Oke zoals beloofd, vorige week woensdag kwam mijn Bexley's binnen maar door drukte geen tijd gehad erover te posten. Hierbij dan.
Heb de
Bexley Lugano besteld incl. een setje spanners.
Eerst maar de foto's:

Eerste reactie:Mooie schoen voor het geld. Netjes gemaakt en afgewerkt. Alleen jammer dat de finish uit een vettige doffe kleurlaag bestaat. Daardoor krijg je snel strepen en vegen en het oogt allemaal wat dof. Ondertussen aan de slag geweest om deze laag te verwijderen en met LCA te poetsen. Gaat moeizaam. De originele finish wil van geen wijken weten...
Nadelen:Het voetbed is hard, type schokbeton. Dit zijn tot nu toe de enige schoenen waar ik pijn van in mijn voeten krijg. Nog nooit eerder gehad, ook niet bij nieuwe schoenen. Het plaatsen van een extra zooltje helpt wel iets maar is absoluut onvoldoende. Hopelijk loopt dit nog een beetje in. Daarnaast is het leer van een behoorlijk dikke kwaliteit waardoor het niet zo makkelijk en soepel buigt. Vergt dus nog aardig wat inlopen.
Voordelen:Prima schoen voor het geld (109 euro). Ziet er prima uit en de leest is relatief smal. Prima maakwijze, volledig leren zool, hakstuk mét spijkertjes, het kan niet op.
Conclusie:Zolang ze blijven lopen als klompen ben ik ontevreden. Wil een aantal nadelen voor dit geld graag voor lief nemen maar pijn aan mijn voeten heb ik er niet voor over. Helaas bleek dat natuurlijk pas toen ik ze al dusdanig had gedragen dat ze niet meer terug te sturen waren...