Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795728 keer gelezen)

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2235 Gepost op: 01 februari 2017 - 20:31:19
Top, gewoon lekker zelfstandige keuzes maken! (Uiteraard met genoeg kennis van zaken)
Je kan nu eenmaal nooit iedereen tevreden stellen/houden, zolang jezelf maar tevreden bent zit het wel goed.

Als forumlid, zit in de zelfde leeftijdscategorie, is dat belangrijk voor je te houden.
Zelf heb ik een duidelijk 'eigen' stijl, maar ik ben ook vrij 'gevoelig' en ben soms bang dat wanneer iemand het niks vind dit meteen over mij als persoon gaat. Een beetje een schild heb ik dus wel nodig.
Daarom vond ik je post over het streepjes pak zeer mooi.
Verder luister je goed naar de adviezen en ben je bereidt deze info ter harte te nemen. Keep it up!

Rene1994

• Bekijk profiel
Reactie #2236 Gepost op: 01 februari 2017 - 22:15:24
Bedankt voor je reactie Ldejong :)  Ik ga zeker mijn best doen!

summit

• Gebruiker
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Reactie #2237 Gepost op: 01 februari 2017 - 22:58:51
Het aardige van het forum is dat je eerlijke en ongezouten kritiek krijgt waar je mee kunt doen wat je wilt . Soms klink het wat onaardig maar even vaak zit er in dat onaardigs een kern van waarheid. Deal er mee en neem de tijd om je in te voegen

tjoena

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Reactie #2238 Gepost op: 01 februari 2017 - 23:08:42
Wat summit zegt is helemaal waar. Die 'in-your-face'-opmerkingen zijn in het begin wellicht wat direct en maken je wellicht wat onzeker. Vergeet echter niet dat iedereen ergens begonnen is en mensen sommige opmerkingen niet voor niets maken. Uiteindelijk zitten we hier om wat van elkaar te leren. Ik zit hier ook nog niet zo lang, maar ik heb al zo achterlijk veel (positief) commentaar van mensen gehad over de manier van kleden sinds ik hier zit, dat ik die opmerkingen maar al te graag aanneem. Mijn portemonnee is mijn grootste vijand geworden, maar ach.. leven doe je maar een keer.

Adolphus

• Bekijk profiel
Reactie #2239 Gepost op: 04 mei 2017 - 20:53:01
Ik ben aan het rond kijken voor een mtm pak/los jasje en ben bij verschillende klerenmakers aan het kijken, heeft er iemand ervaring met een van deze bedrijven rs-sartoria, thetailormates? Ik kan niks vinden hier op het forum of reviews daar buiten. Websites
www.rs-sartoria.nl/
www.thetailormates.nl/

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2240 Gepost op: 04 mei 2017 - 21:11:00
Er is vermoedelijk een reden dat je hier niets over kunt vinden op het forum. Je eerste mtm ervaring? Ik zou ik dat geval eerst eens bij Suit Supply kijken.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

summit

• Gebruiker
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Reactie #2241 Gepost op: 04 mei 2017 - 21:38:35
Wat Timothy zegt, en die sites maar even negeren

Adolphus

• Bekijk profiel
Reactie #2242 Gepost op: 05 mei 2017 - 10:11:32
Ik zal eens langs gaan bij de Suit supply. Hoe zit het met de duurzaam van pakken van de Suit supply?
het is inderdaad mijn eerste mtm kleding, mijn budget is overiges 750 euro voor alleen een pak.

Pitti Carabinieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2243 Gepost op: 05 mei 2017 - 10:17:29
Waarom moet het perse mtm zijn?
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2244 Gepost op: 05 mei 2017 - 10:20:29
mijn budget is overiges 750 euro voor alleen een pak.

Dan kun je beter rtw gaan.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2245 Gepost op: 05 mei 2017 - 10:23:13
Dan kun je beter rtw gaan.

mwah, 750 moet je wel iets voor kunnen krijgen

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2246 Gepost op: 05 mei 2017 - 10:28:01
mwah, 750 moet je wel iets voor kunnen krijgen

Klopt, maar beperkte keus bij Munro of The Makers leveranciers.

Hulsebosch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2247 Gepost op: 05 mei 2017 - 10:59:26
Voor €750 heb je bij Suit Supply keuze uit een best fors aantal stoffen. Dat was in ieder geval zo de laatste keer dat ik daar was. Ze worden wel steeds iets duurder, maar de basisprijs staat nog steeds op €469 en de effen stoffen die je daarovor kunt kiezen zijn prima voor een eerste pak.

Adolphus

• Bekijk profiel
Reactie #2248 Gepost op: 05 mei 2017 - 22:33:34
Waarom moet het perse mtm zijn?
Dat hoeft niet perse maar omdat het dan helemaal naar mijn wens is, maar als suit supply of Oger goed zittende, mooie rtw pakken heeft vind ik dit ook geen probleem scheelt nog ook. :mrgreen:

Klopt, maar beperkte keus bij Munro of The Makers leveranciers.
Ik neem aan dat dat een zeer high end stof is die boven s120 is, zelf zoek ik iets van onder s120 hoger zal voor mij geen nut hebben.

Maar is de prijs kwaliteit verhouding van de goedkopere stoffen dan erg slechter dan de high end stoffen?

cutaway

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2249 Gepost op: 11 juni 2017 - 21:43:57
Nogmaals bedankt allemaal voor het advies. Ik ben overtuigd van het feit dat ik beter voor de Oxfords kan gaan. Deze heb ik zojuist besteld in dezelfde maat als mijn derby's. Nu hopen dat mijn relatief brede voeten hier net zo goed in passen :)

Ik denk dat ik nu met 2 pakken, 4 overhemden waarvan 1 gestreepte, 1 paar schoenen en 6 dassen redelijk op weg ben. Ik probeer het lekker simpel te houden zodat ik geen blunders kan maken! Ik blijf lekker meelezen en hoop steeds meer keuzes zelfstandig te kunnen maken.

John Edward in Rotterdam verkoopt Royal Oxfords van Cheaney. Prima prijs kwaliteit-verhouding. Nu in de aanbieding voor €229.