Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795744 keer gelezen)

summit

• Gebruiker
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2220 Gepost op: 17 januari 2017 - 23:13:34
Mooi artikel!

Rene1994

• Bekijk profiel
Reactie #2221 Gepost op: 01 februari 2017 - 17:21:11
Enige tijd geleden om jullie advies en mening gevraagd waar ik nog steeds erg dankbaar voor ben! Via onder andere dit forum heb ik in een korte periode erg veel geleerd over pakken, combinaties en schoenen. Hoewel dit slechts de simpele basis is stap ik met meer zelfvertrouwen een herenzaak in omdat ik minder overdonderd wordt door vele verschillende opties..

Wat ik een aantal weken geleden al aangaf is dat ik over een navy blauw pak van de Suitsupply beschikte. Inmiddels heb ik een tweede pak aangeschaft met een paar schoenen.

Het pak is donkergrijs / antraciet en beschikt over een heel fijn streepje / pinstripe. Hoewel ik veelal lees dat je beter niet zo snel kan beginnen met een pinstripe heb ik er toch voor gekozen. Lees : beperkte opties ivm mogelijkheid tot Mix and Match binnen mijn budget.

Link naar het pak: http://eu.suitsupply.com/en/suits/p1104-separates/p1104-S.html
Pinstripe helaas slecht te zien op de afbeelding.

Link naar schoenen (lederen zool): https://www.vanlier.nl/collectie/collectie/herenschoenen/kleur/zwart/maat/105/materiaalzool/lederen-zool/model/lage-veterschoen/seizoen/sale/materiaalboven/leren-schoenen/pasvorm/standaard-pasvorm/itemcode/4170-0020-10

Riem: http://eu.suitsupply.com/en/belts/black-belt/A8110.html?cgid=Belts

Ik hoor graag jullie mening. Mocht de pinstripe écht niet kunnen voor mijn leeftijd (22), dan kan deze nog terug. De schoenen heb ik voornamelijk gekozen omdat mijn budget van bijna 1000 euro zo goed als bereikt was en deze goed afgeprijsd waren.

summit

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2222 Gepost op: 01 februari 2017 - 17:24:10
Stijl is stijl als het jouw stijl is. Binnen je budget heb je het prima gedaan, als de zilvervloot weer eens aanmeert zou je nog een stapje hoger in de schoenen kunnen gaan maar voorlopig prima!

SL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2223 Gepost op: 01 februari 2017 - 17:39:50
Beschaafde pinstripe

Nieuweling

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2224 Gepost op: 01 februari 2017 - 17:49:53
Zou voor effen grijs gaan ipv pinstripe
Richtet mich nicht, denn ich werde gerichtet werden

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #2225 Gepost op: 01 februari 2017 - 18:03:15
Ik zou voor een effen stofje gaan en een oxford als schoen.  :/
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

BucharestBlues

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2226 Gepost op: 01 februari 2017 - 18:15:00
Meer dan prima. Als het tussen je 20e en 30e tè goed is ben je twat/fat.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2227 Gepost op: 01 februari 2017 - 18:19:44

summit

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2228 Gepost op: 01 februari 2017 - 18:26:54
Ik begrijp dat de schoenen al in de kast staan

Rene1994

• Bekijk profiel
Reactie #2229 Gepost op: 01 februari 2017 - 19:04:43
Bedankt voor jullie reacties! Alle producten zijn inmiddels binnen maar kunnen nog geruild worden. Mijn stageperiode begint volgende week dinsdag. Wat betreft het pak: Ik ben eigenlijk niet van plan om deze te ruilen.. Hoewel ik het wel jammer vind dat niet iedereen het eens is met de "pinstripe". Smaken verschillen natuurlijk. De mogelijkheden qua pakken waarvan het jasje in een andere maat te bestellen is als de broek zijn echt enorm beperkt voor zover ik weet... Ik ben toch bij heel wat zaken geweest.

Balen van de schoenen! Ik heb me niet goed genoeg ingelezen over wat nu precies oxfords zijn. Ik heb de twee schoenen wel (snel) vergeleken (mijn keuze en de link hierboven gegeven), maar zag geen verschillen die voor mij de 40 euro extra waard waren.. Voor mijn gevoel leken de schoenen bijna hetzelfde. Niet dus!

Wat zijn jullie redenen om eerder voor Oxfords te gaan? Ik vind beide modellen vrij netjes en "clean".

Edit: Mocht deze schoen echt een minder goed keuze zijn ruil ik deze om voor de Oxfords in de link die NOBD gaf.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2230 Gepost op: 01 februari 2017 - 19:14:31
Derby onder pak = buschauffeur. Zonder uitzondering.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2231 Gepost op: 01 februari 2017 - 19:16:19
Oxford is zakelijker/formeler. Op basis van de foto's denk ik dat de modellen dezelfde leest hebben; als de derby's goed zitten (vooral op de wreef), zouden de oxfords ook moeten lukken.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2232 Gepost op: 01 februari 2017 - 19:17:31
Ik heb wel een paar pakken waar derby's onder kunnen, Swann... Maar ik ben dan ook niet bekend met de term 'solliciteren'.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #2233 Gepost op: 01 februari 2017 - 19:45:56
Dit is zo'n smal streepje dat kan echt prima. Nauwelijks te zien. Lijkt me prima pak om mee te beginnen.
The man with style, is the man who can smile

Rene1994

• Bekijk profiel
Reactie #2234 Gepost op: 01 februari 2017 - 20:15:40
Nogmaals bedankt allemaal voor het advies. Ik ben overtuigd van het feit dat ik beter voor de Oxfords kan gaan. Deze heb ik zojuist besteld in dezelfde maat als mijn derby's. Nu hopen dat mijn relatief brede voeten hier net zo goed in passen :)

Ik denk dat ik nu met 2 pakken, 4 overhemden waarvan 1 gestreepte, 1 paar schoenen en 6 dassen redelijk op weg ben. Ik probeer het lekker simpel te houden zodat ik geen blunders kan maken! Ik blijf lekker meelezen en hoop steeds meer keuzes zelfstandig te kunnen maken.