Auteur Topic: Loding en Bexley schoenen (Frankrijk)  (143097 keer gelezen)

Karl

• Bekijk profiel
Re: Loding en Bexley schoenen (Frankrijk)
Reactie #270 Gepost op: 21 januari 2009 - 15:51:20
Onlangs is een vestiging van Loding geopend in de Naamsestraat in Brussel (kleine zijstraat op het kruispunt Naamsepoort - Guldenvlieslaan), schuin over de Crocket & Joneswinkel. Je kunt het er het hele gamma schoenen kopen, maar ook riemen, hemden, dassen, cashmere truien en manchetknopen. Heb er zelf geen ervaring mee, maar in dit topic leken de schoenen alvast waar voor hun geld te bieden (momenteel 155 euro).
www.loding.fr

TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #271 Gepost op: 22 januari 2009 - 22:19:41
De schoenen zijn natuurlijk niet vergelijkbaar met C&J of Santoni of een ander topmerk voor schoenen. Maar voor die prijs moet je dat ook niet verwachten.
Maar voor erbij is het absoluut een leuk schoentje wat je er kunt kopen.

Zelf ben ik vooral van de collectie dassen gecharmeerd altijd leuke designs en voor een goede prijs.
De hemden heb ik geen ervaring mee... 
En wat betreft manchetknopen tsja  dat zijn dingen die heel persoonlijk zijn ik hou zelf meer van klassiek gouden van een juwelier maar als je van wat drukkere soorten houdt kun je absoluut leuk slagen bij Loding.

Al met al loop ik in Rouen altijd even binnen bij Loding en volgende week ben ik in Brussel en ga ik daar ook eens kijken voor een paar leuke dassen bij Loding.
Return to innocence...

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #272 Gepost op: 22 januari 2009 - 22:51:12
Bedankt voor je reactie, Tim. Ik maakte mij zeker geen illusies wat betreft de kwaliteit van het Loding-schoeisel, maar het is goed om te lezen dat de prijs-kwaliteitverhouding niet verkeerd is. Op de website van Loding staat een aantal leuke modellen, helemaal niet onaardig 'voor erbij' dus. (Hoewel ik mijn schoenencollectie allereerst wil uitbreiden met enige schoenen van hogere kwaliteit.)

GSA

• Gast
Reactie #273 Gepost op: 22 januari 2009 - 23:11:34
iemand ervaring met de schoenspanners van loding, zijn die in principe ook hetzelfde als bexley spanners?

Mediaman

• Gast
Reactie #274 Gepost op: 23 januari 2009 - 07:08:42
Al lezend herken ik de winkel die vlak bij rue du Faubourg-Saint-Honoré zit. Aangetrokken door de mooie schoenen keek ik in de etalage, schrok van de lage prijzen, direct naar binnen en een paar wholecuts gepast, zaten goed en zagen er erg goed uit voor het geld. De enige reden dat ik niet kocht was mijn onbekendheid met het merk en de chagrijnige snauw van de winkeldame. Weer naar buiten, verder winkelen, toch weer terugdenken ('Dat kan toch niet goed zijn?!'), later weer terug, maar ik bleef het to good to be true-gevoel houden,......

Nu zie ik dat ik mij er geen buil aan had kunnen vallen,..... ](*,) :lol:

Wouter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #275 Gepost op: 18 maart 2009 - 15:54:47
Het leek me verstandig om voor mijn stage (vanaf komende maandag bij Dirkzwager Advocaten te Arnhem) een paar zwarte schoenen in de kast te hebben staan. Uiteindelijk heb ik een paar Lodings laten komen, vooral omdat ik niet te veel geld uit wilde geven aan een paar zwarte schoenen.

Ik heb ze nu een paar maanden en hoewel ik ze niet echt vaak draag (waarom zwarte schoenen aan als het niet hoeft ;) ) zijn ze al goed naar mijn voeten gaan zitten. Het leer valt me niet tegen en ook de vorm van de schoen is prettig voor het oog. Mijn verwachtingen zijn in ieder geval overtroffen, mede omdat ik voor 150 euro logischerwijs weinig verwachtte.

Zo zien ze eruit:

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #276 Gepost op: 18 maart 2009 - 16:46:05
Laten komen als besteld? Zien er zeker niet slecht uit!

Wouter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #277 Gepost op: 18 maart 2009 - 16:54:01
Ik heb ze inderdaad via hun webshop gekocht. Omdat ik niet zeker wist hoe goed deze schoenen gesneden waren heb ik voor de zekerheid een half maatje groter gekocht dan ik in mijn C&J's heb. Toen ik ze kreeg heb ik ze weer naar Parijs terug kunnen sturen want had toch echt 8,5 nodig en niet 9. Dat was trouwens wel vervelend, ik kreeg maar geen reactie op mijn e-mail dat ik ze terug had gestuurd. Ik heb een bevriende leraar Frans gevraagd om mijn e-mail naar het Frans te vertalen (daar begin ik zelf echt niet aan ;) ). Toch kreeg ik prompt een e-mail in keurig Engels dat ze zich excuseerden voor het late bericht en dat ze mij zo spoedig mogelijk het goede paar zouden toesturen. Dit alles binnen twee weken overigens.

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #278 Gepost op: 18 maart 2009 - 16:56:52
Ah dat is wel netjes. Toch altijd zonde als je 150 euro misloopt en de schoen is niet goed. Daarom bestel ik nooit schoenen via internet. Altijd onzeker over de juiste maat en teveel gedoe om te ruilen in dat geval.

Jammer dat ze geen winkel in NL hebben. Voor die prijs is het altijd goed als extra paar te hebben.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #279 Gepost op: 18 maart 2009 - 17:06:06
Voor 150 een erg mooie zwarte oxford. Het leer oogt alleen een beetje grijzig?

Wouter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #280 Gepost op: 18 maart 2009 - 17:13:09
Ja dat heeft te maken met het 'niet poetsen voor fotograferen', dat kun je de schoenen niet verwijten helaas ;).

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Reactie #281 Gepost op: 18 maart 2009 - 17:22:35
Nog een bexley-tip: voor 79 euro een nieuw paar schoenen

Heb overigens geen ervaring met het merk. Maar wellicht dat mensen hier op het forum het voor een kleine 80 euro wel willen proberen.

edit: ps Wouter, ik zou er andere veters in doen. Deze doen de schoen geen recht ;-).
Laatst bewerkt op: 18 maart 2009 - 17:24:37 door Marijn

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #282 Gepost op: 18 maart 2009 - 19:29:47
Die Beverly in het rood lijkt me wel aardig voor het geld ;)

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #283 Gepost op: 18 maart 2009 - 19:34:02
Erg leuke Lodings, Wouter.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #284 Gepost op: 18 maart 2009 - 19:39:41
Fraaie schoenen, die Loding's. Binnenkort eens bij hun boetiek in Brussel kijken.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra