Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (737397 keer gelezen)

lorenzo

  • Gebruiker
  • Berichten: 488
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2265 Gepost op: 29 december 2017 – 20:42:06
200 euro neerleggen voor een pak is zonde, koop je alleen maar rommel voor. 
Dit jasje kopen, heb je tot je twintigste plezier van. Combineren met een chino van Massimo Dutti.
Ben je voor 250 euro klaar en heb je een setje dat je altijd kan aantrekken, want een pak hangt op je zestiende het grootste deel van de tijd in de kast.

https://eu.suitsupply.com/en/jackets/havana-blue-plain/C848.html?cgid=Jackets&prefn1=collectionID&prefv1=fallwinter&srule=PriceAsc



https://www.massimodutti.com/nl/uitverkoop/broeken-en-jeans/chino-broek-slim-fit-c1745959p7904975.html?colorId=805&parentId=7904980


NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.932
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2266 Gepost op: 29 december 2017 – 20:44:12

Diedavido

  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2267 Gepost op: 08 januari 2018 – 13:46:30
Beste allemaal,

Dit is mijn eerste post hier, ben zeer verrast door de behulpzaamheid van iedereen op dit forum. Good job! Momenteel heb ik een drietal pakken (alle 3 van SuSu), deze zijn vrij ''basic'' (blauw, donker en licht-grijs). Ik wil nu graag wat investeren in een mooi pak. Mijn budget is ongeveer €750/€1000.

Is ''design you own'' een goede optie (bij SuSu bijvoorbeeld), of kan ik beter kijken naar MtM? Ik sport vrij veel dus zal geen pak uit het rek kunnen kopen. Liefste heb ik geen effen pak, maar juist met een mooi patroon.

Enig advies over waar ik kan gaan kijken, liefst niet online, is welkom en word zeer gewaardeerd!

Alvast ontzettend bedankt voor het advies en excuses als dit niet de correcte plek is voor deze vraag.
Laatst bewerkt op: 08 januari 2018 – 13:49:08 door Diedavido

Frits

  • Gebruiker
  • Berichten: 143
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2268 Gepost op: 08 januari 2018 – 13:54:28
Is dat design your own niet gewoon dat je dat je een RTW kunt samenstellen naar je wensen (stof en voering)? Denk dat SuSu MTM een goede optie voor je is maar ga niet uit van de vanafprijzen indien je een leuke stof wilt.

Vriend35

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.358
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2269 Gepost op: 08 januari 2018 – 13:57:43
Momenteel heb ik een drietal pakken (alle 3 van SuSu)

Ik sport vrij veel dus zal geen pak uit het rek kunnen kopen.


Welkom!

Dit spreekt elkaar tegen.

Voor €750-€1000 heb je een goed MTM pak van Munro. Voor de DYO van Susu of Oger by Atelier Munro moet je al een goede confectie maat hebben wil dit wat zijn.

Vriend35

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.358
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2270 Gepost op: 08 januari 2018 – 13:58:55
Is dat design your own niet gewoon dat je dat je een RTW kunt samenstellen naar je wensen (stof en voering)?

Je kunt kleine aanpassingen doen o.a. mouwlengte en lengte jasje aanpassen.

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.314
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2271 Gepost op: 08 januari 2018 – 14:21:51
lat wat maken. stofje zoeken, opties kiezen, hotelletje doen. zoveel leuker.
live and let die

Diedavido

  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2272 Gepost op: 08 januari 2018 – 14:36:28
Welkom!

Dit spreekt elkaar tegen.

Voor €750-€1000 heb je een goed MTM pak van Munro. Voor de DYO van Susu of Oger by Atelier Munro moet je al een goede confectie maat hebben wil dit wat zijn.

Thanks! Ik denk dat het mix en match is wat ik nu heb, maar daar is het aanbod ontzettend beperkt.. Super, bedankt voor de tips!

Vriend35

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.358
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2273 Gepost op: 08 januari 2018 – 14:38:38
Thanks! Ik denk dat het mix en match is wat ik nu heb, maar daar is het aanbod ontzettend beperkt.. Super, bedankt voor de tips!

In welke regio woon je? Door heel Nederland zitten genoeg Munro verkooppunten.

Diedavido

  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2274 Gepost op: 08 januari 2018 – 14:43:21
Is dat design your own niet gewoon dat je dat je een RTW kunt samenstellen naar je wensen (stof en voering)? Denk dat SuSu MTM een goede optie voor je is maar ga niet uit van de vanafprijzen indien je een leuke stof wilt.

Hoi Frits,

Thanks! Heb je zelf ervaring met MtM werk van SuSu? Ik vind het allemaal mooi en interessant, maar ben (helaas) nog vrij nieuw en onbekend hierin, maar deze adviezen zijn erg behulpzaam.

Begrijp ik goed dat ik veel meer keuze heb met MtM tegenover RTW? En zou ik met mijn budget €750-€1000 een beetje keuze hebben voor MtM bij Susu, Oger en dus Munro?

Dank

Diedavido

  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2275 Gepost op: 08 januari 2018 – 15:39:51
In welke regio woon je? Door heel Nederland zitten genoeg Munro verkooppunten.

Utrecht, dus er is vast wel iets in de buurt

Winne2

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.376
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2276 Gepost op: 08 januari 2018 – 15:44:34
Dan zou ik met de broer van Bucharest meegaan en wat laten maken bij New Tailor. Die kunnen je wel wat moois bieden in die prijsklasse waarbij je voldoende stofkeuze hebt en qua opties.
TAFKADM

Vriend35

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.358
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2277 Gepost op: 08 januari 2018 – 15:46:38
Dan zou ik met de broer van Bucharest meegaan en wat laten maken bij New Tailor. Die kunnen je wel wat moois bieden in die prijsklasse waarbij je voldoende stofkeuze hebt en qua opties.

Half canvas vanaf €699,- en full-canvas vanaf €899,-

Diedavido

  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2278 Gepost op: 09 januari 2018 – 09:52:12
Half canvas vanaf €699,- en full-canvas vanaf €899,-

Thanks!

Diedavido

  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2279 Gepost op: 09 januari 2018 – 09:53:41
Dan zou ik met de broer van Bucharest meegaan en wat laten maken bij New Tailor. Die kunnen je wel wat moois bieden in die prijsklasse waarbij je voldoende stofkeuze hebt en qua opties.

Ziet er mooi uit, wellicht daar maar eens naar binnen lopen. Daarnaast wil ik ook een bezoekje brengen aan een SuSu MtM locatie. Iemand die Laren of juist Amsterdam kan aanbevelen? Bedankt!