Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (737793 keer gelezen)

Mark.Huizen

  • Gebruiker
  • Berichten: 362
  • Usus magister est optimus
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2310 Gepost op: 10 augustus 2018 – 11:52:54
Niet mauwen.
The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.

Elwin

  • Gebruiker
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2311 Gepost op: 10 augustus 2018 – 11:55:16
Wat valt je op aan je schouders? Lijkt mij dat ze niet te veel padding hebben. Is lastig te zien met een dergelijke foto wat er verkeerd aan zou moeten zijn.

Armlengte echt behoorlijk te lang. Heb je open knoopsgaten? (mag ik wel vanuit gaan met verschillende pasmomenten) Ik zou aan ze vragen of ze de mouwen willen innemen vanuit de schouder. Zo behoud je de juiste afstand knopen — einde mouw.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2312 Gepost op: 10 augustus 2018 – 12:17:33
Is gewoon maatwerk? Dan is het geen pas. Idee van pas is juist dat er dingen makkelijke aangepast kunnen worden #kuthumeur
This, madame, is Versailles.

sjors86

  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2313 Gepost op: 10 augustus 2018 – 13:22:25
Wat valt je op aan je schouders? Lijkt mij dat ze niet te veel padding hebben. Is lastig te zien met een dergelijke foto wat er verkeerd aan zou moeten zijn.

Armlengte echt behoorlijk te lang. Heb je open knoopsgaten? (mag ik wel vanuit gaan met verschillende pasmomenten) Ik zou aan ze vragen of ze de mouwen willen innemen vanuit de schouder. Zo behoud je de juiste afstand knopen — einde mouw.

Het geen dat mij opvalt aan de schouders is iets dat ik lichtjes herken in deze afbeelding ( http://www.fhm.nl/upload/image/website/Cool/suit/suit1.jpg) en nu vraag ik mij dus af of ik spoken zie of dat dit echt het zelfde is.

Ik ben zelf ook van mening dat de mauw te lang is en ik ben altijd een beetje zoekende naar de definitie naar "open knoopsgaten" maar de laatste knoop kan in ieder geval "los". Het innemen vanuit de schouder, dat kan gewoon, neem aan dat juist dat het breedste stuk is?

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.324
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2314 Gepost op: 10 augustus 2018 – 13:49:27
ge moet een filmpje plaatsen zo zie ik niks
live and let die

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.707
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2315 Gepost op: 10 augustus 2018 – 13:49:59
Ik vind er niet zoveel mis mee, om eerlijk te zijn. Schouders zijn goed hoor. Dit beetje hou je toch met mtm en padded shoulders. Zeker als je zelf een beetje afhangende schouders hebt. Is lang niet zo erg als op je voorbeeldfoto.

Volgens mij zitten de mouwknopen ver genoeg van het einde om gewoon vanaf daar in te nemen. Vanuit de schouder inkorten klinkt romantisch, maar zou ik lang niet aan iedere kleer(ver)maker toevertrouwen.

Frits

  • Gebruiker
  • Berichten: 143
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2316 Gepost op: 10 augustus 2018 – 13:55:17
Ik vind er niet zoveel mis mee, om eerlijk te zijn. Schouders zijn goed hoor. Dit beetje hou je toch met mtm en padded shoulders. Zeker als je zelf een beetje afhangende schouders hebt. Is lang niet zo erg als op je voorbeeldfoto.

Volgens mij zitten de mouwknopen ver genoeg van het einde om gewoon vanaf daar in te nemen. Vanuit de schouder inkorten klinkt romantisch, maar zou ik lang niet aan iedere kleer(ver)maker toevertrouwen.

Eens, niet te veel aan doen. Gewoon gaan dragen en dan merk je vanzelf wat je anders wilt bij je volgende pak.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.389
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2317 Gepost op: 10 augustus 2018 – 13:59:51
Wacht even, is toch mtm?
Dan ligt "fout" bij degene die het heeft opgemeten, dat ze het maar oplossen.
Ik zou nooit vanaf onder de mouw laten inkorten.

sjors86

  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2318 Gepost op: 10 augustus 2018 – 14:03:22
Thanks iedereen, geeft in ieder geval een goed gevoel.
Er is gewoon veel misgegaan met deze tailor, heeft allemaal veel langer geduurd dan afgesproken en vervolgens komt die bijna elke afspraak te laat. Van de 4 afspraken die ik inmiddels met hem gehad heb, is eigenlijk geen enkele soepel verlopen, 2x komt die meer dan een uur te laat opdagen en gisteren zelfs 1,5 uur en dan gaat die ook nog eens op vakantie (laat die me paar dagen van te voren weten) en is die pas terug 4 dagen voor de deadline. Mijn vertrouwen in hem is dan ook op persoonlijk niveau erg geschaad en die twijfel slaat (onterecht) over naar zijn vakkennis.

Dus bedankt voor het vertrouwen die jullie mij hiermee teruggeven, als jullie dit zeggen, zegt mij dat meer dan als hij dat zegt (wij van wc eend).

Zal een goede foto maken als die definitief is, met schoenen erbij!   

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2319 Gepost op: 10 augustus 2018 – 14:04:03
Dit is een heel raar jasje. Kijk naar de hoogte van de paspelzakken. De mouwen zijn ridicuul. Ze moeten het opnieuw voor je maken en anders je geld teruggeven.

Mijn vertrouwen in hem is dan ook op persoonlijk niveau erg geschaad en die twijfel slaat (onterecht) over naar zijn vakkennis.

Helemaal niet onterecht, dit is een beunhaas.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.707
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2320 Gepost op: 10 augustus 2018 – 14:08:04
Misschien is het pak wel met overtollige mouwlengte besteld?

Als de knopen tegen de rand aan komen niet nee. Maar kans dat een beunhaas je schouders verkloot lijkt me wel iets om rekening mee te houden.

Natuurlijk is het 'hun probleem', maar zou me als het even kan alle ergernis besparen.

Dit is een heel raar jasje. Kijk naar de hoogte van de paspelzakken. De mouwen zijn ridicuul. Ze moeten het opnieuw voor je maken en anders je geld teruggeven.

Mwah. Gemiddeld resultaat voor een gemiddelde mtm-schuur. Heb hier wel gekker gezien. Hier is echt nog wel wat van te maken. En zijn de kleppen niet gewoon naar binnen gevouwen?

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2321 Gepost op: 10 augustus 2018 – 14:08:17
Trust your gut.


Mwah. Gemiddeld resultaat voor een gemiddelde mtm-schuur. Heb hier wel gekker gezien. Hier is echt nog wel wat van te maken. En zijn de kleppen niet gewoon naar binnen gevouwen?

Dat maakt niet uit. De opening op die positie tussen de twee knopen is gewoon raar. Ik zou het jasje wsch te kort noemen.
Laatst bewerkt op: 10 augustus 2018 – 14:11:05 door Velponi

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.707
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2322 Gepost op: 10 augustus 2018 – 14:08:40
Waar komt het vandaan eigenlijk?

sjors86

  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2323 Gepost op: 10 augustus 2018 – 14:10:29
Misura Sartoria, maar die hebben/hadden een nieuwe zaak in Haarlem.

Elwin

  • Gebruiker
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2324 Gepost op: 10 augustus 2018 – 15:25:36
Dan weet je dus dat je niet meer naar dit soort “maatwerk” toko’s moet. Zoals je beschrijft is het geen professionele gang van zaken.

T.a.v. de open knoopsgaten: elk pak van een beetje respectabele maker heeft open knoopsgaten, wat betekent dat alle 4 (of 5) van de knopen functioneren (los - vast). Zoals ik bij jou zie moet de mouwlengte ong. 4 cm ingenomen (korter gemaakt) worden. Dit betekent dat je het mooiste resultaat krijgt als de je mouw vanaf de schouder inkort. Anders krijg je dat de afstand tussen het onderste knoopje en het uiteinde van de mouw niet meer in verhouding is.

Zoals inderdaad al wordt genoemd kunnen niet alle kleermakers dit. Is ook een vrij dure ingreep, dus die misura staat er vast niet om te springen. Misschien beter om zelf een goed adresje te vinden hiervoor en de nota op te sturen als zij het niet kunnen/doen.
Laatst bewerkt op: 10 augustus 2018 – 15:28:23 door Elwin