Beste mensen,
Ik sta op het punt om bij mijn eerste "echte" job te beginnen. Daarbij zal ik geregeld als consultant bij ondernemers en financiële instellingen zitten, derhalve is het uiteraard een must om goed voor de dag te komen.
Gezien het feit dat ik een starter ben is mijn inkomen en ook mijn budget nog beperkt. Naast de pakken moet ik ook nog knappe schoenen, riem(en), dassen en overhemden. Wat betreft pak zit ik aan rond de € 300 tot maximaal € 400 te denken en schoenen rond de € 150. Ik zit zo te denken aan 3 tot max 4 pakken, wat direct tot een serieuze investering van rond de € 1000 leidt.
Ik heb nu een tweetal herenmodehuizen bezocht, me laten adviseren door de verkopers en één en ander op internet en hier op het forum gelezen.
Er is nogal discussie inzake pakken die fused zijn, maar ik als ik het goed begrijp is het simpelweg zo dat daar niet snel aan kan worden ontkomen in het lagere segment?
In ieder geval kwam ik bij het eerste modehuis al snel uit bij pakken van Roy Robson, antraciet en blauw, € 348 respectievelijk € 398 (incl. tweede pantalon). De verkoper gaf tevens aan de pakken bij een definitieve keuze enigszins te vermaken indien nodig.
De verkoper van het tweede modehuis begon meteen met het vragen naar mijn budget en of ik nog accessoires nodig had, waarna hij direct met één en ander uit de winkel aan kwam zetten. Eerst een joop pak van € 300 waarbij hij aangaf dat het ook goede kwaliteit is voor het geld. Ik vond dit pak niet mooi vallen, te ruim, alsof het geen slim fit was. Toen kwam de verkoper met een donkerblauw pak van 7square (ook € 300), hij gaf aan dat de kwaliteit van de stof minder is, maar dat door de stof het pak anders (voor mij beter) valt.
En hij kwam met een antraciet gekleurde pak (soort van zwart vermengd met grijs) van Clubs of Gents voor € 379 aanzetten. Om het af te maken: een tailored fit wit overhemd met donkerblauw motief van Van Gils (€ 90), een donkerblauwe das van Profuomo (€ 50) een donkerblauwe riem (€ 50) en Giorgio Serano 15 Blu schoenen (€ 169). Tot slot gaf hij aan de broeken te vermaken zodat deze wat betreft lengte goed vallen.
Op internet kwam ik ook nog bij de website van suit-yourself. Wat betreft suit-yourself kan ik echt weinig vinden wat betreft ervaringen. De prijzen zijn laag voor een maatpak en toch geeft het bedrijf op de website bij de FAQ aan: Zijn de maatpakken van Suityourself geplakt of genaaid? De maatpakken van Suityourself zijn genaaid. Een s120 die maar € 269 kost is toch te mooi om waar te zijn?
Hier op het forum wordt SuSu veelal aangeraden. Is een SuSu pak meer waar voor je geld dan een pak van een modehuis?
Wat raden jullie mij aan om te doen met het budget dat ik heb?