Auteur Topic: Alfred Sargent  (83975 keer gelezen)

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Alfred Sargent
Gepost op: 27 december 2005 – 20:11:59
About Alfred Sargent

At the end of the 19th century, Alfred our great-grandfather had mastered the shoemaking skills handed down by his father and grandfather and in 1899 he founded our company Alfred Sargents & Sons in Rushden, Northamptonshire, which is at the heart of the England's famous shoemaking region. With his continuing success the company moved to our present location in 1915. This new purpose built factory with 'up to date' machinery and 'electric lightning' grew from strength to strength and with the help of his two sons Frank and Harry and later grandson Derrick, the business continued to expand. Having reached our centenary year, the company today still remains a family business with the fourth generation upholding the traditional skills and craftsmanship required to produce high quality Goodyear Welted footwear. We are committed to offering shoes of quality and styling synonymous with the Alfred Sargent name which is held in high regard by all our customers worldwide.


http://www.alfredsargent.co.uk/

kwam ik dit merk tegen. Iemand bekend met dit merk? Welke kwaliteitsniveau mag ik dit merk indelen?

Danny

  • Gebruiker
  • Berichten: 267
    • Bekijk profiel
Re: Alfred Sargent
Reactie #1 Gepost op: 30 december 2005 – 02:50:00
...

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Alfred Sargent
Reactie #2 Gepost op: 30 december 2005 – 10:53:56
Leuke schoen maar ik zie me er niet mee lopen onder mijn napolitaantje :lol:
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Alfred Sargent
Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2009 – 17:36:49
http://www.northantset.co.uk/news/No-wages-for-axed-workers.4754073.jp
http://www.northantset.co.uk/rushden/MP-vows-to-fight-for.4864373.jp

De kredietcrisis slaat toe. AS gaat bust. Ben benieuwd wat dat betekent voor Shipton and Henage, Brooks Brothers Peal etc etc. AS maakt namelijk (een deel van) de collecties voor die merken. Gazino and Girling huren overigens een deel van de AS fabriek voor de productie van hun schoenen...
Laatst bewerkt op: 16 februari 2009 – 19:47:20 door Daedalus
cyka blyat

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Re: Alfred Sargent
Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2009 – 18:29:36
Jammer inderdaad. Voor AS kwam de crisis net op het verkeerde moment. Ik begreep dat ze graag de kwaliteit wilden verbeteren en daar waren forse investeringen voor nodig. En dan juist nu komt de crisis..
 

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Alfred Sargent
Reactie #5 Gepost op: 16 februari 2009 – 18:55:52
Treurig. Maar het bedrijf is toch niet failliet? Of heb ik daar overheen gelezen?

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Alfred Sargent
Reactie #6 Gepost op: 16 februari 2009 – 19:42:05
Treurig. Maar het bedrijf is toch niet failliet? Of heb ik daar overheen gelezen?

Als je je werknemers niet meer kan betalen, dan zijn de voortekenen zeer ongunstig.
cyka blyat

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Alfred Sargent
Reactie #7 Gepost op: 16 februari 2009 – 21:34:41
Als je je werknemers niet meer kan betalen, dan zijn de voortekenen zeer ongunstig.

Ik begreep dat er dertig of vijfendertig waren ontslagen; waren ze dat allemaal?

Schweino

  • Gebruiker
  • Berichten: 129
    • Bekijk profiel
Re: Alfred Sargent
Reactie #8 Gepost op: 02 maart 2009 – 10:01:05
Ze hebben faillissement aangevraagd, maar hebben wel de intentie om door te starten onder een andere naam. Ze staan op dit moment overigens in niet zo'n heel gunstig daglicht aangezien ze niet heel netjes met hun (ex) personeel om schijnen te gaan.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Alfred Sargent
Reactie #9 Gepost op: 02 maart 2009 – 11:00:19
Faillissementen zijn nooit fraai.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Alfred Sargent
Reactie #10 Gepost op: 11 februari 2010 – 14:48:24
Alfred Sargent is een Engelse schoenmaker die al wat jaartjes meegaat. Net zoals de andere grote Engelse jongens zoals C&J, zijn zij gevestigd in Northampton. Ik kende Alfred Sargent eigenlijk alleen van Pediwear.co.uk, waar er een aantal lijnen te koop zijn. Net zoals bij Loake zijn de meeste lijnen goedkoper met slechter leer dan C&J Benchgrade, toch wel een van de bekendste op dit forum.

Echter kwam ik laatst op SF.net de poster Alfred Sargent tegen. Hij schijnt een werknemer te zijn van Alfred Sargent en kennelijk is er sprake geweest van een samenwerking tussen AS en G&G. Het resultaat is de 'handgrade' en de 'MTO' lijn en die zijn zonder meer schitterend:







Citaat
Yes, the website is in the process of being updated. We listened to a lot of feedback from forum members in the main and made the decision to make some changes. It will be a considerable improvement hopefully, I know it's no substitute to actually seeing the shoes but we will strive to make it as good as we can. I'm in New York at the end of the February when we shall launch AS Handgrade fully so anyone close by is welcome to make an appointment and drop by to see the shoes. Thanks for asking, Chay.
Citaat
We don't have any plans currrently to open a shop, all shoes however can be purchased direct from the factory by emailing [email protected] Kind regards, Chay.

M.i. iets om in de gaten te houden dus!

Edit: http://www.alfredsargent.co.uk/
Edit2: moderators, ik zie net dat er al een draadje was. Zouden jullie dit kunnen mergen?
Laatst bewerkt op: 11 februari 2010 – 15:06:13 door MMorley

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Alfred Sargent
Reactie #11 Gepost op: 11 februari 2010 – 14:56:37
De eerste schoenen zien er erg fraai uit. De modellen komen wel wat druk over in mijn ogen, maar dat is pure smaak. Daarom hoop ik dat ze ook iets meer, met minder broque kunnen tonen.

Goed bezig, MMorley!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Alfred Sargent
Reactie #12 Gepost op: 11 februari 2010 – 15:04:55
Ik moet toegeven dat ook ik liever de AS handgrade interpretatie van de traditionele oxford toe-cap had willen zien, maar de wingtip is best sierlijk mag ik wel zeggen. Voor jou en mij wel interessant, Narci, want MTO betekent ook dat ze bestelbaar zijn in bredere varianten als dit nodig zou zijn ;)

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Alfred Sargent
Reactie #13 Gepost op: 11 februari 2010 – 15:11:45
Oh ja, aan sierlijkheid doet het hier niet ontbreken, mee eens. En dat MTO klinkt als het geluid van de brullende V12 Rolls Royce Merlin-motor in de oren, chapeau!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Jim-Jorden

  • Gebruiker
  • Berichten: 415
  • modern' talking
    • Bekijk profiel
Re: Alfred Sargent
Reactie #14 Gepost op: 11 februari 2010 – 16:27:19
Het eerste paar is wel erg fraai hoor.

Minder broque zou de schoen wel goed doen, maar evengoed erg netjes !
"Greed is good"