Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795787 keer gelezen)

Jay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #1995 Gepost op: 13 juli 2014 - 13:44:58
Nou de schoenen hebben wel wat los gemaakt  :D

Ik kan me vinden in de opmerkingen over van Lier en als je ze naast een paartje CJ's zet dan is er inderdaad een duidelijk verschil. Hoewel ik ze zelf overigens prima vind voor 99 euro.

Een verschil in prijs is er echter ook. Die CJ's komen er wel maar ga eerst maar eens voor een pak. En dan prefereer ik denk ik zelf toch SuSu boven C&A/Makro. Eens, the devil is in the detail (schoenen) maar een kwalitatief hemd, een mooie das en een net klokje doen ook wel iets. Daarnaast heb ik ook nog eens een prachtige stem (haha).

Bedankt voor het meedenken!

http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=2033

Leg 80,- vs. Van Lier bij en je bent het baasje. Merk dat ik voor onder navy pak altijd naar deze schoenen grijp, en geen aanleiding zie voor een tweede zwart paar. One shoe, sort of. Plus geen ramp als er iemand op gaat staan, mooie kans om te oefenen met poetsen.

DennisM

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1996 Gepost op: 13 juli 2014 - 14:08:56
Alleen hij heeft de Van Liers al. Maar dat schijnt lastig door te dringen.

Jay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1997 Gepost op: 13 juli 2014 - 23:33:47
Haha, excuses.

Belfort

• Bekijk profiel
Reactie #1998 Gepost op: 16 juli 2014 - 12:58:19
http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=2033

Leg 80,- vs. Van Lier bij en je bent het baasje. Merk dat ik voor onder navy pak altijd naar deze schoenen grijp, en geen aanleiding zie voor een tweede zwart paar. One shoe, sort of. Plus geen ramp als er iemand op gaat staan, mooie kans om te oefenen met poetsen.

Dank! Zien er strak uit. Ik zal kijken hoe ver ik mijn budget kan oprekken en dan haal ik wellicht nog een paar Meermins.

Conclusie: bezuinig niet op schoenen, die maken het plaatje af. Overigens, een paar zwarte schoenen voor werk is sowieso niet genoeg natuurlijk. Dus er moest toch nog een paartje bij.

Zodra de outfit compleet is laat ik weten wat het is geworden.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Maex

• Bekijk profiel
Reactie #1999 Gepost op: 31 augustus 2014 - 00:34:02
Beste mensen,

Ik sta op het punt om bij mijn eerste "echte" job te beginnen. Daarbij zal ik geregeld als consultant bij ondernemers en financiële instellingen zitten, derhalve is het uiteraard een must om goed voor de dag te komen.

Gezien het feit dat ik een starter ben is mijn inkomen en ook mijn budget nog beperkt. Naast de pakken moet ik ook nog knappe schoenen, riem(en), dassen en overhemden. Wat betreft pak zit ik aan rond de € 300 tot maximaal € 400 te denken en schoenen rond de € 150. Ik zit zo te denken aan 3 tot max 4 pakken, wat direct tot een serieuze investering van rond de € 1000 leidt.

Ik heb nu een tweetal herenmodehuizen bezocht, me laten adviseren door de verkopers en één en ander op internet en hier op het forum gelezen.

Er is nogal discussie inzake pakken die fused zijn, maar ik als ik het goed begrijp is het simpelweg zo dat daar niet snel aan kan worden ontkomen in het lagere segment?

In ieder geval kwam ik bij het eerste modehuis al snel uit bij pakken van Roy Robson, antraciet en blauw, € 348 respectievelijk € 398 (incl. tweede pantalon). De verkoper gaf tevens aan de pakken bij een definitieve keuze enigszins te vermaken indien nodig.

De verkoper van het tweede modehuis begon meteen met het vragen naar mijn budget en of ik nog accessoires nodig had, waarna hij direct met één en ander uit de winkel aan kwam zetten. Eerst een joop pak van € 300 waarbij hij aangaf dat het ook goede kwaliteit is voor het geld. Ik vond dit pak niet mooi vallen, te ruim, alsof het geen slim fit was. Toen kwam de verkoper met een donkerblauw pak van 7square (ook € 300), hij gaf aan dat de kwaliteit van de stof minder is, maar dat door de stof het pak anders (voor mij beter) valt.
En hij kwam met een antraciet gekleurde pak (soort van zwart vermengd met grijs) van Clubs of Gents voor € 379 aanzetten. Om het af te maken: een tailored fit wit overhemd met donkerblauw motief van Van Gils (€ 90), een donkerblauwe das van Profuomo (€ 50) een donkerblauwe riem (€ 50) en Giorgio Serano 15 Blu schoenen (€ 169). Tot slot gaf hij aan de broeken te vermaken zodat deze wat betreft lengte goed vallen.

Op internet kwam ik ook nog bij de website van suit-yourself. Wat betreft suit-yourself kan ik echt weinig vinden wat betreft ervaringen. De prijzen zijn laag voor een maatpak en toch geeft het bedrijf op de website bij de FAQ aan: Zijn de maatpakken van Suityourself geplakt of genaaid? De maatpakken van Suityourself zijn genaaid. Een s120 die maar € 269 kost is toch te mooi om waar te zijn?

Hier op het forum wordt SuSu veelal aangeraden. Is een SuSu pak meer waar voor je geld dan een pak van een modehuis?

Wat raden jullie mij aan om te doen met het budget dat ik heb?
Laatst bewerkt op: 31 augustus 2014 - 00:48:17 door Maex

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2000 Gepost op: 31 augustus 2014 - 00:52:35
Ik zou dit topic of aanverwante draadjes gewoon eens doorlezen, want deze vraag is door vele voorgangers al gesteld. Conclusie: vergeet alle bovenstaande merken en ga gewoon een donkerblauw en grijs pak van Suit Supply of Oger Red scoren. Beste kwaliteit voor dit geld en het kan ook nog eens binnen je budget vallen.
Laatst bewerkt op: 31 augustus 2014 - 01:08:25 door treviorum

Maex

• Bekijk profiel
Reactie #2001 Gepost op: 31 augustus 2014 - 01:27:35
Onwijs bedankt voor je reactie treviorum. Je hebt natuurlijk hartstikke gelijk, het onderwerp is vaker aangeboord, maar veel posts zijn niet meer bepaald actueel. Soms kan een simpel antwoord iemand helpen met het voorkomen van lezen van een 80 a 90% onzin en 10 a 20% relevante info zoals nu het geval is.

En dan vermoed ik dat SuSu eerder binnen mijn budget past dan Oger.

Waar het mij vooral om gaat: bij de modehuizen kan ik de vermaakte pakken zo ophalen, SuSu zit niet bepaald in de buurt. Dus als het prijs/kwaliteit niets uitmaakt prefereer ik een modehuis. Maar nu weet ik op dat gebied in ieder geval beter.

Dan als volgt een aantal simpele vragen met moeilijk te vinden antwoorden: worden RTW pakken van SuSu en Oger indien nodig nog wat door de winkel zelf vermaakt, wordt dit door een verkoper aangegeven (ik heb daar zelf geen oog voor), komen daar extra kosten bij en hoe lang duurt duurt het vermaken over het algemeen?
Laatst bewerkt op: 31 augustus 2014 - 01:31:36 door Maex

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2002 Gepost op: 31 augustus 2014 - 02:14:21
Luister naar Trevi. Vergeet de modehuizen en ga tóch naar Susu. Of Oger Red inderdaad,  ontloopt elkaar niet veel in prijs.

Voor vermaken betaal je bij Susu wel wat bij, maar zolang je geen bochel of zichtbaar beenlengteverschil hebt, of een arm mist, zullen de kosten meevallen. Meestal is het vermaken klaar terwijl je wacht.

Maex

• Bekijk profiel
Reactie #2003 Gepost op: 31 augustus 2014 - 02:50:19
Helemaal super Mikey, ontzettend bedankt voor jullie feedback!

Dan weet ik dat ik er langs kan gaan zonder dat ik over een week weer terug moet komen om alles op te halen. Ik weet namelijk wel dat k een anti-convectie bouw heb: mouwen en pijpen zijn dusver bij de pakken die ik heb gehad en heb gepast altijd te lang.

Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2004 Gepost op: 31 augustus 2014 - 09:18:46
Schoenen en eventueel riem bij Meermin. Shirts en dassen ook susu.
‘Dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not’  -  Oscar Wilde

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #2005 Gepost op: 31 augustus 2014 - 09:42:29
Oger Red begint bij 298,-, Suitsupply heeft al pakken vanaf 259,-, al zijn de duurdere lijnen wel wat mooier. Past prima in je budget dus en qua prijs/kwaliteit beter dan je eigen suggesties.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2006 Gepost op: 31 augustus 2014 - 10:23:20
Zaken die Munro leveren hebben vanaf 4 september een actie, meen dat een MTM pak dan €499 kost.
Zou je ook eens kunnen gaan kijken.

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2007 Gepost op: 31 augustus 2014 - 10:43:33
En dan moet hij 4-6 weken wachten...

Als de armen ingekort moeten worden gaat dat niet ter plaatse lukken (zeker niet als je 3 pakken tegelijk koopt), maar wellicht past een korte maat wel! (Dus bijv een 24 ipv 48)

zampa di gallina

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2008 Gepost op: 31 augustus 2014 - 12:33:37
Pak blauw, pak grijs. Suitsupply voor 518 euro klaar. De rest investeren in een paar goede schoenen.
Pakken of in ieder geval de broek draag je in 2 of 3 jaar op, goede schoenen gaan de rest van je leven mee.

pieter!

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2009 Gepost op: 31 augustus 2014 - 22:14:18
Ben zelf toen ik begon met werken  gestart met twee pakken en heb mij daar de eerste maanden prima mee kunnen redden. Je hoeft echt niet vanaf dag 1 een hele kast vol pakken te hebben.

In die periode wel een wijze les geleerd:  als je je pakkencollectie nog aan het opbouwen bent vooral niet te luxe stofjes kiezen. Luxer en mooier betekend ook minder duurzaam, dus liever s110/120 dan s130 en hoger.