wil hebben ben ik bereid ze voor extragratis en voor niets naar je toe te sturen.

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #178 Gepost op: 19 januari 2008 - 20:21:39
Ohja, voor de liefhebber van het betere Hollandsche schoenenwerk:

Als iemand ze graag wil hebben ben ik bereid ze voor extragratis en voor niets naar je toe te sturen.

Schroef die dingen lekker op je voordeur  :lol:
Quotidie potest esse ultimo die

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #179 Gepost op: 19 januari 2008 - 22:01:31
Oordeel zelf, links een spanner van Rochester, rechts de JP.

Het voorstuk dat de wreef moet vullen is bij de JP duidelijk beter geproportioneerd. Volgens mij is het voorstuk vrijwel identiek aan die van Seeadler, Bexley en de Quality-Shop.

Wat betreft het hielstuk: het hielstuk lijkt wat lager en ietsjes smaller dan de Rochester. Overigens, de Seeadler is ook smaller dan de Rochester.

We hebben op dit forum tot nu toe een aantal goede generieke spanners ontdekt: Seeadler, The Royal Treatment, Bexley, Quality-Shop en JP.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html