Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795786 keer gelezen)

gasgitaartje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #1950 Gepost op: 30 mei 2014 - 18:52:18
Eerdaags ga ik ook mijn eerste pak aanschaffen, waarschijnlijk Oger Red of SuSu. Zijn er bepaalde vaste momenten in het seizoen dat er gewisseld wordt van collectie en er dus sale is bij eerder genoemden? Of is dat nooit van toepassing op de standaardlijnen die gevoerd worden? Met standaardlijn bedoel ik eigenlijk de basic navy en antraciet/grijze pakken. Kleur wordt donkerblauw denk ik, wit shirt en hieronder een paar zwarte Meermins.

Dan alleen nog de das, ik vind dit soort dassen vrij mooi:

Maar ik heb geen idee van de etiquette hiervan(als die er überhaupt is) en of dit done is? Kan ik beter voor een effen gaan? Zal het voornamelijk dragen bij inhousedagen en solliciteren over een jaartje of twee. Any thoughts?

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1951 Gepost op: 30 mei 2014 - 19:15:26
Ik heb de meeste van mijn pakken bij het wisselen van seizoenen gekocht voor een gereduceerde prijs.

Wat je draagt moet passen bij het bedrijf / de gelegenheid. Als je een donkerblauw pak koopt met een wit shirt, vind ik dat je niet mis kunt gaan met een effen donkere das en een paar zwarte captoes.

Ik adviseer je om je tijd te nemen bij het uitzoeken en passen. Natuurlijk op je budget letten maar niet perse voor het goedkoopste gaan.

edit: typo
Laatst bewerkt op: 30 mei 2014 - 19:34:04 door Dieter
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

Pan Am

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1952 Gepost op: 30 mei 2014 - 19:20:20
SuSu heeft geen sale  :)
“If we worked on the assumption that what is accepted as true really is true, then there would be little hope for advance”

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1953 Gepost op: 30 mei 2014 - 19:24:32
Prima das bij een navy pak en wit shirt. Blauwe effen das past ook altijd.

Sent from my iPad using Tapatalk
if i stop lying i just disappoint you

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1954 Gepost op: 30 mei 2014 - 19:26:45

Wellicht een uitzondering van suitsupply, maar ik heb 3 pakken gekocht voor €540 via de susu sale-website :)
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1955 Gepost op: 30 mei 2014 - 19:32:35

Wel outlet winkels (en af en toe outlet website)

Pavalion

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1956 Gepost op: 30 mei 2014 - 23:55:26
Zag bij de outlet voornamelijk (licht)grijze en beige pakken.

Pavalion

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1957 Gepost op: 01 juni 2014 - 16:10:09
Tot hoeverre mag er spanning staan op het knoopje?
Gezien op het Styleforum vaak de disucssie wordt gevoerd tussen:
jong = lichte spanning acceptabel
oud(er) = geen spanning acceptabel

Laatst bewerkt op: 01 juni 2014 - 16:12:42 door Pavalion

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1958 Gepost op: 01 juni 2014 - 17:05:03
Zelf neem ik er geen genoegen mee. Vuistregel is dat de aandacht naar het gezicht moet, niet naar de kleding.

Als het pak trekt rond de sluitknoop dan ziet het eruit alsof je het te klein hebt gekocht, of dat je eruit bent gegroeid.

Belfort

• Bekijk profiel
Reactie #1959 Gepost op: 08 juli 2014 - 14:35:39
Beste kenners,

Nu het tijd is mijn eerste (doordachte) pak aan te schaffen wend ik mij tot jullie. Ik ben opzoek naar een pak voor mijn eerste baan. Voor meer details over mij:

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,14.6120.html

Mijn budget ligt rond de 500 euro, voor een pak en een, liefst twee, hemden. Gezien het budget en mijn normale postuur ben ik voornemens om naar de SuSu te gaan. Mijn voorkeur ligt bij Uni Blauw, en stuit dan eigenlijk op de volgende mogelijkheden:

http://eu.suitsupply.com/nl_NL/suits/sienna-blauw-uni/P3821.html?start=14&cgid=Suits&prefn1=collection&prefv1=Spring%2FSummer

http://eu.suitsupply.com/nl_NL/suits/napoli-marineblauw-uni/P2778.html?start=86&cgid=Suits&prefn1=collection&prefv1=Spring%2FSummer

Ik wil het pak graag combineren met mijn zwarte van Lier schoenen.

http://www.debijenkorf.nl/van-lier-zwart-leren-veterschoen-3555090319-355509031912065?chl=1&fh_secondid=3555090319&fh_lister_pos=23&fh_location=%2f%2fcatalog01%2fnl_NL%2fbrand%3e%7bvan_lier%7d&fh_sort=-voorraad_indication%2c-custom_ranking%2c-%24ranking_endseason_fashion&fh_refview=lister&&fh_modification=

Ik ben erg benieuwd wat jullie mening is met betrekking tot bovenstaande pakken en vooral het verschil tussen de twee. Bijvoorbeeld, hoe groot is het verschil tussen de S110 en S130 en is dit verschil 50 euro waard. En natuurlijk, de combinatie van een blauw pak met zwarte schoenen.

Gezien ik hier gelezen heb dat de kwaliteit van de SuSu erg afhankelijk is van de medewerkers van het filiaal, ben ik ook benieuwd naar ervaringen met de SuSu te Amsterdam.

Alvast enorm bedankt voor jullie reacties!

ML

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1960 Gepost op: 08 juli 2014 - 15:12:44
- Kwaliteit van SuSu RTW hangt niet af van de verkoper, dat geldt alleen voor MTM.
- Verschil tussen S110 en S130, voor zover waarneembaar, is geen 50 euro waard.
- Blauw pak gaat prima samen met zwarte schoenen. Hoewel ik die van jou niet mooi vind.

Volgens mij heeft/had de SuSu ook een online outlet, maar die zie ik nu even niet op de site.
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.

Belfort

• Bekijk profiel
Reactie #1961 Gepost op: 08 juli 2014 - 15:19:43
Bedankt voor je reactie ML!

Het eventueel bijstellen van een RTW wordt over het algemeen dus keurig verzorgd? Ik heb deze van Liers in de sale kunnen bemachtigen en ben er zelf wel tevreden mee. Kun je beargumenteren wat je er niet aan bevalt of is het puur smaak? Ik ben namelijk nog opzoek naar een tweede paar zwarte schoenen, en neem je kritiek graag ter harte.

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1962 Gepost op: 08 juli 2014 - 15:22:29
Oxfords zijn mooier dan derby's en sowieso ligt van Lier hier niet zo in de smaak :) maar meer dan prima als stagiair hoor, maak je niet druk. Je zit toch alleen maar achter powerpoint en excel ;)

guest45

• Gast
Reactie #1963 Gepost op: 08 juli 2014 - 15:29:59
Pro tip: Kijk of je een blauwe birdseye kan vinden ipv uni blauw. Is een stuk mooier. Geen ramp als het niet lukt maar mocht je iets vinden (outlet?)....

Schoenen kunnen wel maar mooi vind ik ze ook niet. Ik heb slechtere schoenen gezien op kantoren maar hier op het forum wordt wel naar een hoger niveau gestreefd.
Die twee gekke dikke stiksels aan de zijkant en de merknaam bij de hiel komen de schoen niet echt ten goede. Daarbij zou ik bij een zwarte schoen  zoals RdB al zegt 99/100 keer voor een oxford gaan ipv. een derby.
Oxfords zijn niet mooier dan derbies maar voor een zwarte schoen is een oxford wel beter.

ML

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1964 Gepost op: 08 juli 2014 - 15:30:18
Wat RdB zegt. Je hoeft je er niet voor te schamen, ik vind ze gewoon niet mooi ;)

Vermaken moet geen enkel probleem zijn bij SuSu. Weet iemand hoe het zit met de SuSu online outlet btw?
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.