Auteur Topic: Alfred Sargent  (87757 keer gelezen)

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Alfred Sargent
Reactie #120 Gepost op: 24 juni 2010 - 22:34:24
Fraai hoor, MMorley! Heel veel plezier ervan!
Always have a better answer.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #121 Gepost op: 24 juni 2010 - 22:51:33
Even resizen please, MMorley, ik kan je verhaal niet lezen. Maar alvast gefeliciteerd met de primeur hier en ze zien er mooi uit.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #122 Gepost op: 24 juni 2010 - 23:00:21
Mooie schoenen, met mooie details MMorley. leuk verhaal ook.
Be yourself no matter what they say

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #123 Gepost op: 24 juni 2010 - 23:12:34
Je brengt het forum verder Mmorley. Respect.

Ziet er heel mooi uit, wat ik iets minder vind is de 'Japanse hak'.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #124 Gepost op: 24 juni 2010 - 23:13:35
Vind de onderkant fraai. Bovenkant niet mijn smaak maar het ziet er wel zeer goed uit!
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Reactie #125 Gepost op: 24 juni 2010 - 23:23:45
Rawrr, dat ziet er goed uit, MMorley! Ik ben benieuwd hoe de schoenen zich houden naar een flink aantal draagbeurten.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #126 Gepost op: 25 juni 2010 - 07:05:33
Wat een geweldig mooie schoenen zijn dat, MMorley!
Ook de afwerking van de zool e.d. is met recht indrukwekkend te noemen. Bonus dat die spanner op leest is, dat vind ik echt een vondst. Wellicht dat het bij de topmerken gebruikelijk is, maar toch.
Ook ik ben benieuwd hoe de schoenen eruit zullen zien en aan zullen voelen over een tijdje.

Mediaman

• Gast
Reactie #127 Gepost op: 25 juni 2010 - 07:20:01
Errug mooie schoenen MMorley, in dit geval vind initialen wel wat hebben, subtiel.

HakeemT

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #128 Gepost op: 25 juni 2010 - 08:22:43
Mooie schoen, goed verhaal!

Op onderstaande foto lijkt het trouwens of de voorkant van de schoen 'zweeft' in plaats van netjes op de grond rust. Ik meen me hier een (oude) discussie over te herinneren en het verdict was dat zoiets niet voor komt bij een goed paar schoenen?
Bij 1 paar Santoni's heb ik overigens 'last' van hetzelfde euvel, geen idee echter of dit het comfort of de levensduur beïnvloed...

I'm ok with being unimpressive; I sleep better...

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #129 Gepost op: 25 juni 2010 - 08:23:50
Prachtige schoenen!
Mooie reportage.

Daar zul je heel lang plezier van hebben.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #130 Gepost op: 25 juni 2010 - 08:33:49
Qua uitvoering voor mij te veel gaatjes, maar het is een prachtig oxford model in een hele fraaie kleurstelling. =D>
Ik ben benieuwd hoe deze zich gaan houden in het dagelijks? gebruik!
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #131 Gepost op: 25 juni 2010 - 09:17:21
Op onderstaande foto lijkt het trouwens of de voorkant van de schoen 'zweeft' in plaats van netjes op de grond rust. Ik meen me hier een (oude) discussie over te herinneren en het verdict was dat zoiets niet voor komt bij een goed paar schoenen?

Volgens mij is het precies andersom. Dat 'zweven' is de zogenaamde 'toe spring' en vergemakkelijkt het afrollen van de voet tijdens het lopen. De zool hoort aan de voorzijde juist niet plat op de grond te rusten (zie eerdere discussie hier).

Bij bovenstaand paar van MMorley zie je dat ook de zijkant van de zool zweeft, zo te zien heeft de zool een mooie welving en rust alleen de bal van de voet op de grond. Erg elegant. De hak rust weer wel vlak op de grond, ook zoals het 'hoort'.

Puike schoen MMorley, al vind ik 'm in de details mooier dan als geheel.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #132 Gepost op: 25 juni 2010 - 09:31:50
Ik kan mij die discussie ook herinneren HakeemT en volgens mij was het inderdaad zoals Velponi beschrijft: de 'tenen' van de schoen gaan iets omhoog om het afrollen te vergemakkelijken.

Het is jammer dat ik jullie de schoen niet even in handen kan geven, want het is gewoon puik werk. Ik begrijp het commentaar m.b.t. het model echter wel. Het is een full-brogue schoen op een afwijkende manier. Zo heeft hij bijvoorbeeld een echt 'u-throat', terwijl dat volgens mij niet hoort op een traditionele full-brogue. Om te zeggen dat het mij persoonlijk stoort, dat beslist niet. Sterker, ik vind hem wel mooi ;)
Even resizen please, MMorley, ik kan je verhaal niet lezen. Maar alvast gefeliciteerd met de primeur hier en ze zien er mooi uit.
Ja, dat zijn die foto's van Chay. Zal ik vanavond resizen. We hebben vanavond een diner met de rechtbank dus het kan wat later worden. (Betalen doen ze niet, maar dit dan weer wel)

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #133 Gepost op: 25 juni 2010 - 09:39:53
Mooie schoen, MMorley. Zelf overweeg ik ook een paar Alfred Sargents te bestellen, maar dan een Adelaide in de 'Exclusive line', de Moore. Persoonlijk vind ik de hielen van het 'betere' AS-segment te hoog, dus voor mij zouden ze op maximaal 2,5 cm mogen komen (achteraan gemeten, van het stiksel tot helemaal onderaan). Ik hoop overigens ook dat de F-breedte echt F is, en niet overeenstemt met een E bij andere merken. Volgende week ben ik in Londen, en ga ik bij John Rushton in Wimpole street wat AS-schoenen passen.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #134 Gepost op: 25 juni 2010 - 10:02:06
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“