Auteur Topic: Alfred Sargent  (83995 keer gelezen)

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Alfred Sargent
Reactie #60 Gepost op: 26 april 2010 – 22:19:35
Ik krijg zojuist van Chay een mailtje dat de prijs voor Alfred Sargent Handgrade 640 GBP is. Ik heb eerder een andere prijs aangegeven, maar dit is de actuele prijs. Een serieuze prijs, maar dan heb je ook wel kwaliteit die niet onder doet voor G&G en EG.

Charlie

  • Gast
Re: Alfred Sargent
Reactie #61 Gepost op: 26 april 2010 – 22:29:36
We zullen zien, keep us posted!

Mediaman

  • Gast
Re: Alfred Sargent
Reactie #62 Gepost op: 26 april 2010 – 22:39:15
Ik krijg zojuist van Chay een mailtje dat de prijs voor Alfred Sargent Handgrade 640 GBP is. Ik heb eerder een andere prijs aangegeven, maar dit is de actuele prijs. Een serieuze prijs, maar dan heb je ook wel kwaliteit die niet onder doet voor G&G en EG.

Waarom ga je met dat budget niet een keer naar Shoes & Shirts in Maastricht?

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanitΰ - modern tailors
Re: Alfred Sargent
Reactie #63 Gepost op: 27 april 2010 – 00:16:33
Nee joh, MMorley pioniert graag! En dat bedoelt Narci niet negatief voor beide.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Alfred Sargent
Reactie #64 Gepost op: 27 april 2010 – 00:27:37
Hulde MMorley, dat je een dergelijke pioniers onderneming aangaat. Ik vind je keuze voor het model en de kleur ook erg smaakvol. Krijgt die van jou ook een dergelijk 'beitel neusje'?
Ik zie nu overigens wel dat ze qua prijsklasse in ieder geval iets boven C&J zitten en inderdaad eerder met G&G of EG te vergelijken zullen zijn. Ik ben benieuwd hoe het wordt en of het zal bevallen.

edit: typo
Laatst bewerkt op: 27 april 2010 – 12:37:23 door Mad Hatter

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Alfred Sargent
Reactie #65 Gepost op: 27 april 2010 – 08:24:57
Hulde MMorley, dat je een dergelijke pioniers onderneming aangaat. Ik vind je keuze voor het model en de kleur ook erg smaakvol. Krijgt die van jou ook een dergelijk 'bijtel neusje'?
Ik zie nu overigens wel dat ze qua prijsklasse in ieder geval iets boven C&J zitten en inderdaad eerder met G&G of EG te vergelijken zullen zijn. Ik ben benieuwd hoe het wordt en of het zal bevallen.
Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met een 'bijtel neusje', maar de neus wordt in tegenstelling tot de reeds geposte schoen een 'square toe' zoals op de 348 leest!

Gisteravond laat ontving ik van Chay een berichtje. Hij leest het forum mee met Google Translate en is heel blij dat er interesse is in het merk. Om enige twijfel te doen wegnemen vertelde hij mij:
Citaat
AS Handgrade is a return to traditional shoe making and involves a tremendous amount of hand work.

The shoes have leather stiffeners, the leather is from the finest calf and only cut from the best area of the skin, we cut a maximum of two pairs per skin the rest is discarded.

The soles are oak bark and have a fiddleback waist which built by hand and is hand painted. There is also a lot of hand work involved in the edges and soles.

The shoes are lasted using a bed laster,a very old fashioned machine, the only other shoe makers I know of that have and use this are EG and GG.

They are a expensive shoe, we admit. However we feel that they are value for money and that the quality is apparent.

Ultimately, the customer will decide if we are correct!

Thank you for the interest in our company.

Kindest regards,

Chay Cooper

Een ander feitje wat hij op wilde heldere in een eerdere mail:
Citaat
G&G now have their own factory. Previously we made their shoes for them. The popular belief is that they rented space from us and used their own workers. Actually they did not, we made the shoes.
Alfred Sargent Handgrade is dus bijzonder vergelijkbaar met G&G.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Alfred Sargent
Reactie #66 Gepost op: 27 april 2010 – 09:37:27
Hij zal beitel bedoelen.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Alfred Sargent
Reactie #67 Gepost op: 27 april 2010 – 10:05:40
Hij zal beitel bedoelen.
Maar dan weet ik nog niet wat dat betekend :mrgreen:

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Alfred Sargent
Reactie #68 Gepost op: 27 april 2010 – 10:22:01
Maar dan weet ik nog niet wat dat betekend :mrgreen:

En ik mag hier niks van zeggen.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Alfred Sargent
Reactie #69 Gepost op: 27 april 2010 – 10:23:31
Alweer niet?!

MMorley: vraag maar aan je vriendje Chay wat een chisel toe is. :P

TBD

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 2.964
  • Eιn miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Re: Alfred Sargent
Reactie #70 Gepost op: 27 april 2010 – 10:24:23
En ik mag hier niks van zeggen.

Verrek. Ik lees dit topic nooit echt.

Ik heb altijd zoveel gedaan voor de rechtenstudenten op dit forum... kunnen jullie nu voor mij even zorgen dat die foto's verdwijnen? Wie daarin slaagt, val ik een maand, nah... een week niet meer lastig. (Go, MMorley!)

Foei

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Alfred Sargent
Reactie #71 Gepost op: 27 april 2010 – 11:36:05
De handgrade klinkt veelbelovend, maar heeft een stevige prijsstelling, zit dan inderdaad op het prijsniveau van G&G en EG maar gaat zelfs richting JL; ik ben benieuwd naar de ervaringen of deze prijs gerechtvaardigd zal blijken te zijn. 8-[
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Alfred Sargent
Reactie #72 Gepost op: 27 april 2010 – 12:36:42
Hij zal beitel bedoelen.

Oei. Dat was een pijnlijk foutje zeg. Nouja, doe ik tenminste ook eens mee in het "taalkwesties" topic! Excusez moi!

Maar ik bedoelde inderdaad zo'n zogenaamde 'chisel toe' zoals de 348 en in nog grotere mate die G&G schoen heeft.
 :-)
Laatst bewerkt op: 27 april 2010 – 12:38:15 door Mad Hatter

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Alfred Sargent
Reactie #73 Gepost op: 27 april 2010 – 15:30:01
En ik mag hier niks van zeggen.
Hij was eigenlijk te pijnlijk om er nog wat over te zeggen. Schuldig, taakstraf, afvoeren.

Over de 'chisel toe': ik kreeg de keus uit 3 neusjes. Een redelijk ronde leest, een iets spitsere 'almond' achtige neus en een echte 'chisel toe' zoals we die zien bij G&G. Ik heb voor dat laatste gekozen!

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Re: Alfred Sargent
Reactie #74 Gepost op: 27 april 2010 – 15:40:40
MMorley, ik begrijp het nog steeds niet helemaal. Eerst blijk je niet goed in allerlei leesten van C&J te passen en nu ga je ongepast (in de betekenis "zonder te passen" ;-)) een paar MTO schoenen van meer dan 600 GBP bestellen via de e-mail? Hoe weet je dan dat dit wel werkt (en kun je voor dat geld niet beter eerst eens langs Sir Max gaan)?
The man with style, is the man who can smile