Auteur Topic: Loding en Bexley schoenen (Frankrijk)  (143114 keer gelezen)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Loding en Bexley schoenen (Frankrijk)
Reactie #225 Gepost op: 14 april 2006 - 14:44:57
Het verschil lijkt voornamelijk te zitten in de kwaliteit van de gebruikte materialen. Die zijn gewoon allemaal wat minder, dat levert toch een behoorlijk stug en weinig meewerkend geheel op. Sommige iets duurdere merken besparen op bepaalde materialen maar Bexley bespaart gewoon op alles om de prijs zo laag te kunnen houden. Het is en blijft gewoon veel schoen voor het geld, maar voor mij toch net te weinig.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

nivelacuso

• Bekijk profiel
Goede ervaring met de service van Loding
Reactie #226 Gepost op: 22 mei 2006 - 22:52:25
Ik heb afgelopen december een paar Loding schoenen via het internet besteld. (Model Dusty).
Helaas waren ze te krap. En jammer genoeg heb ik de terugstuurtermijn laten verlopen. Ik heb ze eerst een tijdje te koop aangeboden, maar daar kwam te weinig uit. Ik zou ze dan wel aan een kennis kunnen schenken.

Afgelopen maand ben ik met de familie een paar dagen naar Parijs geweest, en ik heb de schoenen op goed geluk meegenomen naar een Loding winkel in de rue St Honoré.
Ik legde ze het probleem voor, en men deed absoluut niet moeilijk met het omruilen. Ik mocht zelfs eventueel een ander model uitzoeken. Ik heb gekozen vioor eenzelfde model Dusty, maar dan een volle maat groter, en die passen perfect.

Meteen maar een paar riemen en spanners gekocht.

Kortom, perfecte service...En het is zeer wel mogelijk dat er nog andere modellen Loding zullen volgen.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #227 Gepost op: 22 mei 2006 - 23:04:04
nivelacuso, wat vind je van de patina en de kwaliteit van het leer? Vind de maakwijze wel goed, alleen het leer en de patina zijn niet top.

Kijk eens voor MOOIE franse schoenen op http://www.souliers.net

nivelacuso

• Bekijk profiel
Reactie #228 Gepost op: 23 mei 2006 - 23:11:53
De schoen die ik heb is van suede. Valt dus weinig te zeggen over het patina. De overige modellen die ik in de winkel heb gezien leken stuk voor stuk goed gemaakt. Het leer is wel wat meer egaler van structuur/kleur. Het "leeft" misschien wat minder dan het leer van andere (maar ook minimaal 3 maal zo dure) merken.
Kwalitiet leer lijkt me goed te zijn. Soepel, valt mooi. Maar ik heb ze nog veels te kort om het over de kwaliteit op langere termijn te hebben.

Mocht je in Parijs zijn. Galeries Lafayette heeft een bijzonder fraai aanbod schoenen op de herenafdeling.

gr,
Hans Mennink

Huey

• Gast
Reactie #229 Gepost op: 23 mei 2006 - 23:14:58
Citaat van: "Vortex"
nivelacuso, wat vind je van de patina en de kwaliteit van het leer? Vind de maakwijze wel goed, alleen het leer en de patina zijn niet top.

Mag je niet vergelijken qua prijs alleen al...
Is simpelweg oneerlijk. Net alsof je een Casio met een Patek Phillipe zou vergelijken zo'n beetje...

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #230 Gepost op: 23 mei 2006 - 23:36:34
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Vortex"

Mag je niet vergelijken qua prijs alleen al...
Is simpelweg oneerlijk. Net alsof je een Casio met een Patek Phillipe zou vergelijken zo'n beetje...

Vergelijk het ook niet met andere schoenen. Heb zelf ook een paar Loding en het zijn goede schoenen voor het geld!

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #231 Gepost op: 06 juli 2006 - 10:53:56
Hoe zit het met de maat van Lodings? Heb zelf meestal 43, ligt er net aan hoe ruim of smal de schoen uitvalt. Zat zelf aan dit model te denken: http://www.loding.fr/_internal/cimg!0/miajpbpouldrj1

mr_prak

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #232 Gepost op: 06 juli 2006 - 15:19:27
Okay, wat een leuk topic!1

Koopjesjagers all over the world united!!

Hoe is de kwaliteit van die Lodings?? Is het vergelijkbaar met Bommeltjes? of zit het meer richting Churches?

Michael

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #233 Gepost op: 06 juli 2006 - 15:37:18
Citaat van: "Clay"
Hoe zit het met de maat van Lodings? Heb zelf meestal 43, ligt er net aan hoe ruim of smal de schoen uitvalt. Zat zelf aan dit model te denken: http://www.loding.fr/_internal/cimg!0/miajpbpouldrj1

Ze vallen normaal; ik heb altijd maat 44. Nu voor de zekerheid een 44.5 genomen en die is eigenlijk een halfmaatje te groot --Opgelost d.m.v. een zooltje. nu zitten ze goed. Het model wat jij nu toont lijkt mij erg lomp; maar smaken verschillen.

Citaat van: "mr_prak"
Okay, wat een leuk topic!1

Koopjesjagers all over the world united!!

Hoe is de kwaliteit van die Lodings?? Is het vergelijkbaar met Bommeltjes? of zit het meer richting Churches?

Kwaliteit is vergelijkbaar met van bommel of iets hoger. Zeer zeker geen churches. Ik gebruik mijn loding als stapschoen en tot nu toe overleven ze het aardig.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #234 Gepost op: 06 juli 2006 - 16:16:04
Citaat van: "Michael"

Ze vallen normaal; ik heb altijd maat 44. Nu voor de zekerheid een 44.5 genomen en die is eigenlijk een halfmaatje te groot --Opgelost d.m.v. een zooltje. nu zitten ze goed. Het model wat jij nu toont lijkt mij erg lomp; maar smaken verschillen.

Ik zoek iig een hogere schoen, liefst in donker suede. Welke (enigzins betaalbare) merken hebben volgens jou een minder lomp uiterlijk?

Michael

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #235 Gepost op: 06 juli 2006 - 20:55:14
Citaat van: "Michael"

Ik zoek iig een hogere schoen, liefst in donker suede. Welke (enigzins betaalbare) merken hebben volgens jou een minder lomp uiterlijk?

Dan zou je kunnen kiezen voor avang (dochteronderneming van van bommel) (redelijk slank)

Zie: http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=999&postdays=0&postorder=asc&start=100
voor de bexley variant; ook die waren niet erg slank.

Aaron

• Gast
Reactie #236 Gepost op: 03 november 2006 - 21:59:59
Heeft iemand enig idee wanneer de webshop van Loding weer de lucht in gaat?

Aaron

• Gast
Reactie #237 Gepost op: 26 november 2006 - 15:31:05
Dit duurt nu wel heel lang :?

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #238 Gepost op: 26 november 2006 - 16:22:22
Citaat van: "Aaron"
Dit duurt nu wel heel lang :?

inderdaad, maarja, franse slag hè  :roll:

Mich

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #239 Gepost op: 01 december 2006 - 15:06:30
Met enige kennis van de houding van Fransen t.a.v. de hele webwereld durf ik gerust te stellen dat het volgen van een Franse taalcursus en vervolgens bellen naar Loding sneller zal gaan dan het wachten op de heropening van de webshop... helaas.