Auteur Topic: Loding en Bexley schoenen (Frankrijk)  (143089 keer gelezen)

klav

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Loding en Bexley schoenen (Frankrijk)
Reactie #255 Gepost op: 02 maart 2008 - 14:00:42
de het paar loding's in de antiquing thread gezien te hebben, maar eens even op de site gaan kijken, die geupdate is: de webshop zou heropenen in maart en er staan een heel deel nieuwe modellen op.

De Milan en de Giorgio (resp rechtsboven en linksonder bij "richelieus") zien er wel leuk uit (zeker voor de prijs)
No degree of dullness can safeguard a work against the determination of critics to find it fascinating.

Gibson

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #256 Gepost op: 10 maart 2008 - 23:07:07
Citaat van: "Sergio"

.......

Conclusie:

Zolang ze blijven lopen als klompen ben ik ontevreden. Wil een aantal nadelen voor dit geld graag voor lief nemen maar pijn aan mijn voeten heb ik er niet voor over. Helaas bleek dat natuurlijk pas toen ik ze al dusdanig had gedragen dat ze niet meer terug te sturen waren...

Na een zoektocht naar meer informatie mbt. Bexley schoenen, kwam ik dit bericht tegen.

Hoe zitten ze tegenwoordig Sergio?
Great people talk about ideas. Small people talk about other people

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #257 Gepost op: 11 maart 2008 - 00:44:42
Vermoedelijk aan de voeten van een afrikaan, heb ze uiteindelijk in zo'n bak gedaan. Wat een waardeloze schoenen zeg...
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

babyjoe

• Bekijk profiel
Reactie #258 Gepost op: 11 juni 2008 - 13:34:05
Ik heb de monkstrap, ik heb geen last van de dingen die Sergio vermelde.

Schweino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Loding en Bexley schoenen (Frankrijk)
Reactie #259 Gepost op: 13 augustus 2008 - 12:12:32
Wat is nu de uiteindelijke conclusie mbt Loding en Bexley schoenen?

Na het topic doorgespit te hebben kan ik het als volgt resumeren:

Beide merken bieden op het eerste gezicht veel waar voor het geld.

Kwaliteit Loding is iets hoger te noemen dan die van Van Bommel. Pasvorm en comfort lijken goed te zijn.

Kwaliteit Bexley is me niet helder, wel lijkt het comfort minder of zelfs slecht te zijn volgens enkelen, hoewel babyjoe dit probleem niet lijkt te hebben met zijn monkstraps. Wellicht si dit alleen bij de veterschoenen het geval?

Is dit een conclusie die een beetje overeenkomt met jullie mening?

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Bexley
Reactie #260 Gepost op: 29 september 2008 - 17:08:26
Heeft er iemand ervaring met schoenen van Bexley? Was net toevallig op de site van Bexley aan het kijken en zag dat ze ook schoenen maken voor hele lage prijzen. Zie hier de link: http://www.bexley.com/Bexley/shoe-RICHSCUIRN-EN.htm

129 euro voor deze schoen, zelfs Goodyear welted.

Ik vraag me af of dit ook nog kwaliteit is. Zou bijna een paar bestellen om dat eens uit te testen.
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Bexley
Reactie #261 Gepost op: 29 september 2008 - 17:14:39

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Bexley
Reactie #262 Gepost op: 29 september 2008 - 17:15:34
Sorry, die had ik niet gezien. Bedankt voor de link.
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #263 Gepost op: 29 september 2008 - 22:15:34
Topic gemigreerd.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #264 Gepost op: 30 september 2008 - 01:59:33
Dank Sergio

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #265 Gepost op: 30 september 2008 - 13:23:31
Ik zit er over na te denken om als eerste paar ''klassieke'' herenschoen een paar Bexley's te kopen in verband met de prijs/kwaliteit verhouding.
Is dit een goede keuze? Is de kwaliteit van de schoenen goed?

Ik ben aan het twijfelen tussen de Paul
http://www.bexley.fr/Bexley/zoomProduit.aspx?produit=paul&coloris=chataigne&lang=FR

en de Eaton
http://www.bexley.fr/Bexley/zoomProduit.aspx?produit=eaton&coloris=chataigne&lang=FR

Wat raden jullie aan?

potter AB

• Bekijk profiel
Reactie #266 Gepost op: 30 september 2008 - 19:43:47
Kwaliteit is bij RTW-schoenen een zeer vaag begrip, want inmiddels zijn zo goed als alle schoenproducenten meesters in het rationaliseren vanwege de enorme prijsdruk. De vraag die je je moet stellen is: hoever wil je gaan? Zelfs een veel duurder merk als Church's presteert het om de versterking van de voorkap en hiel onder de voering uit synthetisch materiaal te maken :oops: zo toont de demontage in het Franse forum. Dit is ook het geval bij de benchgrade van Crockett&Jones (synthetisch thermoweefsel onder voorkap en achteraan de hiel). Al stelde men bij deze laatste producent wel een indrukwekkend vakmanschap vast en de eerste hak die niet ook laagjes karton bevatte, maar professioneel en uit leer was opgebouwd. Anderzijds bleek de binnenzool in Italië aangekocht, kennelijk om kosten te drukken.

Bexley komt er in het Franse forum bekaaid vanaf, want karton (hak), plastic, (versterkingen tussen leer en voering) en veel lijm zijn de ingrediënten op plaatsen die aan het oog onttrokken zijn. De schoen is zogenaamd randgenaaid (Goodyearprocédé), maar onder de hiel is de doorlopende leren rand geplakt en niet genaaid. Voorts is de rand op een "kettingachtige" manier genaaid waardoor de hele rand "als een ritssluiting" zou loskomen als de draad het begeeft, stelt het Franse forum. Maar geen nood, want in principe houden spijkertjes het geheel samen. Kortom, de schoen biedt veel fake (in vergelijking met het voorbeeld: een klassieke handgemaakte schoen), maar anderzijds krijgt je letterlijk waar voor je geld (129 euro) :mrgreen:

Hoe erg is dat? Neem je een Duitse midrange-producent als Lloyd (als kwaliteitsschoenen verkocht), dan blijkt uit de demontage in het Duitse forum dat die producent tussen de lederen loopzool en "binnenzool" gewoon een stevige plastic vormzool heeft zitten. Waarom dan nog een lederen loopzool? Om de schijn te wekken...
Maar de klant trapt erin en zelf ben ik nietsvermoedend drie-vier jaar lang tevreden met een paar Lloyds rondgelopen.

Persoonlijk zou ik een "eerlijke" blakegenaaide schoen kiezen, bv. van Magnanni, maar die is ook wat duurder. Maar op de eerste plaats zou ik voor dat geld een schoen kiezen, die ik ook daadwerkelijk kan passen in een winkel en die lekker zit qua pasvorm en breedte.  :wink:
Laatst bewerkt op: 30 september 2008 - 19:52:25 door potter AB

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #267 Gepost op: 30 september 2008 - 19:55:30
Oké, wat een verhaal. Heel erg bedankt.
En het komt er dus op neer dat Bexley schoenen kwalitatief gezien niet heel goed zijn maar wel waar voor het geld bieden maar dat je beter kan kiezen voor een schoen die je in de winkel kan passen maar die wel wat duurder is?
Is dit wel een goede schoen om mee te beginnen?

potter AB

• Bekijk profiel
Reactie #268 Gepost op: 30 september 2008 - 22:06:39
Is dit wel een goede schoen om mee te beginnen?
In bepaalde omstandigheden. Als je op zoek bent naar een klassieke schoen met lederzool voor een budgetprijs. De kwaliteit van het bovenleer kan voor dat bedrag bv. niet echt fameus zijn en de houdbaarheid van de schoen is mogelijk wat korter, maar als je daarmee kunt leven, waarom niet.
Aangezien het model Paul in de aanbieding is (althans op de Franse versie), kun je op zich niet veel fout doen. Met het internet loop je wel altijd een risico omdat je a) het model en de leest niet kent en het paar schoenen in kwestie niet kan controleren op fouten en b) moet incalculeren dat je het paar eventueel terug moet sturen wegens te klein/groot/strak/wijd (schoenen op tapijt proberen, zodat de leren zool geen schrammen krijgt)... maar Bexley retourneert de centen. Wat dat betreft weet je in een schoenwinkel meteen of een model goed zit en je bevalt (plaatjes blijven moeilijk). Dus het blijft een gok, maar je verlies is vrij beperkt als het fout gaat. Succes ermee!   :wink:

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #269 Gepost op: 01 oktober 2008 - 17:02:24
Heel erg bedankt voor de uitgebreide antwoorden. Ik denk dat ik toch maar een paar ga proberen. Mijn voorkeur gaat uit naar de Paul (Chocolate) of de Carnegie (Chestnut). Allebei erg fraaie schoenen voor deze prijs en ik kan me er inderdaad geen buil aan vallen. Wat zijn andere merken uit dit prijssegment?