Auteur Topic: Alfred Sargent  (87776 keer gelezen)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Alfred Sargent
Reactie #150 Gepost op: 25 juni 2010 - 15:15:33
Mooie schoen, MMorley. Zelf overweeg ik ook een paar Alfred Sargents te bestellen, maar dan een Adelaide in de 'Exclusive line', de Moore. Persoonlijk vind ik de hielen van het 'betere' AS-segment te hoog, dus voor mij zouden ze op maximaal 2,5 cm mogen komen (achteraan gemeten, van het stiksel tot helemaal onderaan). Ik hoop overigens ook dat de F-breedte echt F is, en niet overeenstemt met een E bij andere merken. Volgende week ben ik in Londen, en ga ik bij John Rushton in Wimpole street wat AS-schoenen passen.
De F bij Alfred Sargent is een normal fit; de G is bij Alfred Sargent een wide fit zie:

Shoe Width Fitting for UK (US in Brackets)
Various Northampton firms use different methods to determine the various width fittings of their products.
Here’s a short breakdown of the Letters/Numbers used for:  'Normal' and 'Wide' width fittings.
1) John Lobb use 'E' (D) for 'Normal Width fitting and 'EE' (E)for Wide.
2) Crockett & Jones use 'E' (D) for Normal Width Fitting and 'F' (E) for Wide.
3) Tricker's use Number '5' (D) for Mens Normal Width Fitting and '6' (D) for Wide.
4) Edward Green 'E' (D) for Normal and 'EE' (E) Wide                                      
5) Barker, Grenson, Jeffery West, Alfred Sargent, Charles Tyrwhitt, Joseph Cheaney & Church use 'F' (D) for Normal Width Fitting and 'G' (E) for Wide

What are Sale and Subs?
Slight Seconds will be shoes with very minor cosmetic flaws which will in no way affect the construction; comfort; fit or life expectancy of the shoe. (please note Seconds are NOT second hand they are new shoes). Due to the high quality control any shoe which fails to meet this standard is rejected as a second, the most common reasons being human error & growth marks on the natural leather. Here's guide to determine how each shoe manufacturers highlight their sub/reject beauties:
John Lobb:  If shoes are stamped with:
(S) = Sale items: http://www.flickr.com/photos/34481664@N02/3342512634/
(R) = Factory Rejects: http://www.flickr.com/photos/34481664@N02/3341679961/
Always stamped on inner lining by the size & model code.
Church: If shoes are stamped with:
(S) = Substandard.
Stamped with (S) at sole of shoe close to the heel edge.
Example: http://www.flickr.com/photos/34481664@N02/3336925184/?eOrig=3336917132
Crockett & Jones: If shoes are stamped with:
SUB = Substandard: http://www.flickr.com/photos/34481664@N02/3341702241/
Stamped with letters “SUBS” across the Crockett & Jones
logo at the bottom of sole close to the heel. And wilth capital red SUB on
the dark green box.
Edward Green: Usually have B marked inside the shoe.
bron: Ascot Shoes
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

HakeemT

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #151 Gepost op: 25 juni 2010 - 15:51:08
Volgens mij is het precies andersom. Dat 'zweven' is de zogenaamde 'toe spring' en vergemakkelijkt het afrollen van de voet tijdens het lopen. De zool hoort aan de voorzijde juist niet plat op de grond te rusten (zie eerdere discussie hier).

Bij bovenstaand paar van MMorley zie je dat ook de zijkant van de zool zweeft, zo te zien heeft de zool een mooie welving en rust alleen de bal van de voet op de grond. Erg elegant. De hak rust weer wel vlak op de grond, ook zoals het 'hoort'.
Die discussie kan ik me ook herinneren ja.

Ik had het idee dat op de foto hierboven juist helemaal niets op de grond rust (m.u.v. de hak dan), maar dat komt wellicht door de hoek waarin de foto is genomen. Dat er een zekere mate van welving in moet zitten voor het afrollen is mij uiteraard bekend. Het plaatje van de Markowski in dat topic is inderdaad het andere uiterste.
I'm ok with being unimpressive; I sleep better...

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #152 Gepost op: 25 juni 2010 - 15:53:04
Me too. Had het zelf ook zo gedaan.  :mrgreen:
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #153 Gepost op: 26 juni 2010 - 12:09:28
Discussie verplaatst naar het topic met op- en aanmerkingen.

Meeverplaatst, maar hier alsnog het vermelden waard:

Citaat van: MMorley
Overigens nog een mailtje van Chay Cooper gehad: ze waren erg blij met het positieve commentaar op de schoenen. Hij en de jongens van de fabriek waren erg trots. Leden van het stijlforum zijn dan ook van harte uitgenodigd om een keertje te komen kijken (rondleiding) in de fabriek. De fabriek zit zo'n 40 min per trein vanuit London en mocht je interesse hebben dan willen ze je komen ophalen van Wellingborough station.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel

GSA

• Gast
Reactie #155 Gepost op: 22 september 2010 - 18:45:29
The English are coming! Alfred Sargent

Neem een Engelse fabrikant met een rijke geschiedenis sinds 1899 in het vervaardigen van klassieke herenschoenen, een Nederlandse leverancier van luxe schoenonderhoudsproducten, en een Haagsche moderne kleermakerij.

Dit vormt de basis voor een unieke samenwerking. Gedurende twee dagen zullen de schoenmakers van het hoogwaardige merk Alfred Sargent hun modellen tentoonstellen en u uitgebreid informeren over de mogelijkheden en de verschillende maakwijzen.

Een uitgebreid aanbod aan schoenpoetskisten, schoenverzorging, en accessoires van Saphir, verzorgd door Quality-shop.nl, mag natuurlijk niet ontbreken. De winkel aan de Denneweg in Den Haag zal twee dagen lang omgetoverd worden tot een waar schoenenwalhalla.

Om de Engelse invasie kracht bij te zetten brengt Vanità een aantrekkelijk selectie uit de bunches van de wevers Scabal en Dormeuil. Er is voor ieder wat wils, van losse jasjes en broeken, tot pakken.

Huisparfumerie Celeste brengt de spreekwoordelijke icing on the cake met een selectie geuren van Floris of London en Penhaligon's. De mooiste scheerproducten komen van het huis van GEO. F. Trumper.

Wij nodigen u van harte uit om op vrijdag 19, en zaterdag 20 november tussen 11:00 en 18:00 uur een kijkje te komen nemen. Wij wachten u op met een kopje verse thee!

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #156 Gepost op: 23 september 2010 - 13:54:23
Ik kom in ieder geval langs :mrgreen:. Hopelijk heb ik tegen die tijd mijn nieuwe paar AS binnen.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #157 Gepost op: 23 september 2010 - 14:58:25
Ik kom in ieder geval langs :mrgreen:. Hopelijk heb ik tegen die tijd mijn nieuwe paar AS binnen.

Dat is een positief teken.
Wil je eens een foto plaatsen van je huidige AS schoenen?
En dan bedoel ik hoe ze er nu uitzien.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #158 Gepost op: 23 september 2010 - 16:02:22

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #159 Gepost op: 23 september 2010 - 16:10:00
Hij wilde graag foto's zien van nu ze ingelopen zijn ;-)

Wel mooie foto's trouwens.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #160 Gepost op: 23 september 2010 - 16:24:30
ja, let eens op mmorley  :wink:
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #161 Gepost op: 23 september 2010 - 18:04:51
Hij wilde graag foto's zien van nu ze ingelopen zijn ;-)

Wel mooie foto's trouwens.

Mooie foto's inderdaad, van een mooie schoen en spanner op maat.

Hoe hebben deze schoenen de eerste maanden "streetlife" overleefd?
Hoe verhouden ze zich t.o.v. C&J handgrade?
(de zool en de spanner zien er in ieder geval beter uit.)
Het is maar hoe je het bekijkt..

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #162 Gepost op: 23 september 2010 - 19:37:12
Excuus, excuus!

Ik zal binnenkort eens plaatjes schieten (er staan nog wat plaatjes op de camera die ik toch nog wilde posten). De boel houdt zich erg goed maar ik heb wel spijt dat ik er geen embouts op heb laten zetten. Ik ben wel een tenenloper en de zool is niet erg dik. Wel een taaie zool, dat wel. Hij slijt niet hard. Het leer plooit erg mooi en er is nog altijd geen teken van lelijke vouwen. Kortom, de pasvorm is behoorlijk goed. Qua loopcomfort wordt het ook echt steeds beter. Beste schoenen die ik heb ;)

Mediaman

• Gast
Reactie #163 Gepost op: 23 september 2010 - 20:59:55
Dat vind ik een mooie engelse schoen.

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #164 Gepost op: 23 september 2010 - 21:04:12
Dat vind ik een mooie engelse schoen.
+1
Vooral het neusje is verdomd mooi! Het patina is niet overdreven en heel natuurlijk.

Kom maar door met de foto's van de huidige staat:)
Laatst bewerkt op: 23 september 2010 - 21:08:29 door Dirk
You can buy clothes, but you can't buy style