Auteur Topic: Alfred Sargent  (87763 keer gelezen)

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Alfred Sargent
Reactie #195 Gepost op: 05 januari 2011 - 12:48:36
Vanmorgen werden de schoenen geleverd die ik besteld had bij Alfred Sargent: 'Moore' in espresso (exclusive line). Uitgangspunt was dat ik een Dainite-zool wilde voor regen of sneeuw, dus zou het een beetje stom zijn geweest om handgrade te nemen (en te betalen) zonder die mooie fiddleback-zolen te hebben.

Ben redelijk tevreden - de pasvorm is goed - op enkele details na. Zo vind ik het jammer dat de toe caps niet gepunched zijn, terwijl de Moores op de website van AS wel die brogueing hebben. Een aardigheidje is dan weer dat mijn naam in het binnenvenstertje van de schoenen (en op de doos) staat. Ik kreeg een schoenlepel, een extra paar veters, twee donkerblauwe opbergzakjes (hoe noem je die dingen?) en een groot lichtblauw poetsdoek met AS-logo.

Kan me best voorstellen ooit eens een paar handgrades te bestellen bij Alfred Sargent...

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #196 Gepost op: 05 januari 2011 - 12:52:06
Huh. Hoe kan je nou een Moore bestellen en dan iets krijgen zonder gepunchte toe-caps? Dat zou ik denk ik toch niet pikken. Kan je Chay niet bellen?

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #197 Gepost op: 05 januari 2011 - 13:09:09
Huh. Hoe kan je nou een Moore bestellen en dan iets krijgen zonder gepunchte toe-caps? Dat zou ik denk ik toch niet pikken. Kan je Chay niet bellen?

Ik zal hem een mailtje sturen, maar weet nog niet goed wat ik ermee wil doen. De schoenen terugsturen en nog eens een paar weken wachten? Ik zie wel wat hij voorstelt, en denk er eens over na.

Charlie

• Gast
Reactie #198 Gepost op: 05 januari 2011 - 13:15:10
Dit komt wellicht niet helemaal overeen, maar ik heb ooit eens een C&J schoen gekocht waar bij aankomst een licht plekje op het leer zat. Het leek wel of de schoen op dat stukje niet gekleurd was of dat er een beige vetstukje overheen zat. Ik had kunnen besluiten om ze niet op te sturen omdat je het niet echt opmerkte, maar het probleem is dat ikzelf weet dat het plekje daar zit en dat ik er zeker van ben dat ik mijzelf hier vroeg of laat aan ga irriteren. Ik heb ze opgebeld en ze vertelde me dat het geen probleem was om ze terug te nemen, ze zouden er zelf ook niet op willen lopen, want het is immers niet wat je besteld hebt.

Het duurt dan wellicht iets langer, maar ik denk dat je op de lange termijn er wel profijt van zult hebben. ;)

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #199 Gepost op: 05 januari 2011 - 13:24:55
Ik vind ze mooi, maar ik zou ze inderdaad nog mooier vinden met gaatjes bij de toe-cap, nu is er een beetje een mismatch met de rest van de schoen :-k
The man with style, is the man who can smile

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #200 Gepost op: 05 januari 2011 - 13:30:21
Wat de advocaat zegt. Wat ik heb gezien van Alfred Sargent, spreekt me erg aan. Mooie leest.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #201 Gepost op: 05 januari 2011 - 13:37:51
Ik zal hem een mailtje sturen, maar weet nog niet goed wat ik ermee wil doen. De schoenen terugsturen en nog eens een paar weken wachten? Ik zie wel wat hij voorstelt, en denk er eens over na.
Als ik Chay Cooper een beetje goed in schat krijg je een nieuw paar.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #202 Gepost op: 05 januari 2011 - 14:47:44
Als ik Chay Cooper een beetje goed in schat krijg je een nieuw paar.

En voor een goede review op een blog of forum vast nog gratis ook.  :mrgreen:
if i stop lying i just disappoint you

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #203 Gepost op: 05 januari 2011 - 14:57:05
Sportschool is die kant op HGW ->
:mrgreen:

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #204 Gepost op: 05 januari 2011 - 17:38:21
Dank voor het - eenparige - advies, heren. Morgen neem ik contact op met Chay Cooper en vraag ik gaatjes in m'n toe caps! Vraag me wel af wat de implicaties zijn als mijn schoenen verbouwd worden. De zolen zullen eraf moeten (dankzij Goodyear wellicht niet zo erg als het lijkt), maar dan? Kunnen er nieuwe toe caps genaaid worden op de plaats waar het huidige stiksel zit? Indien niet, kan ik me inbeelden dat iets grotere of kleinere toe caps de verhoudingen van de schoen kunnen scheeftrekken...

Charlie

• Gast
Reactie #205 Gepost op: 05 januari 2011 - 18:00:06
Ik denk dat ze gewoon nieuwe maken.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #206 Gepost op: 05 januari 2011 - 20:04:18
Fraai paar schoenen Fleming in een mooie kleurtje, ik vind daarentegen het ontbreken van de brogue aan de cap toe juist weer wel mooi strak en totaal niet storend, maar ja ik ben sowieso geen fan van een {overdadige} broguering. :-$
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #207 Gepost op: 05 januari 2011 - 21:00:35
Ik denk dat ze gewoon nieuwe maken.
Dat denk ik ook. Denk niet dat het ex post nog kan worden voorzien van gaatjes. Wel nog eventjes goed je mail doorlezen of je dit niet per ongeluk hebt gevraagd!

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #208 Gepost op: 06 januari 2011 - 18:25:50
Even een update: Chay Cooper stelt voor dat ik mijn schoenen terugstuur, waarna hij me een nieuw paar maakt. Ik ben op dat aanbod ingegaan. Ergens is het wel jammer, maar als ik m'n nieuwe heb zal ik er geen spijt van hebben... Wellicht komt dat eerste paar in de factory shop van Alfred Sargent terecht (als ze die hebben). Ik hoop dat ik geen acht weken moet wachten op m'n nieuwe schoenen.  In elk geval gaat Chay het, zoals iedereen hier al vermoedde, op een correcte manier oplossen.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #209 Gepost op: 06 januari 2011 - 18:38:51
Netjes. Wat zei hij van de fout/vergissing?