Auteur Topic: Alfred Sargent  (87755 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Alfred Sargent
Reactie #105 Gepost op: 12 juni 2010 - 11:47:47
Ben lui vandaag, heb jij een linkje van die dubbele monks MMorley?  :-)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #107 Gepost op: 12 juni 2010 - 11:53:30
Thanks! Echt heel mooi.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #108 Gepost op: 12 juni 2010 - 13:54:15
Vaart Alfred Sargent sinds kort een nieuwe koers?
De schoenen zien er prachtig uit.
Maar in het verleden is er niet veel over dit merk geschreven.
Het is maar hoe je het bekijkt..

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #109 Gepost op: 12 juni 2010 - 16:28:26
Voor Carwo:

Mooie kleur. Maar ik heb al chukka's met dubbele zolen; zou liever een 'lichtere' variant hebben.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #110 Gepost op: 12 juni 2010 - 18:03:10
....
...
Voor Carwo:

en alle andere foto's.

Mooie schoen.
Jammer dat deze schoen pas echt mooi wordt na een jaar of drie.
En als nieuwe schoen zijn er vele mooiere te koop.
Daarom ziet het er als nieuwe schoen helemaal niet zo begeerlijk uit.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #111 Gepost op: 12 juni 2010 - 18:31:15
Mooie kleur. Maar ik heb al chukka's met dubbele zolen; zou liever een 'lichtere' variant hebben.
Mij is niet helemaal duidelijk in welke kleuren ze de suede aanbieden. Ik denk in verschillende kleuren, maar dan zou je het moeten vragen. Ik denk dat ik zo tegen de herfst een paar van deze chukka's wil hebben op een dainite zool. Dan weet ik nog niet welke kleur ik wil hebben en neem ik sowieso contact met AS op.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #112 Gepost op: 12 juni 2010 - 18:33:46
Ik zie de plaatjes trouwens niet meer.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #113 Gepost op: 12 juni 2010 - 18:35:12
Website ligt kennelijk op z'n gat.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #114 Gepost op: 12 juni 2010 - 19:13:05
Dat zijn wat mij betreft exact de modellen waar ik niets mee heb: chukkas, double monks en spectators. :-k
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #115 Gepost op: 24 juni 2010 - 22:00:10
Eventjes tussen de voetbalwedstrijd door: een review van de Alfred Sargent Handgrade lijn.

Ergens begin dit jaar las ik op StyleForum.net over de vernieuwingen die Alfred Sargent door aan het voeren waren. Een van die vernieuwingen was een 'handgrade line' waar alles mogelijk was en wat de kwaliteit van Edward Green, G&G en consorten moest evenaren. Ik heb toen een mailtje gestuurd naar Chay Cooper, schoenmaker bij Alfred Sargent, met de vraag: "Zou jij mij wat kunnen uitleggen over de nieuwe 'handgrade line' en zou je het erg vinden als ik het op het Nederlandstalige Stijlforum.nl dit zou posten?" Ik krijg bijna gelijk antwoord: "Natuurlijk vinden we dat niet erg en we sturen een paar naar je op, dan kan je het zelf meemaken!" Natuurlijk moest Chay ondertussen naar New York, beviel zijn vrouw van een zoon en uiteindelijk zijn we weer een poos verder, maar gisteren ontving ik de schoenen. Schitterend, kan niet anders zeggen.

Per mail hadden we afgesproken dat ik het model 'Keats' in size 9 F wilde hebben. De kleur moest een warme bruintint zijn, burnished. Ik kon vervolgens kiezen uit een drietal neuzen en op zijn aanraden, heb ik gekozen voor de zogehete chisel toe. Toen uiteindelijk alles rond was, heeft het 6 weken geduurd. De spanners zijn op leest en heb ik er voor 100 GBP bijgekocht.

Genoeg inleiding dan. Ik denk dat de foto's voor zich zullen spreken, maar toch een paar opmerkingen. De verpakking is erg leuk. Alfred Sargent is een groot fan van de Saphir producten, dus er zat ook een doosje 'Glacage/Hight Gloss'. Ook een paar mooie zakken en een leuk en stevig schoenlepeltje zat er bij. Toen ik de schoenen zag, viel mij de rijke kleur op. Het burnishen is erg mooi gelukt en het leer heeft al vanuit de doos een mooie diepe kleur en een mooie glans. Toen ik vervolgens de schoenen beetpakte had ik pas echt door hoe goed het leer was: hier komt C&J Handgrade niet bij in de buurt. Ik heb helaas geen ervaring met EG of G&G, maar ik denk graag dat het vergelijkbaar is. Ontzettend soepel, stevig en glad. Bij het wandelen ontstaan er nauwelijks kreukels. De kreukels die ontstaan, zijn er zo weer uit met de spanners. Natuurlijk, over de tijd zullen er plooien ontstaan maar ik denk dat het aanzienlijk minder zal zijn dan bij mijn bruine Tricker's! Al met al ben ik ontzettend onder de indruk. Natuurlijk ben je altijd onder de indruk en gelukkig met je aanschaf, maar dit is echt bijzonder.

Foto's (de laatste 4 zijn gemaakt door Chay Cooper voor zijn blog)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #116 Gepost op: 24 juni 2010 - 22:04:27
Kan niet anders zeggen dan dat het mooie schoenen zijn.Veel plezier ervan MMorley.

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #117 Gepost op: 24 juni 2010 - 22:26:23
Tjonge, erg fraai hoor Mmorley! Evenals de uitgebreide post. Ik ben benieuwd hoe je er de komende tijd over te spreken bent.
You can buy clothes, but you can't buy style

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #118 Gepost op: 24 juni 2010 - 22:26:37
Erg fraai Mmorley 8) En toch die initialen he?
The man with style, is the man who can smile

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #119 Gepost op: 24 juni 2010 - 22:32:03
De initialen komen er standaard bij! Ik zal te zijner tijd natuurlijk laten weten hoe de schoenen het 'on-the-long-run' doen. Comfort is vooralsnog goed. Erg snug, wel zacht.