Auteur Topic: Voorsteltopic  (2027965 keer gelezen)

Tumbelaka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6120 Gepost op: 27 juni 2014 - 22:59:21
Hallo allen,

Ik ben Tim midden dertig en vpk van beroep.

Waarom ben ik hier? Omdat ik sinds een jaartje meer aandacht besteed aan m'n kleding/voorkomen.
M'n kleding zorgt voor het verschil tussen m'n werk-ik en m'n vrijetijd-ik.
Al heb ik niet de financiële middelen om de nieuwe collectie op te kopen bij de lokale gerenommeerde retailer. Ik vind het juist een sport om er trendy bij te lopen. Dat klassieke tweeknoops Zegna jasje en Pal Zileri shirt komen evenals m'n pt01 basic blauwe chino van marktplaats. Het Gentiluomo jasje van Vente. En ach misschien koop ik alsnog wel dat mooie linnen shirt van Corneliani bij Old Vic.
Toen ik m'n Greve's kocht bij de Schoenenfabriek won ik m'n aankoopbedrag terug. Daardoor kon ik eindelijk een knitwear polo kopen, niet die ik bij Players Collection van Zanone verzuimd heb mee te nemen. Maar wel een Roberto Colina bij Solitude in het mooie Zwolse. Ik heb toen gelijk maar een los gebreide dunne trui meegenomen die lijkt op die Armani op de catwalk liet zien voor de zomer van 2014.

Ik strijk zelf zodat ik zeker weet dat er geen vouw in de mouw zit (irriatiepuntje). Als m'n kapster man was geweest was ze timmerman geworden wat een timmermansoog heeft zij. Ik vind haar daarom helemaal geweldig!
Ohja nog een reden waarom ik hier ben, omdat ik me erger aan het gebrek aan kennis en stijl van mijn mannelijke medemens (misschien de verkeerd vriendenkring) en omdat ik gelijkgestemden zoek die ook geen zwembroek met knoop en of gesp kan vinden.

Verder zal ik eerst het forum doorspitten,  hoe meer kennis ik hier op doe hoe meer ik kan overbrengen aan m'n vrienden en misschien verandert er dan wat.

Aangenaam kennis te maken en met vriendelijke groet,

Tim

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6121 Gepost op: 27 juni 2014 - 23:13:47
Welkom Tim

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Voorsteltopic
Reactie #6122 Gepost op: 27 juni 2014 - 23:15:46
Waar houdt een vpk zich mee bezig?
Welkom trouwens!

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6123 Gepost op: 27 juni 2014 - 23:18:22
Ik gok dat vpk voor verpleegkundige staat.
Welkom Tim.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Voorsteltopic
Reactie #6124 Gepost op: 27 juni 2014 - 23:22:21
Ja zegt google ook.

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6125 Gepost op: 27 juni 2014 - 23:25:59
zo'n zwembroek heeft Orlebar Brown wel.
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Tumbelaka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6126 Gepost op: 27 juni 2014 - 23:45:20
Klopt vpk=verpleegkundige in de GGZ

Ik vond die van Park & Ronen tof, maar weet niet hoe ik die kan bestellen vanuit de VS en heb gezocht naar een retailer in Nederland die niet gevonden is tot nu toe. Robinson les Bains vind ik ook heel mooi vooral die grijze korte met knoop en gesp. Heb bij players collection Haarlem een Brooks Brothers gevonden van 165€ voor 50 (moest zo zijn😂).

Bedankt voor de respons tot nu toe

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6127 Gepost op: 28 juni 2014 - 12:19:07
Goed verhaal Tumbelaka...

Sent from my iPhone using Tapatalk
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Voorsteltopic
Reactie #6128 Gepost op: 28 juni 2014 - 12:31:25
Klopt vpk=verpleegkundige in de GGZ

Ik vond die van Park & Ronen tof, maar weet niet hoe ik die kan bestellen vanuit de VS en heb gezocht naar een retailer in Nederland die niet gevonden is tot nu toe. Robinson les Bains vind ik ook heel mooi vooral die grijze korte met knoop en gesp. Heb bij players collection Haarlem een Brooks Brothers gevonden van 165€ voor 50 (moest zo zijn😂).

Bedankt voor de respons tot nu toe

Gaat dit nog steeds over zwembroeken? Je kan ook de navy seals broekies kopen. http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=navy+seals++pants&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xnavy+seals++swimshorts.TRS0&_nkw=navy+seals++swimshorts&_sacat=0

Tumbelaka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6129 Gepost op: 28 juni 2014 - 17:53:21
Ja precies! De docu over Bud/s class 234 vormt een inspiratie, enige probleem is. . . Ik ben geen navy seal en vind persoonlijk niet dat ik zo'n broekje kan aantrekken. Je zou men ook niet met een mutsdas zien lopen in de winter. But thats just me. . . ☺️

VonL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6130 Gepost op: 06 juli 2014 - 20:00:27
Hallo allen! Na redelijk wat te hebben meegelezen op (en geleerd van!) SF werd het tijd om eens te registreren. Ik ben al een paar jaar bezig om mijn kledingstijl, misschien stijl in het geheel wel, naar een hoger plan te brengen. Begonnen met business casual te dragen en de laatste tijd ook steeds vaker in vol ornaat. Misschien iets met de leeftijd?

Bijzonder aardig om op het forum te lezen hoe het anderen vergaat in de zoektocht naar de juiste schoen, das, shirt enzovoort. Zal de komende tijd eens kijken of ik wat aan het geheel kan bijdragen :) Ben er al wel achter dat het samenstellen van de juiste garderobe een kwestie van de lange adem is. Wat verder? Utrecht, 34, vrouw (zij, niet ik), reizen, muziek, werk, mooi dineren.

Belfort

• Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6131 Gepost op: 08 juli 2014 - 13:13:14
Beste allen,

Allereerst dank aan een ieder voor de waardevolle reacties in het pakken forum, ik ben een stuk meer te weten gekomen over de weg naar het perfecte pak. Ik ben ex-student, dit jaar mijn Master Finance behaald en op weg naar mijn eerste baan bij een investment bank. Hoog tijd mijn garderobe te professionaliseren, dit is tevens de reden voor mij om actief deel te nemen aan dit forum. "Kneder" af laten we maar zeggen. Hoewel mijn eerste "echte" salaris nog wel even op zich laat wachten wil ik er tijdens en buiten mijn stage graag correct bijlopen. Om hier niet al gelijk off-topic te gaan post ik hieromtrent vandaag nog even wat op "Het grote 'mijn eerste pak'" forum.

Voorlopig hoop ik te kunnen rekenen op jullie expertise, maar ga ervan uit in de toekomst ook zelf van enig nut te kunnen zijn. Tot zover.

Groet,

Belfort

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #6132 Gepost op: 08 juli 2014 - 13:21:07
Welkom, Belfort.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.